Κλείσιμο

Νέο Ford Focus: Εντυπωσιακή αναβάθμιση κύρους

Συνήθως όταν μια εταιρία  αποφασίζει να προχωρήσει στην ανανέωση ενός μοντέλου της  (αυτό συμβαίνει στον τρίτο περίπου χρόνο από το πρώτο του λανσάρισμα) αναβαθμίζει αισθητικά ή λειτουργικά ή τεχνολογικά ή συνδυαστικά προκειμένου να το κάνει εκ νέου ελκυστικό. Στο ίδιο δίλημμα βρέθηκε και η  Ford για το μοντέλο Focus. Το δίλημμα όμως των υπευθύνων της Ford ήταν σε άλλο επίπεδο. Τι να βελτιώσεις και αναβαθμίσεις σε ένα μοντέλο που  οι ταξινομήσεις του  αυξήθηκαν κατά 8,1 % το 2013, με τις παγκόσμιες πωλήσεις να ανέρχονται  στα 1.097.618 αυτοκίνητα (1.014.965 το 2012), από τα οποία τα 317.110 στην Ευρώπη – ποσοστό 29% στο σύνολο των ταξινομήσεων. Σημειώνεται ότι η Ford λανσάρισε για πρώτη φορά το Focus το 1998 και από τότε έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο πάνω από 12 εκατ. οχήματα, από τα οποία 6,9 εκατ. στην Ευρώπη – όπου η Ford κατασκευάζει ένα νέο Focus κάθε 90 δευτερόλεπτα
Η απόφαση λοιπόν για την ανανέωση του Focus είχε ως προσανατολισμό να ενισχύει το κύρος του παγκόσμιου best-seller προχωρώντας  σε τολμηρότερη πιο συναισθηματική εξωτερική σχεδίαση, σε ένα πιο ποιοτικό, φιλικό προς το χρήστη εσωτερικό, στην εφαρμογή 8 νέων ή βελτιωμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού driver assistance technologies, και τέλος σε ουσιαστικές βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου. Αυτή τη νέα φιλοσοφία ανανέωσης τη  περιγράφει χαρακτηριστικά ο κ. Stephen Odell, president, Ford Ευρώπης, Μέσης Ανατολής & Αφρικής: «Δεν ήμασταν ικανοποιημένοι με την 1η θέση, θέλαμε να προκαλέσουμε τον κόσμο με μία εντυπωσιακή, νέα έκδοση του Focus».














Νέο αμάξωμα
Διαθέσιμο σε 4θ, 5θ και wagon εκδόσεις, η Ford δημιούργησε ένα πιο προηγμένο και σοφιστικέ Focus με ανανεωμένη αισθητική που εκφράζει την παγκόσμια σχεδιαστική γλώσσα One Ford.
Κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα της νέας εξωτερικής φυσιογνωμίας του  είναι το χαμηλότερο και φαρδύτερο αμάξωμα και τα  νέα καπό, πρόσοψη και μάσκα. Στο ανάγλυφο σχήμα του καπό ενώνονται τα άνω άκρα της ανάστροφης τραπεζοειδούς μάσκας με τις εμπρός κολόνες για τη δημιουργία μιας στιβαρής και δυναμικής εμφάνισης. Λεπτότεροι, ανάγλυφοι προβολείς και επιμηκυμένοι προβολείς ομίχλης τονίζουν το δυναμικό στυλ του αυτοκινήτου. Διακριτικές πινελιές χρωμίου αναδεικνύουν την αίσθηση κομψότητας, ενώ το πίσω τμήμα είναι κομψότερο με νέα διάταξη της πίσω πόρτας και λεπτότερα πίσω φώτα.
Το εσωτερικό
Αφού συγκέντρωσε τις παρατηρήσεις εκατοντάδων καταναλωτών η Ford  ανασχεδίασε  το εσωτερικό του  Focus διαμορφώνοντας μία διάταξη πιο φιλική προς το χρήστη, πλαισιωμένη από ένα τιμόνι και μία κεντρική κονσόλα με λιγότερα χειριστήρια και διακόπτες. Το νέο σαλόνι σε black satin και λεπτομέρειες χρωμίου συμβάλλουν στη δημιουργία μιας πιο «απλής» και μοντέρνας εμφάνισης.
Η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα προσφέρει περισσότερο χώρο και ένα νέο, συρόμενο ενσωματωμένο υποβραχιόνιο. Η προσαρμοζόμενη κονσόλα χωράει διάφορα μπουκάλια και κύπελλα, ενώ μπορεί να μεταφέρει ταυτόχρονα ένα μπουκάλι 1L και ένα κύπελλο 0.4 l. Το επίπεδο ηχομόνωσης έχει βελτιωθεί αισθητά με αποτέλεσμα οδηγός και επιβάτες να απολαμβάνουν πιο αθόρυβα ταξίδια χάρη στις «παχιές» μοκέτες, τα «χοντρά» κρύσταλλα και τη βελτιωμένη ηχομόνωση του κινητήρα.
Το νέο Focus είναι το πρώτο όχημα στην Ευρώπη που προσφέρει το SYNC 2. Το προηγμένο σύστημα συνδεσιμότητας της Ford περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών και προηγμένο φωνητικό έλεγχο για ευκολότερη πρόσβαση στα συστήματα ήχου, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού και στα συμβατά κινητά τηλέφωνα.
Το σύστημα πλοήγησης του SYNC 2 λανσάρει επίσης για πρώτη φορά στην Ευρώπη διαιρούμενη οθόνη με λεπτομερή απεικόνιση των διασταυρώσεων, ανάγνωση ονομάτων δρόμων, τρισδιάστατη απεικόνιση κόμβων αυτοκινητοδρόμων και τοποσήμων και τον οδηγό MICHELIN.
Οι οδηγοί μπορούν να εισάγουν προορισμούς με μια μόνο φωνητική εντολή και να ζητάνε αναπαραγωγή μουσικών κομματιών με αγαπημένους ερμηνευτές. Πιέζοντας απλά το μπουτόν φωνητικού ελέγχου και λέγοντας ‘I’m hungry’ (‘πεινάω’) εμφανίζεται μία λίστα με τα κοντινά εστιατόρια, για τα οποία δίνονται οδηγίες πλοήγησης.

Προηγμένες τεχνολογίες
Το ανανεωμένο Focus διαθέτει μια σειρά από καινοτομικές τεχνολογίες οδήγησης ενώ είναι το πρώτο Ford που προσφέρει Perpendicular Parking, μία νέα, hands-free τεχνολογία παρκαρίσματος που βοηθά τους οδηγούς με παρκάρουν με όπισθεν κάθετα παράλληλα με άλλα αυτοκίνητα. Ειδικότερα:
• Στο σύστημα υποστήριξης παράλληλου παρκαρίσματος Active Park Assist έχουν προστεθεί  δύο νέοι  αισθητήρες στο πίσω τμήμα που βοηθούν τους οδηγούς στην έξοδό τους από χώρους στάθμευσης:
1. Το Cross Traffic Alert προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση οχημάτων από πίσω τους. Λειτουργώντας με ραντάρ σε εμβέλεια 40 μ, το σύστημα διαθέτει τρία χαρακτηριστικά προειδοποιητικά σήματα εάν ανιχνεύσει κάποιο όχημα να πλησιάζει από κάποια πλευρά
2. Το Park-Out Assist υποστηρίζει τους οδηγούς καθώς εξέρχονται από ένα παράλληλο χώρο στάθμευσης. Αφού ο οδηγός επιλέξει την αριστερή ή τη δεξιά πλευρά, το σύστημα ελέγχει το τιμόνι, ενώ ο οδηγός λειτουργεί γκάζι και φρένο
• Βελτιώθηκε το  σύστημα αποφυγής σύγκρουσης Active City Stop που χρησιμοποιεί αισθητήρες στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου για την αναζήτηση στατικών αντικειμένων μπροστά στο δρόμο. Λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 50 χλμ/ώρα. Αυτό προ-φορτίζει τα φρένα και – εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει – μειώνει τη ροπή του κινητήρα και αυτόματα ενεργοποιεί τα φρένα για να μειώσει τις επιπτώσεις της σύγκρουσης. Το σύστημα έχει αναβαθμιστεί
• Αντίστοιχα βελτιώθηκε και το Active Braking που λειτουργεί παρόμοια με το Active City Stop αλλά με πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια ανίχνευσης μεταξύ 8 και 180 χλμ/ώρα
• Το Distance Indication system (η Ford το λανσάρει στην Ευρώπη για πρώτη φορά)
επιτρέπει στους οδηγούς να ορίζουν μία επιθυμητή απόσταση την οποία να διατηρούν από το προπορευόμενο όχημα. Εάν ο οδηγός πλησιάσει, το σύστημα ενεργοποιεί με μία οπτική προειδοποίηση τριών σταδίων στο ταμπλό – γκρι, κίτρινη και στη συνέχεια κόκκινη πριν ηχήσει η ακουστική προειδοποίηση.
• Εφοδιάζεται για πρώτη φορά με την τεχνολογία MyKey της Ford. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να προγραμματίζουν ένα κλειδί – συνήθως για νεαρούς οδηγούς – το οποίο περιορίζει την τελική ταχύτητα, μειώνει τη μέγιστη ένταση ήχου του ηχοσυστήματος, αλλά και να το απενεργοποιήσει τελείως, εάν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν έχουν δέσει τις ζώνες ασφαλείας τους. Επίσης, το σύστημα εμποδίζει τον οδηγό να απενεργοποιήσει τα συστήματα ασφάλειας.
• Το βελτιωμένο Adaptive Front Lighting System προσαρμόζει τώρα τις δέσμες των νέων προβολέων Bi-Xenon HID σύμφωνα με τη διάταξη του δρόμου. Το σύστημα αξιολογεί το φωτισμό του περιβάλλοντος γύρω από το όχημα καθώς και αντικείμενα που βρίσκονται μπροστά στο δρόμο και στη συνέχεια διαμορφώνει τη δέσμη και την ένταση σε μία από τις επτά ρυθμίσεις, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, τη γωνία διεύθυνσης και την απόσταση από το αντικείμενο μπροστά.
• Διαθέτει το σύστημα Door Edge Protectorπου μειώνει την πιθανότητα ζημιάς με την ενεργοποίηση ενός προστατευτικού στην ακμή της πόρτας τη στιγμή που ανοίγει.
Κινητήρες
Στη γκάμα των κινητήριων συνόλων υπάρχει  ο πολυβραβευμένος  βενζινοκινητήρας  1.0 EcoBoost 100 PS, 99 g/km CO2. Από τις αρχές της επόμενης χρονιάς, το Focus 1.0 EcoBoost 125 PS θα προσφέρεται επίσης με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Το νέο Focus εξοπλίζεται  με το νέο, αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.5 EcoBoost της Ford, που διατίθεται με 150 PS και 182 PS με ένα νέο, εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Όταν συνδυάζεται με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ο κινητήρας πετυχαίνει 7% βελτιωμένη απόδοση καυσίμου συγκριτικά με τον απερχόμενο κινητήρα 1.6 EcoBoost. Το 2015 θα προσφέρεται επίσης με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Ο νέος κινητήρας 1.5 TDCi diesel 120 PS με αυτόματο, εξατάχυτο κιβώτιο PowerShift αναμένεται προσφέρει  19% βελτιωμένη κατανάλωση. Το μοντέλο 150 PS με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο θα προσφέρει 15 % βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση 140 PS.
Με βελτιωμένο έλεγχο και σύστημα διεύθυνσης, το νέο Focus ανεβάζει την κορυφαία δυναμική συμπεριφορά και την  οδηγική απόλαυση σε νέα επίπεδα. Οι μηχανικοί της Ford πέτυχαν μία πιο αξιόπιστη συμπεριφορά, με υψηλή απόκριση και αίσθηση του δρόμου αυξάνοντας τη δομική ακαμψία μπροστά, βελτιώνοντας τη γεωμετρία της ανάρτησης, αυξάνοντας την εγκάρσια ακαμψία των σαϊλεντμπλόκ της ανάρτησης που επηρεάζουν και το σύστημα διεύθυνσης και επαναρρυθμίζοντας τα αμορτισέρ.
Το Electric Power Assist Steering έχει νέα χαρτογράφηση που βελτιώνει την αίσθηση του οδηγού από το δρόμο. Το πρώτο στη βιομηχανία σύστημα Enhanced Transitional Stability της Ford παρακολουθεί την ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού στο τιμόνι για να προβλέπει έγκαιρα την όποια απώλεια πρόσφυσης και ενεργοποιεί το Electronic Stability Control συντομότερα, προς όφελος της ασφάλειας και της οδηγικής άνεσης.
Η μοναδική οδηγική εμπειρία Focus αναβαθμίζεται με βελτιώσεις στους θορύβους, κραδασμούς και τριγμούς που βοηθούν στη δημιουργία μιας εξαιρετικά αθόρυβης καμπίνας για το Focus και συμβάλλουν σε ένα πιο χαλαρωτικό και ξεκούραστο περιβάλλον.
Τιμές
Το ανανεωμένο  Focus διατίθεται στην ελληνική αγορά με τις εξής τιμές ( με το όφελος της απόσυρσης): 
Trend 5D_ 1.0L 100PS   13.730 €
Trend 5D_ 1.0L 125PS   15.000 €
Trend 5D_ 1.5L 150PS   16.073 €
Trend 5D_ 1.5L diesel 95PS  16.897 €
Trend 5D_ 1.5L diesel 120PS   18.074 €
Business 5D_ 1.0L 125PS   15.935 €
Business 5D_ 1.5L 150PS   17.560 €
Business 5D_ 1.5L diesel 95PS   17.829 €
Business 5D_ 1.5L diesel 120PS  19.006 €
Trend Sport 5D_1.5L 180PS  19.585 €
Titanium 5D_ 1.0L 125PS   18.450 €
Titanium 5D_ 1.5L 150PS   19.505 €
Titanium 5D_ 1.5L diesel 95PS  20.249 €
Titanium 5D_ 1.5L diesel 120PS  21.572 €
TitaniumX 5D_ 1.0L 125PS  20.020 €
TitaniumX 5D_ 1.5L 150PS  20.984 €
TitaniumX 5D_ 1.5L diesel 120PS 22.669 €
Trend 4D_ 1.0L 100PS   14.580 €
Trend 4D_ 1.0L 125PS   15.850 €
Trend 4D_ 1.5L 150PS   16.920 €
Trend 4D_ 1.5L diesel 95PS  17.744 €
Trend 4D_ 1.5L diesel 120PS  18.921 €
Business 4D_ 1.0L 125PS   16.785 €
Business 4D_ 1.5L 150PS   18.408 €
Business 4D_ 1.5L diesel 95PS  18.676 €
Business 4D_ 1.5L diesel 120PS  19.853 €
Titanium 4D_ 1.0L 125PS   19.350 €
Titanium 4D_ 1.5L 150PS   20.353 €
Titanium 4D_ 1.5L diesel 95PS  21.131 €
Titanium 4D_ 1.5L diesel 120PS  22.454 €
TitaniumX 4D_ 1.0L 125PS  20.920 €
TitaniumX 4D_ 1.5L 150PS  21.831 €
TitaniumX 4D_ 1.5L diesel 120PS 23.551 €

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης