Fiat Doblo Cargo maxi CNG: Το πιο οικονομικό επαγγελματικό

Η Fiat είναι για περισσότερα από 15 χρόνια ο μεγαλύτερος παραγωγός στην Ευρώπη Original Equipment Manufacturer (OEM) οχημάτων φυσικού αερίου. Προσφέρει τη μεγαλύτερη φιλική προς το περιβάλλον γκάμα αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Bi-Fuel (φυσικού αερίου/βενζίνης), ικανοποιώντας τις ανάγκες πολλών καταναλωτών και καταφέρνοντας από το 1997 έως το 2013 να πουλήσει περισσότερα από 600.000 επιβατηγά και επαγγελματικά αυτοκίνητα Natural Power. Κυρίαρχη θέση σε αυτής της κατηγορίας τα επαγγελματικά οχήματα, στη γκάμα της  Fiat, είναι το Doblo Cargo Natural Power με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης-φυσικού αερίου 1.4 T-Jet  που  αποδίδει 120 ίππους και έχει ωφέλιμο φορτίο ως 1.000 κιλά. Συνεργάζεται με εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με ένα ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 22 λίτρων και 4 δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 16,2 λίτρα περίπου σε όγκο , που συνολικά  χαρίζουν μία αυτονομία της τάξης των 625 χλμ.


















Το Doblo είναι από τα ελαφρά φορτηγά κλειστού τύπου (Vanette)  όχημα που έχει καταξιωθεί στη συνείδηση των Ελλήνων για την αξιοπιστία του , την ευελιξία του , το χαμηλό λειτουργικό κόστος και την δυναμικότητα του. Στη γκάμα των εκδόσεων του Doblo Cargo συναντάμε  δυο μήκη αμαξώματος-και μεταξονίου, δυο ύψη οροφής, ενώ υπάρχουν εκδόσεις με ανοιχτή καρότσα, αλλά και ειδικές κατασκευές ανάλογα με τις ανάγκες του επαγγελματία χρήστη. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να «συμβιώσουμε» για αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα με το πλέον οικολογικό και οικονομικό στη χρήση  Doblo Cargo maxi natural power.
Με συνολικό όγκο χώρου φόρτωσης τα 4,2 κ.μ., το Doblo Cargo maxi μπορεί να μεταφέρει  φορτία συνολικού βάρους  έως και 980 κιλά. Τα μεγάλα ανοίγματα τόσο των πλαϊνών συρόμενων όσο και των πίσω κάθετα ανοιγόμενων ασύμμετρων θυρών (ανοίγουν κατά 180 μοίρες) σε συνδυασμό με το χαμηλό κατώφλι προσφέρουν  εύκολη φόρτωση – ξεφόρτωση ογκωδών αντικειμένων ενώ τα  σημεία στήριξης στο δάπεδο εξασφαλίζουν την ακινησία του φορτίου. Η διαφορετικότητα στο χώρο φόρτωσης συνίσταται στο γεγονός ότι η ρεζέρβα του ελαστικού, λόγω της ύπαρξης των δεξαμενών του GNC, έχει  τοποθετηθεί πάνω από τον δεξί πίσω θόλο στο εσωτερικό του χώρου περιορίζοντας τον ωφέλιμο «τετράγωνο» καθαρό χώρο της συμβατικής έκδοσης. 
Η καμπίνα επιβατών προσφέρει θέσεις για δύο άτομα και από πλευράς εξοπλισμού και εργονομίας δεν διαφέρει καθόλου από ένα σαλόνι επιβατικού αυτοκινήτου.  Κυρίαρχο στοιχείο είναι η άνεση του χώρου και  η εργονομική διάταξη των οργάνων που βοηθά αφάνταστα στην καθημερινότητα του επαγγελματία οδηγού ενώ δεν λείπει τίποτε όσον αφορά τις μονάδες ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας.
Η χρήση του  Doblo CNG δεν μας έδωσε σε καμιά στιγμή την εντύπωση ότι οδηγούμε ένα «ειδικό» ή διαφορετικό όχημα από τα συμβατικά Vanette.  Βασικό στοιχείο της ευχάριστης οδικής συμπεριφοράς του Doblo Cargo maxi CNG είναι η ευελιξία του τόσο κενού φορτίου  όσο και με πλήρες φορτίο  ακόμα και στον αστικό κύκλο κίνησης και παρά τις μεγάλες εξωτερικές του διαστάσεις (μήκος: 4.74 μ., πλάτος: 1,832 μ. , ύψος: 1, 88 μ.). Το  μεγάλο μεταξόνιο και οι σωστές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις επιτρέπουν το   Doblo Cargo maxi CNG  να κινείται με εντυπωσιακή σταθερότητα στις ευθείες και να δείχνει «ευθύβολο» στις στροφές χωρίς να γέρνει και χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να κάνει διορθώσεις στο τιμόνι για να ακολουθεί το αυτοκίνητο τις γραμμές του δρόμου. Ακόμα και αν ο οδηγός «πιέσει» οριακά το αυτοκίνητο σε στροφές το Doblo Cargo  συμπεριφέρεται ως επιβατικό αυτοκίνητο χωρίς να εκδηλώνει τάσεις «εκτροπής» και μόνο το άνοιγμα της τροχιάς να σου υπενθυμίζει ότι έχεις υπερβάλει . Όσον αφορά το κόστος λειτουργίας το Doblo Cargo maxi CNG  χρειάζεται περίπου 6 κιλά φυσικού αερίου για να διανύσει τα 100 χλμ. Με κόστος ανά κιλό περίπου τα 0,90 ευρώ χρειάζεται κάτι λιγότερο από 18 ευρώ για να διανύσεις τα περίπου 385 χλμ. με CNG. Όταν λειτουργεί καταναλώνοντας βενζίνη  τα 22 λίτρα αρκούν για περίπου 260 χλμ. ή μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 χλμ. 
Να σημειώσουμε ότι η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πάντα με βενζίνη και αυτόματα περνάει στο CNG χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να «πατήσει» κανένα κουμπί ή διακόπτη. 
Σε γενικές γραμμές το Fiat Doblo Cargo maxi CNG  αναδεικνύεται ως ένα από τα πολυτιμότερα εργαλεία για ένα επαγγελματία αφού του εξασφαλίζει, ευέλικτη, αξιόπιστη, ασφαλή και  πάνω από όλα οικονομική διακίνηση των αγαθών.
Η τιμή διάθεσης του Fiat Doblo Cargo maxi CNG   είναι : 22.450 € (21.490€ με απόσυρση)

 

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης