Κλείσιμο

BMW 218i Active Tourer: Πρακτικότητα, ποιότητα, άνεση και δυναμική συμπεριφορά

Με μήκος 4,342 μ., πλάτος 1,8 μ.  και ύψος 1,555 μ. το νέο δεύτερο μοντέλο της  BMW Σειράς 2 –είχε προηγηθεί η έκδοση Coupe- με την κωδική ονομασία  Active Tourer σηματοδοτεί την είσοδο της Βαυαρικής εταιρίας στην premium μικρή κατηγορία μοντέλων. Το νέο μέλος της Σειράς 2  συνδυάζει με επιτυχία την άνεση και τη λειτουργικότητα των χώρων, με το δυναμισμό, το στυλ και την κομψότητα μιας γνήσιας BMW. Στην Active Tourer υπάρχει μια αξιοπρόσεκτη  αρμονία διαστάσεων και ενός έκδηλου σπορ χαρακτήρα  από κάθε οπτική γωνία. Οι άριστα ισορροπημένες αναλογίες βασισμένες στο μακρύ μεταξόνιο και τους κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους συνθέτουν μία χαρακτηριστική σιλουέτα BMW.
Εξωτερική σχεδίαση
Μπροστά, κυριαρχεί η διπλή μάσκα που τοποθετείται χαμηλότερα από τους προβολείς – ένα στοιχείο συνήθως αποκλειστικότητα των BMW Coupe και που προδίδει άμεσα τη δυναμική προσωπικότητα του αυτοκινήτου. Το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και το ανάγλυφο καπό με ένα σαφές περίγραμμα χαρίζουν στη BMW Σειρά 2 Active Tourer μία χαμηλωμένη, σπορ εμφάνιση και τονίζουν την αίσθηση του πλάτους της. Η ανάγλυφη σχεδίαση του καπό που καταλήγει σε μία ελαφρώς κεκλιμένη προς τα εμπρός μάσκα χαρίζει στο όχημα μία αίσθηση επιτάχυνσης ακόμα και όταν είναι σταματημένο. Μία έντονα κεκλιμένη κολόνα D επιτείνει αυτή την εντύπωση. Τα φώτα ημέρας LED είναι τοποθετημένα σαν φρύδια στην κορυφή των δίδυμων στρογγυλών προβολέων.  Τεχνολογία LED χρησιμοποιείται επίσης στα φώτα στροφών, που φωτίζουν άριστα το πλαϊνό τμήμα του δρόμου σε διασταυρώσεις ή όταν ο οδηγός στρίβει με ταχύτητες 40 - 70 km/h, ενώ παρέχουν και πρόσθετο φωτισμό προς σταθερή διεύθυνση.   Το πίσω τμήμα αποπνέει μία έντονη αίσθηση πλάτους και διασφαλίζει ότι η σπορ και δυναμική εμφάνιση της BMW Σειράς 2 Active Tourer συνεχίζεται σε όλο το όχημα. Τα χαρακτηριστικά πίσω φωτιστικά σώματα σχήματος L εκτείνονται στα πλευρά αναδεικνύοντας το στιβαρό στήσιμο του οχήματος. Η πίσω πόρτα με το ηλεκτρουδραυλικό  άνοιγμα και το  χαμηλό σκαλοπάτι φόρτωσης καθώς και το φαρδύ άνοιγμα διευκολύνει την πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης.


Εσωτερικό
Παρά τις πολύ συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις  το εσωτερικό είναι φωτεινό και  εντυπωσιακά  ευρύχωρο. Το οριζόντιας  διάταξης  ταμπλό όπως και των πάνελ των θυρών χαρίζουν στην καμπίνα μία κομψή και ανάλαφρη αίσθηση και παράλληλα δίνουν έμφαση στην ευρυχωρία. Η οδηγοκεντρική σχεδίαση του cockpit υπογραμμίζει το σπορ χαρακτήρα της νέας BMW Σειρά 2 Active Tourer. Σημειώνεται ότι η  BMW Σειρά 2 Active Tourer είναι το πρώτο μοντέλο στην premium μικρή κατηγορία που διατίθεται με Head-Up Display, η οποία προβάλλει όλες τις σχετικές οδηγικές πληροφορίες στο πεδίο ορατότητας του οδηγού έγχρωμα. Αντί του παρμπρίζ, οι πληροφορίες προβάλλονται σε μία οθόνη μεταξύ τιμονιού και παρμπρίζ.  Έτσι ο οδηγός μπορεί να βλέπει όλες τις βασικές πληροφορίες χωρίς η προσοχή του να διασπάται από το δρόμο. Η υψηλή ποιότητα του εσωτερικού αναβαθμίζεται ακόμη περισσότερο με μία high-tech κεντρική οθόνη πληροφοριών που «αιωρείται» στο πεδίο ορατότητας του οδηγού. Οι μεγάλες επιφάνειες του ταμπλό με λωρίδες και γαλβανιζέ ένθετα δίνουν έμφαση στον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ το ίδιο σχεδιαστικό θέμα μεταφέρεται στην κεντρική κονσόλα και τις πόρτες. Για πρώτη φορά τα χειριστήρια HVAC και ο γαλβανιζέ διακόπτης Driving Experience Control τοποθετούνται στην κεντρική κονσόλα. Ο ευέλικτος χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που μπορεί να αυξηθεί από 468 σε 1.510 L, και τα διαιρούμενα 40:20:40 /αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα που προσφέρονται στάνταρ αποτελούν δείγμα άριστης καθημερινής πρακτικότητας. Το αναδιπλούμενο πάτωμα του χώρου αποσκευών κρύβει έναν αποθηκευτικό χώρο με ένα πρακτικό πολύ-λειτουργικό ράφι. Η ευελιξία αυξάνεται περαιτέρω με ένα συρόμενο πίσω κάθισμα, που επιτρέπει την αύξηση της περιοχής των ποδιών ή του χώρου αποσκευών, ανάλογα με τις απαιτήσεις.
Μετάδοση
Η BMW  προκειμένου να ικανοποιήσει την απαίτηση ενός υψηλού επιπέδου ευελιξίας και λειτουργικότητας στην μικρή κατηγορία επέλεξε ένα προηγμένο σύστημα εμπρόσθιας κίνησης για τη Σειρά 2 Active Tourer . Το νέο πλαίσιο, που αποτελείται από άξονες ενός συνδέσμου μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, συνδυάζει ευελιξία και κατευθυντική ακρίβεια με άριστη ευστάθεια στη συμπεριφορά και άνεση ανάρτησης. Ο εμπρός άξονας της νέας BMW Σειρά 2 Active Tourer έχει ρυθμιστεί εκτενώς ώστε να προσφέρει στο όχημα βέλτιστη συμπεριφορά και εξαιρετικά ακριβή πληροφόρηση από το τιμόνι. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης και η λειτουργική διάταξη του συστήματος συνδυάζονται για τη δημιουργία μιας οδηγικής αίσθησης απαλλαγμένης από αντιδράσεις κατά την επιτάχυνση.
Μαζί με το μακρύ μεταξόνιο των 2,670 μ.  και την ψηλότερη γραμμή οροφής, η διάταξη αυτή επιτρέπει τη μεγιστοποίηση του εσωτερικού, με αποτέλεσμα μία μοναδική αίσθηση ευρυχωρίας. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται πολύ ψηλότερα συγκριτικά με ένα sedan, κάτι που παρέχει πλεονεκτήματα στην ορατότητα και διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο.
Κινητήρας
«Συμβιώσαμε» για αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα με μια BMW 218i Active Tourer και στην έκδοση Sport Line που «φορούσε» τον πρώτο τρικύλινδρο κινητήρα της BMW χωρητικότητας 1,5λίτρων και ισχύ 136 ίππους. Ο συγκεκριμένος κινητήρας που  τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στην BMW i8 εντυπωσιάζει με την άμεση απόκριση στο γκάζι, την ευστροφία και την υψηλή ελκτική ισχύ του. Λόγω σχεδίασης, οι τρικύλινδροι κινητήρες δεν παράγουν κραδασμούς, ενώ ο αντικραδασμικός άξονας διασφαλίζει ακόμα πιο πολιτισμένη λειτουργία σε ολόκληρη την κλίμακα στροφών. Η απόκριση στις εντολές του γκαζιού είναι πολύ άμεση και ο κινητήρας αποδίδει πλούσια ροπή αμέσως μετά το ρελαντί. Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 l έχει  μέγιστη ροπή 220 Nm διαθέσιμη από 1.250 σαλ.. Στιγμιαία, μπορεί να αυξηθεί στα 230 Nm μέσω του overboost. Η πρόσθετη ροπή είναι εξαιρετικά χρήσιμη για τις προσπεράσεις ή σε απότομες κλίσεις και μπορεί να αξιοποιηθεί σε στροφές μέχρι 4,150 σαλ. Με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, αυτός ο ζωηρός τρικύλινδρος επιταχύνει τη BMW 218i Active Tourer από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 9,3”  μέχρι την τελική ταχύτητα των χλμ/ώρα . Η μέση κατανάλωση στον κύκλο δοκιμών ECE είναι 4,9 l/100 χλμ. με αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές CO2 115 g/km. Σημαντική η συμβολή σε αυτό το επίπεδο των καταναλώσεων του συστήματος  Auto Start Stop.
Εξοπλισμός
Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν στην έκδοση Sport Line. Αυτό το πακέτο περιλαμβάνει εντυπωσιακά στιλιστικά στοιχεία αμαξώματος σε high-gloss black που τονίζουν τη δυναμική εμφάνιση του μοντέλου. Η πολυτελής εμπρός μάσκα, οι εντυπωσιακοί αεραγωγοί, η λωρίδα στην πίσω ποδιά και το προαιρετικό λογότυπο “Sport” στο πλάι του οχήματος, πλαισιωμένα από μία μαύρη χρωμιωμένη απόληξη εξαγωγής, δημιουργούν μία επιβλητική εμφάνιση. Στο εσωτερικό, υπάρχουν εντυπωσιακές διακοσμητικές λωρίδες σε high-gloss black στο ταμπλό και τις πόρτες. Τα σπορ καθίσματα είναι υπενδεδυμένο με αποκλειστικές υφασμάτινες ταπετσαρίες με εντυπωσιακή αντίθετη ραφή ή μπορούν να παραγγελθούν σε αποκλειστικό δέρμα Sport Line. Ένα ντουλαπάκι με χρωμιωμένο ένθετο, αντίθετη κόκκινη ραφή στο ταμπλό, δερμάτινο τιμόνι και κόκκινες λεπτομέρειες για το κλειδί του οχήματος είναι μερικά ακόμα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά.
Η νέα BMW 218i Active Tourer προσφέρει άριστη οδηγική συνδυάζοντας  σπορ επιδόσεις και εξαιρετική απόδοση. Το αποτέλεσμα αυτό προέρχεται από την απόφαση της BMW να χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά μία προηγμένη διάταξη εμπρόσθιας κίνησης (FWD) που πληροί άριστα τις απαιτήσεις για ευέλικτες επιδόσεις στο νέο μοντέλο.
Η τιμή της BMW 218i Active Tourer ανάλογα με την έκδοση είναι :
(Σε παρένθεση η τιμή με το όφελος της απόσυρσης):
218i                     27.900 (26.470)
218i Advantage   29.500 (28.070)
218i Sport Line    31.100 (29.670)
218i Luxury Line  32.200 (30.770)
218i M Sport         32.750 (31.320)
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης