Κλείσιμο

Υποχρεωτική η ύπαρξη συστήματος ελέγχου πίεσης ελαστικών στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει ως βασική προτεραιότητα να μειώσει – φιλόδοξος στόχος να μηδενίσει- τα τροχαία ατυχήματα έως το 2020 . Για το λόγο αυτό έχει προχωρήσει στην έκδοση οδηγιών που καθιστούν υποχρεωτική την τοποθέτηση στον βασικό εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων διαφόρων συστημάτων που από την μια προστατεύουν τη σωματική ακεραιότητα των επιβατών όταν συμβεί τροχαίο ατύχημα ( ζώνες ασφαλείας, αερόσακοι) και από την άλλη διορθώνουν ή εξασφαλίζουν την ασφαλή κύλιση του αυτοκινήτου στις περιπτώσεις που ο οδηγός χάσει τον έλεγχο του (ολισθηρό οδόστρωμα, απότομο φρενάρισμα, υποστροφή- υπερστροφή κ.α). Πρόσφατα η ΕΕ έδωσε στη δημοσιότητα έκθεση στην οποία επισημαίνεται ότι το σύστημα ευστάθειας ESP αποτελεί πλέον μόνιμο στοιχείο εξοπλισμού της πλειονότητας  των επιβατικών και ελαφρών φορτηγών οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Σημειώνεται ότι το σύστημα ευστάθειας ESP που είναι υποχρεωτικός εξοπλισμός για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα και  ελαφρά φορτηγά έως 3,5 τ. από το 2011 θα επεκταθεί από το 2015 και στα βαρέα φορτηγά άνω των 3,5 τ.
Υλοποιώντας την ίδια φιλοσοφία ως προς τη μείωση των ατυχημάτων και βάζοντας και τον παράγοντα της μειωμένης κατανάλωσης αλλά και της μικρότερης ρύπανσης του περιβάλλοντος η ΕΕ, με οδηγία που υιοθέτησε κατέστησε υποχρεωτική από την1η Νοεμβρίου την ύπαρξη  συστήματος ελέγχου πίεσης των ελαστικών (Tire Monitor Pressure System -TMPS) σε όλα τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με την ΕΕ το όφελος σε εξοικονόμηση καυσίμου και ρύπων που προκύπτει είναι σημαντικά μεγάλο.
Το TPMS είναι ένα αυτόνομο «τσιπάκι» που είναι ενσωματωμένο στην εσωτερική επένδυση του ελαστικού συνήθως κοντά στη βαλβίδα και πέρα από την πίεση μπορούν να καταγράφουν και τη θερμοκρασία του αέρα στο εσωτερικό του τροχού. Τα δεδομένα μεταφέρονται σε πραγματικό χρόνο και ασύρματα στον πίνακα οργάνων (συνήθως όταν η πίεση μειωθεί κατά 25% από την προβλεπόμενη), ενώ η μπαταρία του αισθητήρα διαρκεί 6-7 χρόνια (πράγμα που εξαντλεί σχεδόν κάθε περιθώριο χρήσης του ελαστικού μέχρι την ώρα της αντικατάστασής του). Σημειώνεται ότι η σωστή πίεση στα ελαστικά αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την σταθερότητα, την πρόσφυση, την αξιοπιστία και την κατανάλωση του αυτοκινήτου.

 

 

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης