Fiat 500X: Ολοκαίνουργια έμπνευση crossover

Δυναμική είσοδο στην κατηγορία των μικρών crossover κάνει η Fiat με το διττού χαρακτήρα Fiat 500X. Και λέμε διττού γιατί  διατίθεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις Μια πιο «αστική» και μια πιο «off-road». Ο ξεχωριστός χαρακτήρας τους αντικατοπτρίζεται και στην εμφάνισή τους. Η πρώτη έκδοση έχει εμφάνισή «καθημερινού» αυτοκινήτου για χρήση στην άσφαλτο, με  προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος κι εξωτερικές λεπτομέρειες από χρώμιο. Η δεύτερη, που στοχεύει κυρίως σε αυτούς που επιζητούν πραγματικές δυνατότητες SUV (οδήγηση σε δύσβατες περιοχές, κάτω από δύσκολες συνθήκες), έχει Off road προφυλακτήρες με προστατευτικές ποδιές, εξωτερικές λεπτομέρειες σε σατινέ χρώμιο, σπορ ζάντες αλουμινίου, σκούρες μπάρες οροφής και πίσω σκούρα κρύσταλλα.
Σχεδιασμένο από το Centro Stile Fiat, το νέο 500X, κατασκευάζεται στο ανανεωμένο εργοστάσιο SATA στο Melfi (Potenza) και  αντιπροσωπεύει μια νέα διάσταση του 500, όπου συνδυάζονται το εμβληματικό στιλ και η μοντέρνα ιδέα του crossover, με την προσθήκη των αξιόπιστων εκτός δρόμου ικανοτήτων μιας έκδοσης ιδανικής για εκδρομές.

Εξωτερική σχεδίαση
Το 500X προσφέρει λύση σε όσους έχουν να αντιμετωπίσουν την καθημερινή κίνηση στις πόλεις, χάρη στις περιορισμένες διαστάσεις του: 4,25 μέτρα μήκος (2 εκατοστά περισσότερα για την έκδοση off-road), 1,8 μέτρα σε πλάτος και 1,60 μέτρα σε ύψος (ή 1,61 και 1,62 μέτρα αντίστοιχα με τις μπάρες οροφής της τετρακίνητης έκδοσης).
Με την πρώτη ματιά είναι ξεκάθαρο ότι σε αυτό το αυτοκίνητο οι στιλιστικές ρίζες του 500 βρίσκουν μια ολοκαίνουργια έμπνευση, πιο «μυώδη» αυτή τη φορά. Για την ακρίβεια, παρά τις αυξημένες διαστάσεις και το γενναιόδωρο μεταξόνιο, το Fiat 500X προσφέρει λείες, καθαρές γραμμές που του προσδίδουν χάρη και δυναμισμό.
Η πιο χαρακτηριστική αναφορά στον πρόγονο του μοντέλου βρίσκεται στο συνδυασμό των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, που αν και κυκλικά έχουν πιο δυναμική εμφάνιση, με τα «φώτα πορείας» και τη σχεδίαση του λογοτύπου.
Από το πλάι, είναι ολοφάνερη η δυναμική σχεδίαση, μέσω μιας μεσαίας γραμμής ελαφρά κεκλιμένης εμπρός, που ενισχύει την αίσθηση της γεροδεμένης κατασκευής. Αυτή η αίσθηση  ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την απόσταση από το έδαφος 162 χιλιοστά για τις εκδόσεις FWD και 179 χιλιοστά για τις τετρακίνητες εκδόσεις - και από τους μεγάλους τροχούς.
Επιπλέον, χάρη στα off road χαρακτηριστικά του, όπως οι ειδικά σχεδιασμένοι προφυλακτήρες με τις προστατευτικές ποδιές, οι εκδόσεις Cross και Cross plus εξασφαλίζουν εξαιρετικές τιμές για τις γωνίες που χαρακτηρίζουν την κίνηση εκτός δρόμου: η γωνία προσέγγισης είναι 21,3°, η γωνία φυγής είναι 30,1° και η γωνία ράμπας είναι 22,3°.
Το πίσω μέρος του 500X ξεχωρίζει από τη χαρακτηριστική χρωμιωμένη χειρολαβή της πίσω πόρτας, αλλά και από τα φωτιστικά σώματα με το εξίσου χαρακτηριστικό σχήμα. Επιπρόσθετα, η πίσω αεροτομή προσφέρει μια σύγχρονη εικόνα, παίζοντας το ρόλο της στη δημιουργία ενός εξαιρετικού αεροδυναμικού συντελεστή (CX 0,34).
Η γυάλινη ηλιοροφή "Sky Dome" προσφέρει μια καθαρή, φωτεινή οροφή, τονίζοντας τα τόξα που δημιουργούν οι κολόνες.
















Εσωτερικό

Επηρεασμένη από το ιστορικό 500 η σχεδίαση του εσωτερικού χώρου  χαρακτηρίζεται από την εξαιρετικής ποιότητας συναρμογή αλλά και των υλικών.  Η εργονομία και η άνεση είναι αυτές που εντυπωσιάζουν τους επιβάτες.  Όταν ο οδηγός βρεθεί πίσω από το νέο τιμόνι του Fiat 500X με το σπορ σχήμα, θα εντυπωσιαστεί από τη λειτουργική σχεδίαση του πίνακα με τα ευανάγνωστα όργανα. Η οδηγική εμπειρία γίνεται ακόμα πιο ευχάριστη χάρη στη σωστή κλίση του τιμονιού, τα ανατομικά καθίσματα και το γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια. Όσον αφορά την  πρακτικότητα υπάρχουν επτά δυνατές διαμορφώσεις του εσωτερικού. Ο  χώρος αποσκευών είναι στα 350 λίτρα.















Κινητήρες

Το νέο Fiat 500X προσφέρει μια πλήρη γκάμα κινητήρων, κιβωτίων ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης, απαντώντας σε όλες τις χρήσεις του αυτοκινήτου, με στόχο τις μέγιστες επιδόσεις, την ελάχιστη κατανάλωση και τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Διαθέσιμη κατά το ξεκίνημα της εμπορικής πορείας του αυτοκινήτου στην Ελληνική αγορά, είναι η γκάμα των βενζινοκινητήρων 1.4 Turbo MultiAir 2 140 HP (με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο) και 1.6 "E-torQ" 110 HP (με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς). Ανάλογα, η διαθέσιμη γκάμα των πετρελαιοκινητήρων αποτελείται από τους 1.6 MultiJet II 120 HP (εμπρός κίνηση και 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο) και 2.0 MultiJet II 140 HP (9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους 4 τροχούς). Το 500X crossover είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Fiat που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων. Αυτό το σύστημα μετάδοσης, τοποθετείται στους κινητήρες 1.4 Turbo MultiAir II 170 HP και 2.0 MultiJet II 140 HP, προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα, μεταξύ των οποίων η καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού και η εξαιρετικά ομαλή παροχή της ισχύος. Με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη διαχείριση, το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί ειδική χαρτογράφηση, με τη δυνατότητα να λειτουργήσει και σαν χειροκίνητο-σειριακό.

Μετάδοση
Το νέο Fiat 500X είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και τετρακίνηση. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της τετρακίνησης του νέου crossover της Fiat, είναι η υιοθέτηση ενός συστήματος αποσύνδεσης του πίσω άξονα, που μειώνει την απώλεια ενέργειας όταν δεν απαιτείται η λειτουργία της τετρακίνησης, εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλότερη  κατανάλωση. Είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει αυτό το σύστημα. Το σύστημα απεμπλοκής του πίσω άξονα εναλλάσσει αρμονικά τη μετάδοση κίνησης στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, για την καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής σε κάθε στιγμή, χωρίς να χρειάζεται κάποια εντολή από τον οδηγό.
Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης "Mood Selector", επιδρά στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης (στην περίπτωση της αυτόματης μετάδοσης), επιτρέποντας τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο, βασισμένες στην συμπεριφορά του οδηγού αλλά και της επιφάνειας του οδοστρώματος: Auto (για το καλύτερο αποτέλεσμα στην άνεση, την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2), Sport (για μια οδήγηση που δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις) και All weather (μέγιστη ασφάλεια ακόμη και σε συνθήκες οδοστρώματος με χαμηλή πρόσφυση). Στις εκδόσεις off road, η επιλογή All weather αντικαθίσταται από τη λειτουργία "Traction". Η λειτουργία αυτή, ενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου "Traction Plus" (εάν πρόκειται για κίνηση στους εμπρός τροχούς), το οποίο από τη μια βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα και από την άλλη έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερους ρύπους και κόστος σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης. Εάν πρόκειται για κίνηση στους τέσσερεις τροχούς, η λειτουργία "Traction" επιταχύνει τη μετάδοση ροπής στον πίσω άξονα.

Ανάρτηση- Ασφάλεια
Εξοπλισμένο με ανάρτηση τύπου MacPherson στον πίσω άξονα σε όλες του τις εκδόσεις, το Fiat 500X εξασφαλίζει την σωστή ισορροπία μεταξύ οδηγησιμότητας και άνεσης. Επιπλέον, για να εγγυηθεί την μέγιστη προστασία των επιβατών, το νέο Fiat συνδυάζει ένα αμάξωμα σχεδιασμένο με την πιο εξελιγμένη τεχνολογία, ώστε να προσφέρει κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Το Fiat 500X προσφέρει το eco:Drive™, που επιτρέπει τη μείωση μέχρι και κατά 16% της κατανάλωσης καυσίμου και την αντίστοιχη μείωση των εκπομπών CO2.
Στον στάνταρ εξοπλισμού όλης της γκάμας συναντάμε: έξι αερόσακους (εμπρός, παραθύρου και πλευρικοί), εμπρός φώτα ημέρας και προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, ESC (Electronic Stability Control). Επιπρόσθετα διατίθενται τα έξυπνα συστήματα Lane Assist (σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας) και Blind Spot Assist (σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας σε περίπτωση μη ορατότητας λόγω τυφλού σημείου). Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης κάμερας οπισθοπορείας στον προαιρετικό εξοπλισμό, για μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη στάθμευση, και το σύστημα "Brake Control" για υποβοήθηση του συστήματος πέδησης.
Τέλος το Fiat 500X διαθέτει το σύστημα Uconnect™ με οθόνη αφής 5" ή 6.5" και λειτουργία Bluetooth με φωνητικές εντολές, Aux-in, USB θύρα. Επιπρόσθετα, το Uconnect Radio Nav 5'' προσφέρει το TomTom 2.5D navigation ενώ το 6.5" Uconnect Radio Nav χρησιμοποιεί δορυφορική πλοήγηση με χάρτες 3D, και "One Shot Voice Destination Entry" για εισαγωγή διεύθυνσης με φωνητική εντολή.

 

Οι τιμές διάθεσης του Fiat 500X διαμορφώνονται ως εξής:
1.6 110hp Pop    18.500 
1.4 Multiair 140hp Pop Star  21.580
1.4 Multiair 140hp Lounge  24.080
1.4 Multiair 140hp Cross  22.380
1.4 Multiair 140hp Cross Plus  24.880
1.6 MTJ 120hp Pop Star  22.900
1.6 MTJ 120hp Lounge   25.400
1.6 MTJ 120hp Cross   23.700
1.6 MTJ 120hp Cross Plus  26.200
2.0 MTJ 140hp Cross 4X4 AT9 33.650
2.0 MTJ 140hp Cross Plus 4X4 AT9 36.150

Πηγή: Αρης Γαλανόπουλος