Νέο VW Polo BlueGT: Γρήγορο, διασκεδαστικό και οικονομικό

Όταν σε ένα μοντέλο συνυπάρχουν οι επιδόσεις και η οικονομία τότε το μοντέλο αυτό αποκτά αυτόματα τον τίτλο του «ξεχωριστού». Όταν μάλιστα το μοντέλο αυτό βρίσκεται στην καρδιά του συνολικού αγοραστικού ενδιαφέροντος όσον αφορά την κατηγορία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις τότε δικαίως φέρνει το τίτλο: «Άκρως ενδιαφέρον». Η αναφορά γίνεται για το νέο Volkswagen Polo BlueGT ένα μοντέλο που αποδεικνύει στην πράξη ότι το γρήγορο και διασκεδαστικό μπορεί να είναι και οικονομικό. Κατά την διαδικασία επιλογής αυτοκίνητου της κατηγορίας Α0, ο αγοραστής σταθμίζει τους συμβιβασμούς που προκύπτουν, ιδιαίτερα όταν επιθυμεί μεταξύ άλλων και επιδόσεις. Η παλιά ρήση «φθηνό, γρήγορο, ποιοτικό» σήμερα περιορίζεται στην αναγκαστική επιλογή δύο εκ των τριών κριτηρίων. Το νέο Volkswagen Polo BlueGT έρχεται να αντιμετωπίσει ορθολογιστικά αυτούς τους συμβιβασμούς. Είναι ιδιαίτερα sport, ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής και προσφέρει εξαιρετική οικονομία χρήσης.

Η τεχνολογική καινοτομία του Polo BlueGT βασίζεται στην νέα γενιά κινητήρων TSI, με το Ενεργό Σύστημα Διαχείρισης Κυλίνδρων (ACT – Active Cylinder Technology- έξυπνη απενεργοποίηση κυλίνδρων).

Ο 1.4 TSI 150 PS που ανήκει σε αυτή τη νέα γενιά κινητήρων TSI (EA211), αποδίδει πλέον 150 PS (+10 ίππους) μεταξύ 5.000 - 6.000 σ.α.λ. Η υψηλή ροπή των 250 Nm είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ.. Με κιβώτιο DSG 7-ταχυτήτων, το BlueGT έχει μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 4,7Λίτρα/100 χλμ. , εκπομπές CO2 στα 108 γρ/χλμ., τελική ταχύτητα 220 χλμ/ώρα, και επιτάχυνση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 7,8 δευτερόλεπτα.

Οι τεχνολογικές καινοτομίες του νέου κινητήρα που επιφέρουν μεγαλύτερη μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης και βελτίωση της ροπής στις χαμηλές στροφές είναι :

Οι εκκεντροφόροι εισαγωγής και εξαγωγής φέρουν μεταβλητό χρονισμό σε ένα εύρος 50 μοιρών. Έτσι εξασφαλίζεται βέλτιστος χρονισμός υπό όλα τα φορτία και πιο άμεση απόκριση.

Πολλαπλή εξαγωγής μέσα στην κυλινδροκεφαλή. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στο θέμα της θερμικής διαχείρισης του κινητήρα. Με στόχο την γρήγορη προθέρμανση του κινητήρα κατά την εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες, όσο και για την αποτελεσματική ψύξη των καυσαερίων σε υψηλά φορτία, η πολλαπλή εξαγωγής ενσωματώθηκε μέσα στην κυλινδροκεφαλή. Επιπλέον, η τελευταία είναι εφοδιασμένη με αυτόνομο κύκλωμα ψύξης, ξεχωριστό από του μπλοκ κινητήρα.

Μικρός υπερσυμπιεστής. Με την καινοτόμο κατασκευή της πολλαπλής εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή, και την τοποθέτηση του εναλλάκτη αέρα (intercooler υδρόψυκτο) μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής, μειώνεται σημαντικά η διαδρομή του αέρα υπερπλήρωσης και επιπλέον επιταχύνεται η συσσώρευση πίεσης. Έτσι, ήταν εφικτή η τοποθέτηση μικρότερου υπερσυμπιεστή, με όφελος την περαιτέρω μείωση του βάρους του κινητήρα και ασφαλώς την εξάλειψη της υστέρησης στην υπερπλήρωση.

Πίεση ψεκασμού στα 200 bar. Η μέγιστη πίεση ψεκασμού στον νέο κινητήρα 1,4 TSI 150PS αυξήθηκε στα 200 bar. Προηγμένα μπεκ πέντε οπών προσφέρουν μέχρι τρεις ξεχωριστούς ψεκασμούς σε κάθε κύλινδρο με απόλυτη ακρίβεια. Στο σχεδιασμό του θαλάμου καύσης, η Volkswagen επικέντρωσε τις προσπάθειές της στην ελάχιστη εναπόθεση καυσίμου στα τοιχώματα του θαλάμου καύσης και στη βέλτιστη διασπορά του μετώπου ανάφλεξης.

Χαμηλό βάρος. Χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, ο νέος κινητήρας είναι ιδιαίτερα ελαφρύς με βάρος μόλις 114 kg. Επίσης, ο στρόφαλος είναι ελαφρύτερος κατά 20%, ενώ το βάρος των μπιελών μειώθηκε κατά 30%.

Ενεργό σύστημα διαχείρισης κυλίνδρων (ACT). Το «highlight» του κινητήρα στο νέο Polo BlueGT είναι η ενεργή διαχείριση κυλίνδρων (Active Cylinder Technology). Αποτελεί μια τρομερά έξυπνη τεχνολογία με πραγματικά οφέλη. Το σύστημα ACT απενεργοποιεί τους 2 μεσαίους κυλίνδρους σε ένα εύρος στροφών του κινητήρα μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ., μέχρι τα 130 Km/h και με απαιτήσεις ροπής έως και 100 Nm. Η μηχανική διαδικασία εκτελείται μέσα σε μισή περιστροφή του εκκεντροφόρου: ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα χρειάζονται μόλις 13 έως 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου, για την ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση. Επιπλέον, χάρη σε έναν αισθητήρα στο πεντάλ του γκαζιού και ένα έξυπνο λογισμικό, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει το προφίλ οδήγησης – όπως κατά την οδήγηση σε στροφές ή σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Σε τέτοιες περιπτώσεις το σύστημα ACT απενεργοποιείται.

Το νέο Polo BlueGT ξεχωρίζει τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Στο εξωτερικό μέρος ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, ενώ το αναβαθμισμένο εσωτερικό και τα υψηλά χαρακτηριστικά ασφαλείας ολοκληρώνουν το σύνολο. Πιο συγκεκριμένα, ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός του Polo BlueGT, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

? Σπορ σχεδίασης προφυλακτήρες (ο πίσω με διαχύτη)
? Πλευρικά μαρσπιέ
? Μεγάλη αεροτομή οροφής σε σχήμα Π που «περιβάλει» το πίσω παρμπρίζ
? Επίπεδο πάτωμα (Ειδικό κάλυμμα στο κάτω μέρος του αμαξώματος)
? Χαμηλωμένο πλαίσιο κατά 15 χιλ.
? Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις
? XDS - ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό 
? Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Fatigue Detection)
? Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multi-Collision Brake)
? ESP με Hill Hold Assist
? Ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών
? Οθόνη πολλαπλών λειτουργιών 
? Ηχοσύστημα Composition Colour με έγχρωμη οθόνη αφής 5", θύρες SD-card, USB, aux-in
? Bluetooth® με Audio Streaming
? Cruise control
? Σπορ δερμάτινο τιμόνι με στοιχεία αλουμινίου και λογότυπο “GT”
? Σπορ καθίσματα 
? Επενδύσεις σε συνδυασμό ύφασμα/Alcantara και επένδυση οροφής σε μαύρο χρώμα

Το Polo BlueGT διατίθεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6-σχέσεων ή με κιβώτιο 2πλού συμπλέκτη ξηρού τύπου DSG 7-σχέσεων, σε 3 ή 5 πόρτες, στις ακόλουθες ενδεικτικές τιμές λιανικής με απόσυρση: 
POLO BlueGT 3D € 17.440
POLO BlueGT 5D € 17.870
POLO BlueGT DSG7 3D € 19.000
POLO BlueGT DSG7 5D €19.430

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης