Hyundai i10 : Ευρωπαϊκό και καινοτομικό

Ακολουθώντας την Ευρωπαϊκή τάση για «μεγάλωμα» όσον αφορά τις διαστάσεις των μικρών αυτοκινήτων πόλης αλλά και αναβάθμιση της  αισθητικής και  πρακτικότητας η Hyundai επανασχεδίασε σε «λευκό» χαρτί τον «Βενιαμίν» του στόλου των αυτοκινήτων της. Ο λόγος για το  δεύτερης γενιάς  i10 που μεγάλωσε σε διαστάσεις (+ 80 χιλ. σε μήκος, +65 χιλ. σε πλάτος, +5 χιλ. σε μεταξόνιο) και απέκτησε Ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά κάνοντας τον ανταγωνισμό να  αρχίσει να «κουνιέται» στην καρέκλα του. Το νέο i10 δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου στο κέντρο Έρευνας & Τεχνολογίας της Hyundai Motor Europe στο Ράσελχαϊμ της Γερμανίας προκειμένου να ικανοποιήσει αποκλειστικά και μόνο τις ανάγκες της Ευρωπαϊκής αγοράς.













Το νέο i10 διακρίνεται στην εξωτερική δομή του για την πιο στιβαρή κατασκευή του, το   δυναμισμό  και τη κομψότητα του με τα στοιχεία που πρωταγωνιστούν σε  αυτή την εικόνα να είναι  τα επανασχεδιασμένα  φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω τη μεγάλη κυψελοειδή κεντρική εισαγωγή αέρα και τα πρωτότυπα χρώματα.
Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Hyundai  «ξεδιπλώνεται» και στο εσωτερικό του νέου i10 . Η ποιότητα των υλικών , το φινίρισμα, ο εξοπλισμός και ή άνεση του χώρου είναι στις παρυφές του λεγόμενου «premium»  επιπέδου της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Οι εσωτερικοί χώροι υπερέχουν σε άνεση και πρακτικότητα στη κατηγορία μιας και είναι ένα από τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις εσωτερικά αυτοκίνητο. Ο χώρος των αποσκευών έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα 27 λίτρα σε σχέση με το προκάτοχο και φθάνει τα 252 λίτρα με τα πίσω καθίσματα να βρίσκονται σε όρθια θέση. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φτάσει και τα 1,046 λίτρα με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Είναι εντυπωσιακό το θέμα της άνεσης στα πόδια, το κεφάλι και των ώμων όλων των επιβατών από την αναβάθμιση των διαστάσεων του αυτοκινήτου.











Το δεύτερης γενιάς i10 «φέρει» στοιχεία εξοπλισμού, ασφάλειας και τεχνολογίας που συναντά κανείς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Όλες οι εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με 6 αερόσακους, ESP με (VSM) Vehicle Stability Management, 4 δισκόφρενα, ένδειξη πίεσης ελαστικών στο πίνακα οργάνων, κεντρικό κλείδωμα, πλήρες ηχοσύστημα με Radio CD, MP3, USB, iPod, air condition, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, ρύθμιση κολώνας τιμονιού καθ’ ύψος και υπολογιστή ταξιδίου.  Στον προαιρετικό εξοπλισμό βρίσκουμε cruise control με ρυθμιστή ταχύτητας, ηλεκτρονική υποβοήθηση εκκίνησης σε ανωφέρεια (Hill Assist Control), φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες με φλας, σύστημα αυτόματης εκκίνησης και απενεργοποίησης κινητήρα (ISG) για μεγιστοποίηση της οικονομίας και της φιλικότητας προς το περιβάλλον, πλήρες ηχοσύστημα με Radio CD, MP3, USB, iPod και χειριστήρια στο τιμόνι με Bluetooth.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν αυτό με τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων με τους 87 ίππους και τα 120 Nm ροπής. Το γνωστό κινητήριο σύνολο διακρίνεται για τη γραμμική του απόδοση, την πολιτισμένη, λόγω της χαμηλής όχλησης από το θόρυβο, λειτουργία του, και τη σχετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ο 1,2 μπορεί να εφοδιαστεί με υδραυλικό αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων και υπερέχει σε σχέση με τα αυτοματοποιημένα χειροκίνητα μοντέλα της κατηγορίας.
Στο δρόμο η συμπεριφορά του νέου i10 είναι άκρως ενδιαφέρουσα αφού ο οδηγός απολαμβάνει σε κάθε επιλογή του ως προς τον τρόπο που θέλει να κινηθεί μια ευχάριστη, ασφαλή και άνετη οδική συμπεριφορά. Τα 87 άλογα κινούν με ευκολία το 1.000 κιλών περίπου αυτοκίνητο ενώ οι ορθολογικά ρυθμισμένες αναρτήσεις , το «ελαφρύ» σε αίσθηση  τιμόνι και το σωστά κλιμακούμενο πεντατάχυτο  μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων επιτρέπουν τον οδηγό να απολαύσει την οδική εμπειρία του με το  «λιλιπούτειο» i10.
Στον τομέα της αξιοπιστίας το νέο i10 καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων με δωρεάν ετήσιους τεχνικούς ελέγχους και οδική βοήθεια.
Οι τιμές διάθεσης του νέου Hyundai i10 1,2 87 Hp διαμορφώνονται  ως εξής:

GL ACCESS    10.180
GLS COMFORT    10.710
GLS COMFORT PLUS  11.030
GLS COMFORT PLUS AUTO 12.100
GLS PREMIUM   11.780

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης