Δοκιμή: SYM CITYCOM S 300i CBS



Αποτελεί μια από τις πιο αξιόπιστες και ταυτόχρονα οικονομικές λύσεις στα scooter με τροχούς 16 ιντσών εδώ και πολλά χρόνια. Η νέα σπορ έκδοση που προστίθεται δίνει στο αειθαλές Citycom έναν αέρα ανανέωσης. Η SYM αναβάθμισε σε καίρια σημεία το πετυχημένο μοντέλο της που εξακολουθεί να στοχεύει στις υψηλότερες θέσεις των πωλήσεων.

 Ο κινητήρας με το κωδικό όνομα F4 θα είναι αυτός που θα κινεί το νέο CitycomS. Αποδίδει 28,5 ίππους στις 7.750 σ.α.λ., έναντι 24 ίππων του υπάρχοντος μοντέλου και 2,8 κιλά ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Ταυτόχρονα νέα είναι και η εξάτμιση με στόχο τις μειωμένες εκπομπές καυσαερίων αλλά και την πιο αθόρυβη λειτουργία CitycomS. Επιπλέον έχει επιλεγεί και σπορ σχεδίασης κάλυμμα στην εξάτμιση το οποίο ταιριάζει με την σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου μοντέλου. Ένα από τα πλέον δυνατά σημεία του Citycom είναι το συνδυασμένο σύστημα φρένων (CBS) το οποίο η SYM αναβαθμίζει χρησιμοποιώντας νέες τρόμπες φρένων και καλύτερη απόδοση και αίσθηση.

 H SYM φρεσκάρισε και εμφανισιακά το CitycomS. Τα πίσω φανάρια είναι τύπου led, το πάνελ οργάνων φέρει νέο φωτισμό και χρώματα, ενώ οι καθρέφτες φέρουν νέο λπετότερο βραχίονα. Μια από τις πλέον σημαντικές αλλαγές στο CitycomS είναι η αλλαγή της σέλας που θα κάνει την συμβίωση μαζί του πιο εύκολη και ξεκούραστη. Η νέα σέλα φέρει νέο αφρώδες και διαθέτει αντιολισθητικό, αδιάβροχο υλικό με κόκκινες ραφές. Κάτω από αυτήν ο μεγάλο αποθηκευτικός χώρος του Citycom που χωρά άνετα ένα full face κράνος και πολλά ακόμα αντικείμενα είναι επενδυμένος με μοκέτα.

Η νέα έκδοση S έρχεται να προστεθεί στην πλούσια γκάμα της SYM με τιμή στα 3.895€ ενώ η απλή έκδοση (δοκιμή MOTO AND RIDER τεύχος 1) κοστίζει 3.495€ (τιμή μετρητοίς).

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος κινητήρας του Citycom S 300i έχει τον κωδικό F4 είναι 4βάλβιδος, με ψεκασμό και πρωτοεμφανίστηκε στο GTS 300.
Η ιπποδύναμη του κινητήρα των 278,3 κυβικών εκατοστών φτάνει τους 28,5 ίππους, στις 7.750 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 2,75 kgm, στις 6500 σ.α.λ.
Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και η προσοχή στη λεπτομέρεια το ίδιο. Οι κόκκινες λεπτομέρειες (ραφές σέλας, σήμα στα καπάκια, δαγκάνες) του προσφέρουν ακόμα περισσότερη “αγριάδα” σε συνδιασμό με μαύρο ματ χρώμα. Το ύψος σέλας είναι αρκετό στα 800 χιλιοστά, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε σκούτερ με 16άρηδες τροχούς μπροστά και πίσω. Το βάρος είναι στα 187 kg σύμφωνα με την εταιρία (77 μπροστά και 110 πίσω). Ο αναβάτης κάθεται “πάνω” στο σκούτερ, αν και το τιμόνι ψηλά τοποθετημένο. Άνετα τοποθετούνται τα πόδια του αναβάτη πάνω στο δάπεδο, που χωρίζεται από ένα αρκετά φαρδύ τούνελ. Τα γόνατα τοποθετούνται σε ορθή γωνία, κάτι που προσφέρει άνεση και σε μεγαλύτερης διάρκειας βόλτες.

Ο κινητήρας είναι ήπιος στις αντιδράσεις και στις επιταχύνσεις του, αποδίδοντας θετικά σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, με ροπή, με τη δυνατή του περιοχή να είναι στις μεσαίες στροφές, αλλά γενικά ο 4βάλβιδος κινητήρας να δείχνει την όρεξή του και στις υψηλότερες σ.α.λ.

Το κόκκινο στο στροφόμετρο βρίσκεται στις 9.000 στροφές. Η επιτάχυνση είναι “γεμάτη”, χωρίς κρεμάσματα, με το τράβηγμα του μονοκύλινδρου, τετράχρονου να ρέει, να είναι διαρκές. Η τελική φτάνει με επιμονή κοντά στα 150 χ.α.ω στο κοντέρ, με την πραγματική τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 138 χ.α.ω, 4 χιλιόμετρα παραπάνω από αυτό που ανακοινώνει επίσημα η SYM.

Η λειτουργία του κινητήρα F4 των 278 κυβικών εκατοστών είναι υποδειγματική από πλευράς κραδασμών και ο ψεκασμός πολύ καλά ρυθμισμένος, κάτι που αντανακλάται και στην καλή κατανάλωση που επιτυγχάνεται.

Το μπροστινό φρένο έχει αρκετή δύναμη αλλά όχι και την αίσθηση που θα το έκανε άριστο. Όμως αυτό είναι ένα παράπονο που θα εκφράσουν οι έμπειροι σκουτερίστες. Οι αρχάριοι και οι μέσης ικανότητας αναβάτες δεν θα έχουν παράπονο. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να εμπιστευτούν το μπροστινό φρένο του Citycom και να το πατήσουν με δύναμη, αφού δεν υπάρχει ο φόβος μπλοκαρίσματος του τροχού. Άρα τι έχει πετύχει η SYM με τη συγκεκριμένη διάταξη-ρύθμιση; Ένα μηχανικό γεφυρωμένο σύστημα πέδησης (CBS) που λειτουργεί με τρόπο που θυμίζει ABS.

Μέσα στην κίνηση της πόλης το SYM Citycom S 300i κινείται κάπως αργά σε σχέση με τα μικρότερα σκούτερ, με ασφάλεια όμως, δίνοντας στον αναβάτη τη σιγουριά για τις αντιδράσεις του σκούτερ. Όταν το Citycom κινείται, ούτε τα σχεδόν 200 (γεμάτο) κιλά του φαίνονται ιδιαίτερα, ούτε το μεγάλο του μεταξόνιο. Προβλέψιμο είναι και το κράτημα του 300αριού στις στροφές

Εκτός πόλης με τον νέο κινητήρα οι δυνατότητες ταξιδιού του Citycom βελτιώνονται. Ο ανοιχτός δρόμος δεν φοβίζει το συγκεκριμένο σκούτερ της SYM. Αντίθετα ο “γλυκός” και προοδευτικής λειτουργίας κινητήρας γίνεται σύμμαχος στο να διανύεις πολλά ταξιδιάρικα χιλιόμετρα. Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η μεγάλη ζελατίνα, μαζί με την άνετη σέλα, που σε κάνουν να μην θέλεις να κατέβεις από το Citycom S. Με τις βελτιώσεις που έχει δεχτεί ο κινητήρας, η κατανάλωση που μπορεί να επιτευχθεί με “ελαφρύ” καρπό βρίσκεται κοντά στα 3,3 λίτρα στα 100 χ.α.ω, άρα η αυτονομία (10λιτρο ρεζερβουάρ) μπορεί να ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα με λίγη καλή θέληση.





Πηγή: skai.gr