Κλείσιμο

Νέα γενιά αθόρυβων Diesel για Opel Mokka και Insignia

Με τους νέους high-tech τετρακύλινδρους κινητήρες  1.6 CDTI 100 kW/136 hp και  2.0 CDTI 125 kW/170 h θα εφοδιάζονται πλέον τα μοντέλα Mokka και Insignia της Opel. Πρόκειται για εξαιρετικά αθόρυβα κινητήρια σύνολα, με πλούσια αποθέματα ισχύος και ροπής σε συνδυασμό με χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων που θέτουν νέα πρότυπα στον τομέα της απόδοσης και της περιβαλλοντικής συμβατότητας. Οι κινητήρες ήδη πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 που θα είναι υποχρεωτικές από το Σεπτέμβριο και  επομένως, είναι καθαροί όσοι οι εφάμιλλοι βενζινοκινητήρες.
Το Opel Mokka αυτή τη στιγμή σημειώνει την ταχύτερη αύξηση στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Οι σύγχρονες τεχνολογίες πλαισίου και κινητήρων είναι το μυστικό της επιτυχίας του μικρού SUV. Ο πιο εξελιγμένος της σειράς είναι ο νέος αλουμινένιος τετρακύλινδρος, που θα αντικαταστήσει τον 1.7 CDTI. Ο νέος high-tech κινητήρας αποδίδει αυξημένη ισχύ και ροπή (+6 hp και 20 Nm, αντίστοιχα ) από μικρότερο κυβισμό και σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση. Ο ζωηρός 1.6 CDTI στην έκδοση 100 kW/136 hp φτάνει τα 85 hp / lit – επίδοση απαράμιλλη στην κατηγορία κυβισμού – και αποδίδει ροπή 320 Nm. Οι τιμές επιτάχυνσης και ρεμπρίζ υπόσχονται άφθονη οδηγική απόλαυση: το Mokka 1.6 CDTI επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 9,9 δευτερόλεπτα, και από 80 στα 120 km/h με πέμπτη σχέση σε 9,9 δεύτερα. Η τελική του ταχύτητα είναι 191 km/h. Ο αθόρυβος diesel είναι επίσης εξόχως οικονομικός και πιο φιλικός προς το περιβάλλον: με το ακριβές, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο της Opel και στάνταρ σύστημα Start/Stop, το 1.6 CDTI Mokka καταναλώνει μόλις 4,1 l/100 km στο μικτό κύκλο με εκπομπές  CO2109 g/km. Συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση 1.7 L, είναι σχεδόν 0,5 l/100 km λιγότερο καύσιμο και 11 g/km λιγότερο CO2. Ο νέος diesel πληροί τις πολύ αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, που σημαίνει ότι είναι καθαρός όσο ένας εφάμιλλος βενζινοκινητήρας.
Το νέο 1.6 CDTI Mokka διατίθεται με FWD και εξατάχυτο αυτόματο ή μηχανικό κιβώτιο. Το 4WD μοντέλο προσφέρεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Τα ίδια ισχύουν και για τον πολύ αθόρυβο, δίλιτρο diesel του Insignia. Η εκμετάλλευση όσο το δυνατόν περισσότερης ενέργειας από τη λιγότερη δυνατή ποσότητα καυσίμου είναι το μυστικό για πλούσια ισχύ σε συνδυασμό με μικρή κατανάλωση. Με εξαιρετική ειδική ισχύ των 87 hp / lit – ελαφρώς καλύτερη αναλογία κατανάλωσης σε σχέση με την απόδοση από τη νέα γενιά του 1.6 CDTI της Opel – ο κινητήρας αυτός είναι απολαυστικός χωρίς να επιβαρύνει τα πορτοφόλι των πελατών.  Η εντυπωσιακή ροπή των 400 Nm είναι διαθέσιμη από 1.750 – 2.500 rpm, και η μέγιστη ισχύς των 125 kW/170 hp επιτυγχάνεται στις 3.750 rpm. Η νέα κινητήρια μονάδα αποδίδει περίπου 4% περισσότερη ισχύ και 14% περισσότερη ροπή διατηρώντας την ίδια κατανάλωση με τον προκάτοχό του και πληρώντας τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. Το Insignia με το νέο κινητήρα αναπτύσσει τελική ταχύτητα 225 km/h – αύξηση 5 km/h. Το sedan επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 9,0 δευτερόλεπτα – σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερο από τον προκάτοχό του. Τα Insignia sedan και Sports Tourer με το νέο δίλιτρο turbo diesel διατίθενται με εξάρι κιβώτιο και εμπρόσθια κίνηση (FWD) ή τετρακίνηση (4WD).
Δύο παράγοντες που συντελούν στις ισχυρές και περιβαλλοντικά συμβατές επιδόσεις και των δύο κινητήρων είναι ο υπερσυμπιεστής VGT με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (variable geometry turbine) και το σύστημα ψεκασμού common-rail υψηλής πίεσης. Μπεκ ικανά να προσφέρουν πίεση ψεκασμού έως και 2.000 bar και έως και 10 παλμούς ψεκασμού ανά κύλινδρο, εξασφαλίζουν υψηλή ισχύ, βελτιωμένο σπρέι καυσίμου, και αποδοτική μίξη με τον αέρα εισαγωγής. Ο υπερσυμπιεστής VGT του Insignia φέρει ηλεκτρικό ενεργοποιητή ελέγχου της τουρμπίνας μεταβλητής γεωμετρίας, προσφέροντας 20% ταχύτερη απόκριση υπερπλήρωσης συγκριτικά με έναν ενεργοποιητή υποπίεσης.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης