Κλείσιμο

PEUGEOT Quartz Concep: Το crossover του μέλλοντος

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση  για τη δομή και την αισθητική που  θα έχουν τα αυτοκίνητα του μέλλοντος.  Σχεδιάζουν,  δημιουργούν και εξελίσσουν καινοτόμα προγράμματα με στόχο να καταλήξουν σε αυτό που θα αντικατοπτρίσει το νέο όραμα της μάρκας σε κάθε κατηγορία αυτοκινήτων,  Στο πλαίσιο η PEUGEOT εμφανίζεται να ηγείται στην αγορά των crossover από το 2009. Το πρωτότυπο Quartz είναι η νέα της πρόταση για αυτή την κατηγορία. Μια πρόταση που  συνδυάζει το στιλ της επόμενης γενιάς SUV με χαρακτηριστικά από σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων αποτελώντας  ότι πιο εξελιγμένο έχει να επιδείξει η αυτοκινητοβιομηχανία, βάζοντας τα θεμέλια για την σχεδίαση μελλοντικών μοντέλων.
Εξωτερικό
Το δυναμικό  σπορ στιλ του PEUGEOT Quartz που συνδυάζει το αμάξωμα ενός SUV με την φουτουριστική καμπίνα ενός σεντάν γίνεται αμέσως αντιληπτό από οποιαδήποτε γωνία και αν το παρατηρήσει κανείς. Στο έντονο παρουσιαστικό του QUARTZ συμβάλλουν τα 2,06 μέτρα του πλάτους του αμαξώματος, όπως και τα ελαστικά 305 χλστ. Το σύστημα φωτισμού είναι τεχνολογίας LED για βέλτιστη απόδοση, ενώ στο κέντρο της μάσκας κυριαρχεί το λογότυπο της PEUGEOT.
Από το προφίλ ξεχωρίζουν οι τροχοί 23 ιντσών και τα ειδικά πτερύγια που κατευθύνουν την ροή του αέρα για καλύτερη ψύξη των φρένων. Οι μικροί πρόβολοι διασφαλίζουν τους καλύτερους δυνατούς χώρους για τους τέσσερις επιβάτες σε συνολικό μήκος αμαξώματος 4,5 μέτρων. Το μακρύ καπό προσθέτει δυναμική με τις εισαγωγές του αέρα να παρέχουν την απαιτούμενη ψύξη του κινητήρα, ενώ την αεροδυναμική βελτιώνουν τα δύο πίσω πτερύγια.


Εσωτερικό
Στο εσωτερικό, το νέο πρωτότυπο της PEUGEOT,  διακρίνεται για την  αθλητική του φόρμα. Υλικά όπως  ο βασάλτης, η επαναστατική ψηφιακά υφασμένη επένδυση και το επεξεργασμένο δέρμα συνηγορούν στο να δημιουργηθεί αυτή η εικόνα.
Το τμήμα της καμπίνας δίνει την εντύπωση ενός ενιαίου μπλοκ με πολλαπλές λειτουργίες, με τα μεταλλικά πλαίσια να ενσωματώνουν τα παράθυρα σε ένα αμάξωμα που αιχμαλωτίζει το φως. Η σκουρόχρωμη γυάλινη οροφή τονίζει την αεροδυναμική σχεδίαση καθώς το γκρι του βασικού εμπρός τμήματος δημιουργεί όμορφη αντίθεση με το μαύρο στα πίσω φτερά και τις κόκκινες λεπτομέρειες.
Χάρη σε μία νέα κατασκευαστική μέθοδο, η μεσαία κολόνα του αμαξώματος απουσιάζει με τις κάθετα ανοιγόμενες πόρτες να διευκολύνουν την πρόσβαση. Το Quartz βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 με πιο σύνθετη δομή, έχοντας ως στόχο τον περιορισμό του βάρους και τον μεγαλύτερο βαθμό ακαμψίας. Ένα πτυσσόμενο σκαλοπάτι διευκολύνει την πρόσβαση για όλους τους επιβάτες, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν βιοδιασπώμενα και ανακυκλώσιμα υλικά  με σεβασμό προς το περιβάλλον.
Από την θέση οδήγησης, το PEUGEOT i-Cockpit με το μικρής διαμέτρου τιμόνι και τα χειριστήρια εξασφαλίζουν ένα οδηγοκεντρικό και ταυτόχρονα εξαιρετικά ευκολοδήγητο χαρακτήρα. Το i-Cockpit περιλαμβάνει μια μεγάλη οθόνη με εικονική αναπαράσταση πρόσθετων πληροφοριών υπό γωνία 45 μοιρών, η οποία είναι τοποθετημένη ακριβώς μπροστά από τον οδηγό για άμεση ανάγνωση πολλαπλών ενδείξεων. Ο πίνακας οργάνων εκτείνεται στο ταμπλό από τις δύο πλευρές του μικρού τιμονιού.
Κινητήρας
Το PEUGEOT Quartz, εφοδιάζεται με ένα προηγμένο υβριδικό plug-in σύστημα που συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες, με μέγιστη απόδοση 500 ίππους. Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός 1.6-litre THP, ο οποίος με την φροντίδα της PEUGEOT Sport αποδίδει 270 ίππους. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με το τετρακύλινδρο μοτέρ να προσφέρει 330Nm ροπής με αναλογία 170 ίππους ανά λίτρο. Τον εμπρός άξονα κινεί απευθείας ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 85kW, ο οποίος κατά την επιβράδυνση λειτουργεί ανάστροφα ως γεννήτρια, ανακτώντας με ενέργεια τις μπαταρίες 400 V. Στον πίσω άξονα υπάρχει ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας 85kW, για κίνηση και ανάκτηση ενέργειας, ενώ ένα ειδικό ESP διαχειρίζεται την κατανομή πέδησης ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς για να εξασφαλιστεί η σταθερότητα του οχήματος και η βέλτιστη φόρτισης της μπαταρίας.
Μετάδοση κίνησης
Υπάρχουν τρία προγράμματα κίνησης: α) στο ZEV η αυτονομία φτάνει τα 50χλμ. με μία μόνο φόρτιση, β) στο Road ο βενζινοκινητήρας και ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν μαζί για οδηγική απόλαυση και μέγιστη φόρτιση της μπαταρίας κατά την επιβράδυνση, γ) στο Race η απόδοση απογειώνεται στο μάξιμουμ με την συνδρομή όλων των ηλεκτροκινητήρων και την ισχύ να περνά από διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης, με δυνατότητα διαφορετικής κατανομής ανά τροχό και ανάλογα με την επιφάνεια πρόσφυσης.
Ανάρτηση
Το Quartz διαθέτει εμπρός αποκλειστικής σχεδίασης γόνατα McPherson με πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα. Η πνευματική ανάρτηση ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος σε εύρος 300-350 χλστ. Η λειτουργία αυτή ελέγχεται από ένα οπτικό σύστημα που στην κυριολεξία ανιχνεύει τον δρόμο χρησιμοποιώντας κάμερες που επικοινωνούν με το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης ώστε να προβλέπονται αλλαγές στην επιφάνεια του οδοστρώματος αλλά και η επερχόμενη διαδρομή.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης