Νέο S-MAX: Ξεχωριστό «επταθέσιο» στυλ

?ω 

Με μια σειρά από τεχνολογικές πρωτιές αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αγορές της Ευρώπης,  τις επόμενες εβδομάδες, το νέο S MAX,το πρωτοποριακό, επταθέσιο πολυμορφικό μοντέλο SAV (sports activity vehicle) της Ford.
Το S-MAX θα είναι το πρώτο Ford παγκοσμίως με σύστημα φωτισμού Ford Dynamic LED Headlamps με Glare-Free Highbeam που διατηρεί τη μέγιστη φωτεινότητα χωρίς να ενοχλεί τους άλλους χρήστες των δρόμων. Η προηγμένη τεχνολογία Pre-Collision Assist της Ford θα συμβάλλει στον περιορισμό των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης ακόμα και με υψηλές ταχύτητες. Επιπρόσθετα το νέο S-MAX θα σηματοδοτήσει το ντεμπούτο της τεχνολογίας Ford Adaptive Steering στην Ευρώπη για βελτιστοποιημένη απόκριση στις εντολές του οδηγού. Το Intelligent All-Wheel Drive και μία γκάμα προηγμένων κινητήριων συνόλων  υπόσχονται αναβάθμιση της οδηγικής εμπειρίας. Με 32 διαφορετικούς συνδυασμούς καθισμάτων και χώρου φόρτωσης, αλλά και τα πρώτα στην κατηγορία καθίσματα Easy-Fold στη δεύτερη και τρίτη σειρά, το νέο S-MAX μπορεί να μεταφέρει με άνεση μέχρι επτά άτομα, είτε σε κάποιο χιονοδρομικό κέντρο ή σε καθημερινές διαδρομές.

Εξωτερική σχεδίαση
Μία χαμηλότερη γραμμή οροφής, λεπτά φώτα και μυώδεις θόλοι τροχών δείχνουν το νέο S-MAX φαρδύτερο, δυναμικότερο και πιο ξεχωριστό από ποτέ.  Το αεροδυναμικό, σπορ προφίλ του S-MAX συνοδεύεται από περιορισμένη χρήση γραφιστικών στοιχείων για να αποφεύγονται οι υπερβολές. Η εμπρός κολόνα έχει μετακινηθεί πιο πίσω για τη δημιουργία ενός μακρύτερου, ανάγλυφου καπό που αποπνέει μία αίσθηση premium οχήματος. Η υπερυψωμένη χρωμιωμένη τραπεζοειδής μάσκα και η λεπτή σχεδίαση των προβολέων προσδίδουν μία πιο σπορ και προηγμένη εμφάνιση.  Τα φώτα ημέρας LED Day Time Running Lights και τα τεχνικά πίσω φώτα προσθέτουν οπτικό πλάτος. Αυτά συνδέονται με μία χαρακτηριστική σατινέ χρωμιωμένη λωρίδα. Ένας πίσω διαχύτης διαχωρίζει τις ενσωματωμένες απολήξεις εξαγωγής επιτυγχάνοντας μία πιο μοντέρνα αίσθηση.















Εσωτερική σχεδίαση
Στο εσωτερικό, η ανάγλυφη κεντρική κονσόλα που αποτελεί συνέχεια του πάνω τμήματος του ταμπλό,  τα αλουμινένια στοιχεία πάνω από το ντουλαπάκι, η αμφιθεατρική τοποθέτηση των καθισμάτων της δεύτερης και τρίτης σειράς και η πανοραμική κρυστάλλινη οροφή πλήρους μήκους, προσδίδουν μια μία ώριμη, σοφιστικέ και δυναμική αίσθηση. Το παραδοσιακό ταμπλό οργάνων δίνει τη θέση του σε μία προαιρετική οθόνη 10 ιντσών που προσομοιώνει το κλασσικό αναλογικό στυλ για το ταχύμετρο και στροφόμετρο. Μία οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 8-ιντσών στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει στους οδηγούς να ελέγχουν το Ford SYNC 2 με φωνητικές εντολές (Voice Control) για τη λειτουργία του τηλεφώνου και των συστημάτων ψυχαγωγίας, κλιματισμού και πλοήγησης, χρησιμοποιώντας την απλή καθομιλουμένη γλώσσα.
Το σύστημα Easy-Fold επιτρέπει την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων από ένα πάνελ διακοπτών. Τα καθίσματα Easy-Entry δεύτερης σειράς επιτρέπουν την πρόσβαση στην τρίτη σειρά μέσω ενός μπουτόν. Το S-MAX περιλαμβάνει για πρώτη φορά στην κατηγορία τα θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα Multi-Contour Seats της Ford με λειτουργία μασάζ Active Motion. Τα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων ρυθμίζονται επάνω, κάτω, εμπρός και πίσω και οι οδηγοί μπορούν να ρυθμίζουν τη θέση του καθίσματός τους χρησιμοποιώντας την πρώτη στην κατηγορία λειτουργία ηλεκτρικής ρύθμισης της κολόνας του τιμονιού (απόσταση / ύψος) και τη λειτουργία μνήμης καθίσματος του οδηγού. Θερμαινόμενο τιμόνι προσφέρεται επίσης με το S-MAX για πρώτη φορά.

Τεχνολογία έκτης αίσθησης
Το νέο S-MAX χρησιμοποιεί κάμερα, ραντάρ και υπερηχητικές συσκευές για την υποστήριξη 16 και πλέον αξιοσημείωτων τεχνολογιών οδήγησης που βοηθούν στην οδήγηση και ασφαλή έλεγχο του οχήματος όπως:
• Pre-Collision Assist, εφαρμόζει πίεση πέδησης εάν ανιχνευτεί επικείμενη σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα.
• Τεχνολογία προσαρμοζόμενων προβολέων LED (Adaptive LED headlamp) που χρησιμοποιεί το Adaptive Front Lighting System της Ford για την προσαρμογή της γωνίας δέσμης των προβολέων σύμφωνα με τις συνθήκες οδήγησης
• Τεχνολογία Glare-Free High beam που ανιχνεύει προπορευόμενα ή αντίθετα ερχόμενα αυτοκίνητα και χαμηλώνει την ένταση φωτισμού των προσαρμοζόμενων προβολέων LED.
• Perpendicular Parking μπορεί να ανιχνεύει και να παρκάρει αυτόματα (hands-free) με όπισθεν το αυτοκίνητο  σε χώρους στάθμευσης κάθετα δίπλα σε άλλα αυτοκίνητα.
• Park-Out Assist, βοηθά τους οδηγούς να εξέρχονται από παράλληλο χώρο στάθμευσης, αναλαμβάνοντας τον έλεγχο του τιμονιού ενώ ο οδηγός ελέγχει το γκάζι και το φρένο
• Side Parking Aid, προσφέρει ακουστικές προειδοποιήσεις και προβάλλει στην οθόνη τις αποστάσεις από εμπόδια γύρω από το όχημα
• Cross Traffic Alert προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από έναν κάθετο χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση οχημάτων πίσω τους

Άλλες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού που προσφέρει το νέο S-MAX είναι: Blind Spot Information System, Traffic Sign Recognition, Lane Keeping Alert, Lane Keeping Aid και Driver Alert. Το νέο S-MAX επίσης λανσάρει στην κατηγορία την τεχνολογία Front Split View Camera, που διευκολύνει την οδήγηση σε οδικούς κόμβους ή χώρους στάθμευσης με περιορισμένη ορατότητα χάρη στη χρήση ενός συστήματος κάμερας 180 μοιρών στο εμπρός τμήμα του οχήματος. Η τεχνολογία Adaptive Cruise Control χρησιμοποιεί ένα εμπρός ραντάρ  που επιτρέπει στους οδηγούς του S-MAX να διατηρούν μία προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Νέα τεχνολογία Intelligent Speed Assist αναβαθμίζει το υπάρχον σύστημα Adaptive Speed Limiter που επιτρέπει στους οδηγούς να ορίζουν μία μέγιστη ταχύτητα, προσφέροντας και τη δυνατότητα προσαρμογής του ορίου ταχύτητας του οχήματος σύμφωνα με τις πληροφορίες που λαμβάνονται από το Traffic Sign Recognition και τα συστήματα πλοήγησης. Το νέο S-MAX σηματοδοτεί το Ευρωπαϊκό ντεμπούτο του νέου Adaptive Front Steering της Ford που θα αυξήσει την οδηγική απόλαυση σε δρόμους με στροφές. Το σύστημα βελτιστοποιεί την απόκριση διεύθυνσης, μεταβάλλοντας συνεχώς το λόγο γωνιών τιμονιού/τροχών σύμφωνα με την ταχύτητα του οχήματος. Η νέα ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση integral link της Ford συμβάλλει στην αναβάθμιση της κορυφαίας δυναμικής συμπεριφοράς με μία διάταξη που περιλαμβάνει αλουμινένια εξαρτήματα μειωμένου βάρους, προσφέρει πιο δυναμικές επιδόσεις και βελτιώνει σημαντικά την οδηγική ποιότητα – κυρίως για τους πίσω επιβάτες.

Άλλες τεχνολογίες βελτίωσης της οδηγικής εμπειρίας είναι:
• Το ευφυές σύστημα τετρακίνησης Intelligent All-Wheel Drive της Ford που διασφαλίζει ανώτερο κράτημα και πρόσφυση και προσφέρεται με το S-MAX για πρώτη φορά
• Torque Steer Compensation και Active Nibble Compensation που εξουδετερώνουν την ανεπιθύμητες αντιδράσεις και κραδασμούς

Κινητήρες
Το νέο S-MAX εφοδιάζεται με μια μεγάλη γκάμα  νέων αποδοτικών και υψηλής απόκρισης κινητήρων diesel ή EcoBoost βενζίνης.
Στην πρώτη κατηγορία  περιλαμβάνεται ένας 2.0 TDCi (120 PS) με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και ένας ανανεωμένος 2.0 TDCi (150 PS) και (180 PS) με μηχανικό ή Powershift αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η γκάμα βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει το νέο αποδοτικό 1.5 EcoBoost 160 PS της Ford με μηχανικό κιβώτιο και τον 2.0 EcoBoost 240 PS με αυτόματο κιβώτιο.Οι εκπομπές CO2 και η απόδοση καυσίμου του S-MAX βελτιώνονται και με τις λειτουργίες Smart Regenerative Charging και Auto-Start-Stop. Αεροδυναμικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος και η τεχνολογία Active Grille Shutter αυξάνουν την αεροδυναμική απόδοση.

Το S-MAX έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζει μία ξεκούραστη αλλά και ασφαλή μετακίνηση. Η ευστάθεια του οχήματος αυξάνεται με τα συστήματα Curve Control και Roll Stability Control που προσαρμόζουν τη ροπή του κινητήρα και το φρενάρισμα για διατήρηση του ελέγχου.

 

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης