Στη γραμμή παραγωγής το τρίτης γενιάς Honda Jazz

Με ένα νέο ισχυρό και αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.3 λίτρων  ισχύος 102 PS της σειράς Earth Dreams Technology της Honda θα εφοδιάζεται το τρίτης γενιάς Jazz.  Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο (που αντικαθιστά το προηγούμενο πεντατάχυτο) ή ένα ημιαυτόματο CVT. 

Σχεδίαση
Βασισμένο στην «έξυπνη» παγκόσμια πλατφόρμα κατηγορίας Β της Honda, το τελευταίο Jazz που αναμένεται στην Ευρώπη το 2015, υιοθετεί μία τολμηρή, προηγμένη εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, με μεγάλους χώρους και ευελιξία.

Στη φυσιογνωμία του νέου Jazz κυριαρχεί το θέμα “των φτερών που πετούν”  στη σχεδίαση της μάσκας και των προβολέων που είναι κοινό σε όλη την οικογένεια των μοντέλων της Honda για το 2105. Το τολμηρό σχήμα X του εμπρός τμήματος συνεχίζει ανοδικά – γύρω από το κάτω άκρο των προβολέων, πάνω από το καπό και κατά μήκος της γραμμής οροφής μέχρι την πίσω αεροτομή – και χαμηλώνει στην πίσω ποδιά του προφυλακτήρα δημιουργώντας μία στιβαρή εμφάνιση. Η αεροτομή της πίσω πόρτας και το σχεδόν κάθετο πίσω παρμπρίζ  δημιουργούν ένα έντονο οπτικό αποτέλεσμα, ενώ η σχεδίαση των φώτων τονίζει την τολμηρή σχεδίαση. Με μία φαρδιά πίσω πόρτα και χαμηλό ύψος φόρτωσης, η πρόσβαση στο χώρο αποσκευών είναι εύκολη, ενώ τέσσερα σημεία πρόσδεσης επιτρέπουν την ασφαλή μεταφορά φορτίων.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό, η φινέτσα και η ποιότητα είναι διάχυτες σε όλη την καμπίνα. Ξεχωρίζουν το υψηλών προδιαγραφών ταμπλό από μαύρο μαλακό υλικό και οι επενδύσεις με premium λεπτομέρειες, τα αντίθετα υλικά των ταπετσαριών και τα διακοσμητικά ένθετα από γυαλιστερό χρώμιο.
Τα χειριστήρια του τιμονιού παρέχουν εύκολη πρόσβαση σε συνηθισμένες λειτουργίες και επιτρέπουν στον οδηγό να αλλάζει τις διάφορες απεικονίσεις πληροφοριών στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας –  οθόνη LCD πολλαπλών πληροφοριών πέντε ιντσών ή οθόνη αφής του Honda Connect, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου. 
Η διαισθητική διεπαφή Honda Connect χρησιμοποιεί τις οικείες λειτουργίες αφής ενός smartphone. Τρέχοντας με λειτουργικό σύστημα Android, παρέχει ταχεία και εύκολη πρόσβαση σε διαδικτυακές υπηρεσίες όπως web browsing (πλοήγηση), δελτία κυκλοφορίας, ειδήσεων και καιρού σε πραγματικό χρόνο, social media και ιντερνετικούς σταθμούς μουσικής. Μπορούν να εγκατασταθούν και άλλες εφαρμογές από το ειδικά σχεδιασμένο Honda App Centre που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να εξατομικεύουν την προσωπική τους εμπειρία ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, ενώ διατίθεται και ενσωματωμένη πλοήγηση Garmin Navigation. Η οθόνη αφής Honda Connect προβάλλει επίσης πληροφορίες του οχήματος – όπως χιλιομετρητή, οικονομία καυσίμου και χρόνο ταξιδιού.

Επιπλέον, το Honda Connect συγχρονίζεται με smartphones και λοιπές συσκευές πολυμέσων μέσω MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI και USB.
Η καμπίνα προσφέρει σε όλους τους επιβάτες μία αίσθηση ευρυχωρίας χάρη στο πλούσιο παρμπρίζ που εκτείνεται σε μεγάλο μήκος μέχρι να συναντήσει το πάνελ της οροφής. Αυτό, σε συνδυασμό με τα μεγάλα εμπρός παράθυρα προσφέρει άριστη ορατότητα και γεμίζει με άπλετο φως την καμπίνα. Οι επιβάτες θα απολαμβάνουν βελτιωμένη ποιότητα σε συνδυασμό με προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και ενημέρωσης/ ψυχαγωγίας. Υψηλή ποιότητα υλικών και αναβαθμισμένη εργονομία συνθέτουν τα πλεονεκτήματα του  προηγμένου εσωτερικού Με οθόνη αφής επτά ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, το Honda Connect είναι ένα νέο σύστημα ενημέρωσης /ψυχαγωγίας που προσφέρει internet browsing (πλοήγηση στο Διαδίκτυο) και πρόσβαση σε δελτία ειδήσεων, κυκλοφορίας και καιρού σε πραγματικό χρόνο και ποικίλους ιντερνετικούς μουσικούς σταθμούς.

Μακρύτερο κατά 95 χλστ. εξωτερικά και με 30χλστ. μακρύτερο μεταξόνιο, το νέο Jazz εντυπωσιάζει με την εσωτερική ευρυχωρία του. Το σύστημα Magic Seats® διασφαλίζει υψηλή ευελιξία και ευρυχωρία καμπίνας, με ποικίλες διατάξεις για τη μεταφορά φορτίων και επιβατών.  Ο χώρος αποσκευών αποτελεί ένα ακόμα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το νέο Jazz, έχοντας  αυξηθεί στα 354 L (VDA)  με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση και στα 884 L (VDA) με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Ένα ρεζερβουάρ καυσίμου χαμηλότερου προφίλ τοποθετείται κάτω από τα εμπρός καθίσματα και απελευθερώνει υποδαπέδιο χώρο κάτω από τα πίσω καθίσματα. Έτσι, επιτρέπεται η τοποθέτηση του καινοτόμου συστήματος Magic Seats® της Honda. Το καθένα από τα διαιρούμενα 60:40 πίσω καθίσματα του συστήματος Magic Seats® διαμορφώνεται ποικιλοτρόπως κάτι που μεγιστοποιεί την προσαρμοστικότητα της ευρύχωρης καμπίνας.
 
Στη θέση “Utility mode”, η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται προς τα εμπρός, ενώ η βάση του καθίσματος χαμηλώνει για τη δημιουργία ενός μεγάλου, επίπεδου πατώματος. Στη θέση “Tall mode”, η βάση του πίσω καθίσματος ασφαλίζει σε κάθετη θέση αφήνοντας χώρο από το πάτωμα μέχρι την οροφή. Στη θέση “Long mode” οι πλάτες των πίσω καθισμάτων και του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνονται σε οριζόντια θέση.

Συμπεριφορά
Το νέο, πιο άκαμπτο και ελαφρύτερο πλαίσιο καθώς και η νέα σχεδίαση της ανάρτησης συμβάλλουν σε μία απολαυστική οδηγική εμπειρία. Το πακέτο Advanced Driver Assist System, βασισμένο σε κάμερα και ραντάρ μεσαίας εμβέλειας υποστηρίζει μία ολοκληρωμένη σειρά νέων προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας που παρουσιάζονται σε όλη τη σειρά των μοντέλων της Honda για το 2015.

Εξοπλισμός
Όπως όλα τα νέα Ευρωπαϊκά μοντέλα Honda, έτσι και το νέο Jazz εφοδιάζεται με ένα μεγάλο αριθμό premium τεχνολογιών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Προαιρετική στο βασικό μοντέλο και μέρος του βασικού εξοπλισμού σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις, η σειρά τεχνολογιών ασφάλειας της Honda, γνωστή ως Advanced Driver Assist System, περιλαμβάνει Intelligent Speed Assist, Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition system, και High-beam Support System.
Το σύστημα City-Brake Active της Honda θα τοποθετείται στάνταρ στο νέο Jazz.

Η παθητική ασφάλεια του 2015 Jazz βασίζεται στην τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) που αποτελεί πατέντα της Honda και αυξάνει την προστασία των επιβατών σε εμπρόσθιες συγκρούσεις. Ένα δίκτυο συνδεμένων δομικών χαρακτηριστικών κατανέμει την ενέργεια κρούσης πιο ομοιόμορφα στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, μειώνοντας τις δυνάμεις που μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών. Η δομή ACE™ ελαχιστοποιεί επίσης το ενδεχόμενο να εισχωρήσει κάτω ή πάνω από άλλο όχημα, που συμβαίνει συχνά σε μετωπικές ή πλαγιομετωπικές συγκρούσεις με μεγαλύτερο ή μικρότερο όχημα.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης