Δοκιμή:Alfa Romeo Giulietta - 1.6 JTDM


Είχαμε στην διάθεση μας την πετρελαιοκίνητη Giulietta σε όλη τη διάρκεια της κακοκαιρίας των τελευταίων ημερών και την οδηγήσαμε σε παντός είδους επαρχιακά εδάφη της πελοπονήσσου, άσφάλτινα, χωμάτινα, με έντονη βροχόπτωση, με λάσπη και με χιόνι(εδώ χρειατήκαμε και αλυσίδες). Και περνούσε εύκολα ή δύσκολα, δίνοντας αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας. Δεν μιλάμε βέβαια για ακραίες συνθήκες, αλλά για δρόμους, που μπορεί να πατηθούν, που δεν έχουν κλείσει απο την χιονοπτωση ή να κινδυνεύεις να κολλήσεις στις λάσπες. Αλλά σίγουρα πολύ δύσκολες οδηγικές συνθήκες λόγω των κακών καιρικών συνθηκών

Μια «πραγματική» Alfa, πιστή στην παράδοση και τις αξίες της μάρκας. Το κράτημα είναι εξαιρετικό, η υποστροφή στην πίεση προοδευτική, οι αντιδράσεις γενικά πολύ προβλέψιμες.


Οι 105 ίπποι του πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων μπορεί να μην εντυπωσιάζουν ως αριθμός, αλλά πρέπει να δίνουμε μικρότερη σημασία στη μέγιστη ισχύ, γιατί τον πρωταγωνιστικό ρόλο εδώ έχει η ροπή (32,5 kgm στις 1.750 σ.α.λ.). Με τον συγκεκριμένο κινητήρα η Giulietta μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα, προσπερνά με απόλυτη ασφάλεια, ενώ έχει κι ένα πλεονέκτημα στην καθημερινή κίνηση στην πόλη σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, λόγω της καλύτερης ροπής του ντίζελ στις χαμηλές στροφές. Ακόμα καλύτερα τα καταφέρνει βέβαια στην επιλογή «Dynamic» του DNA, που δίνει πιο σπορ χαρακτήρα και στον ντίζελ, με πιο άμεση απόκριση και πιο «γεμάτη» λειτουργία. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι πολύ καλό, ακριβές και με καλή αίσθηση, αν και με αρκετά μακριές σχέσεις, ακόμα και με τα δεδομένα των ντίζελ, μια και μιλάμε για σπορτίφ αυτοκίνητο. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι έτσι μπορείς να ταξιδέψεις με λιγότερες στροφές, άρα και με λιγότερο θόρυβο, μια που ο ντίζελ είναι πιο θορυβώδης από τον βενζινοκινητήρα. Από την άλλη πλευρά, είναι αρκετά πιο οικονομικός, παρά το γεγονός ότι δεν είναι και ο κορυφαίος ντίζελ σε οικονομία. Ακόμα και μέσα στην πόλη, τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. που είδαμε είναι κατανάλωση απλησίαστη για τις βενζινοκίνητες Giulietta, ενώ στον ανοιχτό δρόμο μπορείς άνετα να προσεγγίσεις τα 7 λίτρα.

Οδηγώντας
Εκ νέου νιώθεις πως πρόκειται για μια «πραγματική» Alfa, πιστή στην παράδοση και τις αξίες της μάρκας. Το κράτημα είναι εξαιρετικό, η υποστροφή στην πίεση προοδευτική, οι αντιδράσεις γενικά πολύ προβλέψιμες, ενώ αν επιδιώξεις την πρόκληση υπερστροφής αφήνοντας το γκάζι, το VDC στην επιλογή «Dynamic» λειτουργεί διαφορετικά απ' ότι στη «νορμάλ» ρύθμιση, αφήνοντας το αυτοκίνητο ν' αρχίσει πρώτα να «διορθώνει» και επεμβαίνοντας προοδευτικά αμέσως μετά αν χρειαστεί, ώστε να μη καταστρέφει τη σπορ οδήγηση. Επιπλέον, στην επιλογή «Dynamic»,
 σφίγγει το τιμόνι, βελτιώνεται η απόκριση του κινητήρα και αλλάζει η ρύθμιση του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού.

Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες με τη λογική ενός σπορτίφ αυτοκινήτου, αλλά με τέτοια ισορροπία ώστε να προσφέρουν μια καλή ποιότητα κύλισης και μια αποδεκτή άνεση, κερδίζοντας τελικά το στοίχημα. Καλά αποδίδουν και τα φρένα, ενώ το σύστημα DNA έχει μια πρόσθετη λειτουργία στη Giulietta, που αφορά στην «προφόρτιση» των φρένων στην επιλογή «Dynamic», ώστε να μειώνεται ο χρόνος αντίδρασης του συστήματος πέδησης και η απόσταση ακινητοποίησης στα ακαριαία φρεναρίσματα

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, με κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα, σωστές αποστάσεις από το τιμόνι και τα άλλα χειριστήρια και σωστά τοποθετημένους και εύχρηστους διακόπτες. Υπάρχουν λεπτομέρειες, όπως π.χ. η ρύθμιση σε ύψος του καθίσματος του συνοδηγού, που δεν συνηθίζεται στην κατηγορία, οι οποίες δείχνουν ότι το εσωτερικό σχεδιάστηκε με προσοχή όχι μόνο στην αισθητική, αλλά και στη λειτουργικότητα. Εκεί που οι Ιταλοί δεν ξέφυγαν από τις συνήθειές τους, είναι οι χώροι για μικροπράγματα. Οι κλειστοί είναι πολύ καλοί και το ντουλαπάκι στο ταμπλό πολύ μεγάλο και πρακτικό, αλλά οι ανοιχτοί είναι ανεπαρκείς. Στην ανανεωμένη γενιά δόθηκε προσοχή στην ηχομόνωση, στα ακριβότερα υλικά αλλά και στο νέο σύγχρονο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το Uconnect, όπως αποκαλείται, διατίθεται με οθόνη αφής, διαγώνιου 5 ή 6,5 ιντσών, από την οποία οδηγός και συνοδηγός χειρίζονται το ηχοσύστημα και το σύστημα πλοήγησης, ενώ ευνοείται και η σύνδεση smartphone.

Η τιμή εκκίνησης είναι 22.500 ευρώ (20.370 ευρώ με απόσυρση). Με τα δεδομένα της κατηγορίας, η τιμή είναι ανταγωνιστική απέναντι στα "premium" αυτοκίνητα, καθώς μάλιστα συνοδεύεται από ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Στη βασική έκδοση Progression, ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC με ηλεκτρονικό έλεγχο διαφορικού (e-Q2) και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στις ανηφόρες (Hill Ηolder), σύστημα επιλογής της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (DNA), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, ραδιο-CD με 6 ηχεία, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού και σύστημα Start&Stop.

Πηγή: skai.gr