Νέα Ducati Scrambler: Αναβίωση ενός θρύλου με υπερσύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά

Σχεδόν μετά από μια 50ετία η Ducati αναβιώνει το λογότυπο Scrambler διατηρώντας τη φιλοσοφία του πρώτου μοντέλου χωρίς όμως να έχει τη διάθεση της ρετρό επανάληψης. Είναι η μοτοσυκλέτα στην οποία θα είχε εξελιχθεί σήμερα η θρυλική εκείνη μηχανή, αν η Ducati δεν είχε σταματήσει την παραγωγή της. Η πρώτη Scrambler μπήκε στην παραγωγή το 1962 και εξελισσόταν διαρκώς μέχρι το 1968, όταν παρουσιάστηκαν οι Scrambler με τα επιμηκυμένα καλύμματα κινητήρα. Ακολούθησαν οι εκδόσεις 250 και 350 και το 1969 παρουσιάστηκε η 450.


Η πρώτη σειρά Scrambler περιελάμβανε και μερικές μοτοσυκλέτες με δεσμοδρομικές κυλινδροκεφαλές (ό όρος «δεσμοδρομικός» προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις «δεσμός» και «δρόμος) και ήταν αντικείμενο συνεχών τεχνικών εξελίξεων μέχρι το 1975 που σταμάτησε η παραγωγή της.

 Όταν το Κέντρο Σχεδιασμού της Ducati ξεκίνησε να δουλεύει πάνω στην Ducati Scrambler ο στόχος του ήταν ξεκάθαρος από την αρχή: η αναβίωση ενός θρύλου από τη μία και η δημιουργία μίας πραγματικά μοντέρνας μοτοσυκλέτας από την άλλη. Μία νέα μοτοσυκλέτα εμπνευσμένη από το σημαντικό μοντέλο του ’70 αλλά με όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά μιας μοτοσυκλέτας του σήμερα. Γι’ αυτόν τον λόγο η μοτοσυκλέτα απέκτησε αντεστραμμένο πιρούνι, αλουμινένιες ζάντες, μονό πίσω αμορτισέρ και ακτινικές δαγκάνες φρένων εμπρός.

Η Ducati Scrambler είναι μία συμπαγής μοτοσυκλέτα και οι διαστάσεις της την καθιστούν εύκολα προσβάσιμη για όλους τους αναβάτες ενώ η μακριά σέλα μεγιστοποιεί την άνεση και μπορεί να φιλοξενήσει άνετα το συνεπιβάτη. Κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε η Scrambler να είναι μια 100% Ducati αλλά και για να είναι πιστή στη φιλοσοφία της μοτοσυκλέτας που την ενέπνευσε. Πρώτο απ’ όλα το ρεζερβουάρ (έχει χωρητικότητα 13,5 λίτρων), το οποίο θυμίζει γλυπτό και είναι πιστό στο αρχέτυπο design σταγόνας του μοντέλου του ’70. Ιδιαίτερο χαρακτήρα έχουν και τα πλευρικά καπάκια του ρεζερβουάρ: είναι φτιαγμένα από ματ αλουμίνιο και είναι αφαιρούμενα, επιτρέποντας την τοποθέτηση σημάτων από τις άλλες εκδόσεις. Κάτι ανάλογο  ισχύει για το υπερμοντέρνο πίσω ψαλίδι αλλά και για τη σωλήνωση της εξάτμισης, η οποία θυμίζει στην εμφάνιση τις πιο πρόσφατες γυμνές Ducati. Το κοντό τελικό της εξάτμισης και το πίσω κομμένο φτερό σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να χαρίζουν στη μοτοσυκλέτα μια συμπαγή εμφάνιση, το ίδιο και οι χειρολαβές του συνεπιβάτη, οι οποίες κρύβονται από τα ανοίγματα του πάνω μέρους της σέλας.

Ο μπροστινός προβολέας έχει επανασχεδιαστεί και η  τεχνολογία LED που χρησιμοποιήθηκε στο περιμετρικό φωτιστικό υπογραμμίζει το τεχνολογικό υπόβαθρο της μοτοσυκλέτας. Η τάπα του ρεζερβουάρ, η οποία φέρει την επιγραφή “born in 1962”, έχει το σύστημα ασφάλισης που κυριαρχούσε τη δεκαετία του ’70.

Η Ducati με την Scrambler δεν παρουσιάζει απλά μία μοτοσυκλέτα αλλά ένα νέο brand, μία νέα προσέγγιση στον κόσμο των δύο τροχών, η οποία εκτός από επιδόσεις και τεχνολογία προσφέρει επίσης ελευθερία έκφρασης και  απόλαυση. Εύχρηστη και λιτή, η Ducati Scrambler είναι το τέλειο κράμα του παραδοσιακού με το μοντέρνου.

Αξιόπιστα  υλικά όπως το αλουμίνιο στο πίσω ψαλίδι και στα πλευρικά καπάκια του κινητήρα και το ατσάλι από το οποίο είναι φτιαγμένα το ρεζερβουάρ και το πλαίσιο, συνδυάζονται με εξαρτήματα τελευταίας γενιάς, όπως τα φώτα LED εμπρός και πίσω και τα LCD όργανα. Η έκδοση Icon, σε κίτρινο και κόκκινο χρώμα, συμπληρώνεται από τρεις επιπλέον εκδόσεις - Urban Enduro (για τους λάτρεις του εντούρο), Full Throttle  (αφιερωμένη σε αναβάτες που λατρεύουν τους αγώνες flat track)  και Classic ( για εκείνους που λατρεύουν τη λεπτομέρεια, τους θιασώτες του στυλ της δεκαετίας του ’70, οι οποίοι όμως επιζητούν οδηγική απόλαυση χωρίς συμβιβασμούς και άνεση μοντέρνας μοτοσυκλέτας) . Καθεμία διαθέτει το δικό της στυλ και δίνει τη δική της ερμηνεία στο αγνό πνεύμα της Ducati Scrambler, όσον αφορά στις επιδόσεις.

Ο πίνακας οργάνων της Ducati Scrambler αποτελείται από μία στρογγυλή μονάδα τοποθετημένη ψηλά και ασύμμετρα. Είναι εντελώς ψηφιακός, διαθέτει στροφόμετρο, στο κάτω μέρος του οργάνου, που θυμίζει τα ταχύμετρα της δεκαετίας του ’70. Όσο ανεβαίνουν οι στροφές τα φωτεινά στοιχεία ανάβουν δεξιόστροφα. Τα όργανα της Ducati Scrambler περιλαμβάνουν επίσης δύο μερικούς χιλιομετρητές και ολικό χιλιομετρητή, δείκτη στάθμης καυσίμου, δείκτη θερμοκρασίας αέρα, δείκτη υπενθύμισης σέρβις, ρολόι, καθώς και λυχνίες ρεζέρβας καυσίμου και λειτουργίας του ABS. Ο αναβάτης έχει ακόμη στη διάθεσή του λυχνίες για την πίεση του λαδιού, για τη μεγάλη σκάλα των φώτων, τη νεκρά, τα φλας, το immobilizer και για το όριο στροφών κινητήρα.

Το μεγάλο τιμόνι φιλοξενεί το κλασικό γκριπ γκαζιού με ντίζα μαζί με ακτινική αντλία φρένων και ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου σε τέσσερις θέσεις. Ανάμεσα στους διακόπτες ξεχωρίζει ο κλασικός πλέον γενικός διακόπτης των Ducati, ο οποίος όταν σύρεται προς τα κάτω (θέση off) καλύπτει το πλήκτρο της μίζας. Τα μαύρα μασπιέ από χυτό αλουμίνιο είναι και βάσεις στήριξης του λεβιέ ταχυτήτων και του λεβιέ σε στυλ «εκτός δρόμου» για το πίσω φρένο.

Η Ducati Scrambler φορά έναν αερόψυκτο, L-Twin, διβάλβιδο κινητήρα 803 κ.εκ. με ψυγείο λαδιού. Ο Desmodue κινητήρας της Ducati Scrambler διαθέτει πανάλαφρα καπάκια από σφυρήλατο αλουμίνιο, συμπεριλαμβανομένων εκείνων του συμπλέκτη και του εναλλάκτη ρεύματος.

Ο δικύλινδρος Desmodue κινητήρας της Ducati Scrambler έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ομαλή λειτουργία και τη γραμμική επιτάχυνση σε όλο το φάσμα περιστροφής του, αποδίδοντας 75 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και 67,7Nm ροπής στις 5.750 σ.α.λ.. Τα έμβολα και ο στροφαλοφόρος προέρχονται από τους κινητήρες της Monster 796 και της Hypermotard 796, ενώ οι εκκεντροφόροι έχουν επανασχεδιαστεί για πιο γραμμική απόδοση ισχύος υιοθετώντας την αλληλεπικάλυψη του ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής - εξαγωγής κατά 11° γωνία περιστροφής του στροφαλοφόρου. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων.

Η Ducati Scrambler θεωρείται πλέον σύμβολο όπως και το ένδοξο Desmo της Ducati, με το σύστημα ανοίγματος-κλεισίματος των βαλβίδων που έχει κάνει την Ducati διάσημη σε όλο τον κόσμο. Το σύστημα ανοιγοκλείνει τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής με ακρίβεια, χρησιμοποιώντας μία σειρά από «κοκοράκια» και μοχλίσκους. Από μηχανική άποψη, ο όρος αναφέρεται σε μηχανισμούς με διπλό έλεγχο, έναν προς τη μία κατεύθυνση (άνοιγμα) και έναν που λειτουργεί προς την αντίθετη κατεύθυνση (κλείσιμο ή επιστροφή).

Η Ducati Scrambler χρησιμοποιεί ένα διπλό, περιμετρικό σωληνωτό πλαίσιο - χωροδικτύωμα. Χάρη σε μία γωνία κάστερ 24° και 112 χλστ. ίχνος τροχού, η ευελιξία είναι εξαιρετική τόσο στην κίνηση της πόλης όσο και στις φουρκέτες. Χάρη στο μεγάλο τιμόνι, το να ελίσσεσαι στους δρόμους μετ’ εμποδίων της πόλης αποδεικνύεται παιχνιδάκι ενώ το μεταξόνιο των 1.445 χλστ. βελτιστοποιεί τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.

Η ανάρτηση Kayaba της Ducati Scrambler χρησιμοποιεί αντεστραμμένο πιρούνι 41 χλστ. εμπρός και ψαλίδι με μονό αμορτισέρ πίσω, με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου. Η διαδρομή της ανάρτησης είναι 150 χλστ., τόσο εμπρός όσο και πίσω, εξασφαλίζοντας υψηλή πρόσφυση σε όλα τα εδάφη.

Οι νέες 10κτινες ζάντες - με εμφανείς χωμάτινες καταβολές - αποτελούν βασικό στοιχείο εξοπλισμού της Ducati Scrambler. «Φορούν» το εντουράδικο ελαστικό Pirelli MT60 RS σε διάσταση 110/80ZR 18 εμπρός και 180/55 ZR17 πίσω. Τα ελαστικά αυτά με το τρακτερωτό πέλμα έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για την Ducati Scrambler.

Η Ducati Scrambler τέλος είναι εφοδιασμένη με φρένα της Brembo και με ABS της Bosch 9.1 MP, με ενσωματωμένο αισθητήρα πίεσης. Στον μπροστινό τροχό έχει τοποθετηθεί μονός δίσκος 330 χλστ. με πάχος 5 χλστ. σε συνδυασμό με 4πίστονη, μονοκόμματη, ακτινικά τοποθετημένη δαγκάνα Brembo M 4.32B. Πίσω έχει τοποθετηθεί δίσκος 245 χλστ. με δαγκάνα 32 χλστ.

Οι τιμές διάθεσης της Ducati Scrambler είναι:
Scrambler Icon Red 803 75 8.950,00 €
Scrambler Icon Yellow 803 75 m9.050,00 €
Scrambler (Full Throttle, Urban Enduro, Classic) 803 75 10.650,00 €
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης