Κλείσιμο

Νέο ΜΙΝΙ One: Κερδίζει τις εντυπώσεις

Διατηρώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία των προκατόχων του, από το επαναλανσάρισμα του το 2001, αλλά υπερθεματίζοντας  σε διαστάσεις, όγκο και σπορ στιλ το τρίτης γενιάς ΜΙΝΙ μπήκε δυναμικά στην ελληνική αγορά διεκδικώντας σαφώς μεγαλύτερο μερίδιο σε πωλήσεις από τους προγόνους του. Το νέο MINI «χτίστηκε» πάνω  στην καινούργια πλατφόρμα BMW UKL1 που δημιουργεί μοντέλα με κίνηση στους εμπρός τροχούς και που παρέχει τη δυνατότητα διαμόρφωσης πολλών διαφορετικών εκδόσεων MINI (πρόσφατο δείγμα η πεντάθυρη έκδοση). Τα σχεδιαστικά στοιχεία που πιστοποιούν την σπορ αίσθηση του νέου μοντέλου είναι η διευρυμένη  εμπρός μάσκα, τα εμπρός  στρογγυλά φωτιστικά σώματα που φιλοξενούν  περιμετρικά λυχνίες LED ,τα μεγαλύτερα πίσω φώτα που «κλέβουν» χώρο από το  πορτμπαγκάζ  και  η επίπεδη οροφή. Το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο και στις τρείς διαστάσεις του (μακρύτερο  κατά 98 χλστ, φαρδύτερο κατά  44 χλστ.  και ψηλότερο  κατά 7 χλστ.) όπως μεγαλύτερο κατά 28 χλστ. είναι  και το μεταξόνιο που έφθασε τα 2,495 μ. Η διεύρυνση του όγκου έδωσε και μεγαλύτερο χώρο στο  πορτμπαγκάζ  που έχει πλέον μέγεθος 211 λίτρων. Ο τελευταίος διαθέτει διπλό πάτωμα, με το πάνω να ρυθμίζεται σε δύο θέσεις και να δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι εξίσου εντυπωσιακές  που «οδηγούν στην αναβάθμιση της λειτουργικότητας και εργονομίας του χώρου. Κυρίαρχο στον πίνακα οργάνων είναι το  στρογγυλό ταχύμετρο με το ημικυκλικό στροφόμετρο αριστερά και το δείκτη στάθμης βενζίνης δεξιά που επαναλαμβάνεται  στην κεντρική κονσόλα και που φωτίζεται περιμετρικά ανάλογα με το στιλ οδήγησης:  ( πράσινο στην οικονομική οδήγηση, κόκκινο «στο βαρύ πόδι στο γκάζι…»). Στο δεύτερο εμφανίζονται οι ψηφιακές ενδείξεις των διαφόρων ρυθμίσεων του αυτοκινήτου,  του ηχοσυστήματος, αλλά και του συστήματος συνδεσιμότητας MINI Connected, το οποίο χειρίζεσαι από κουμπιά που βρίσκονται χαμηλά, δίπλα στο χειρόφρενο. Η κονσόλα φιλοξενεί τους παραδοσιακούς  διακόπτες αεροπορικού τύπου καθώς και το  μπουτόν εκκίνησης ( start button) .




















Στη βασική έκδοση του νέου ΜΙΝΙ One, που ήταν και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας,  τοποθετήθηκε ο  ολοκαίνουργιος 3κύλινδρος TwinPower Turbo βενζινοκινητήρας των 1.198 κυβικών που εκτός από υπερσυμπίεση διαθέτει άμεσο ψεκασμό βενζίνης και μεταβλητό έλεγχο εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής (διπλό VANOS) και αποδίδει 102 ίππους και 180 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος κινητήρας ξαφνιάζει με τη σπιρτάδα του, τη γραμμική απόδοση του από τις χαμηλές στροφές, την αθόρυβη (εντυπωσιακή για τρικύλινδρο μοτέρ) λειτουργία του και τη χαμηλή, τηρουμένων των αναλογιών, κατανάλωση του (η μέση τιμή κυμαίνεται μεταξύ  7,5 και 7,8 λίτρα/100 χλμ.) . Η eco driving λειτουργία αλλά και το εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων βοηθούν να ελέγχεις την κατανάλωση αρκεί να μην θέλεις να βλέπεις το δείκτη στο στροφόμετρο να «φλερτάρει» με την κόκκινη περιοχή.
Στο δρόμο το Mini One προσφέρει εξαιρετική οδική συμπεριφορά και ευχάριστη ποιότητα κύλισης (αν και όχι αθόρυβη) ,  αφού τα   γνώριμα χαρακτηριστικά των MINI, όπως  χαμηλό κέντρο βάρους, φαρδιά μετατρόχια, κοντοί πρόβολοι και εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα το βοηθούν να έχει την αίσθηση ο οδηγός ότι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός go-kart. 

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω και είναι ριζικά ανανεωμένη. Για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι αποσβεστήρες (αμορτισέρ). Με τον ηλεκτρικό έλεγχο των βαλβίδων του αμορτισέρ μπορεί να μεταβάλλεται η απόκριση σε ανώμαλους δρόμους. Δύο διαφορετικές  χαρτογραφήσεις διατίθενται για τη ρύθμιση των αποσβεστήρων που θα ενεργοποιούνται μέσω ενός διακόπτη. Ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού, μπορεί να επιλέγεται η σπορ ρύθμιση ή να δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση. Νέο είναι και το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού EPS (Electronic Power Steering) που προσφέρει υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας, ενώ συνδυάζεται και με λειτουργία υποβοήθησης παρκαρίσματος (parking assist).  Το σύστημα  ανάρτησης απορροφά τους κραδασμούς από τις  ανωμαλίες του οδοστρώματος  προσφέροντας ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης.
Με τα συστήματα Head-Up-Display, προειδοποίησης ατυχήματος και αναγνώρισης πεζών, αυτόματου φρεναρίσματος με ταχύτητες αστικού περιβάλλοντος αλλά και την κάμερα οπισθοπορείας που κάνει το παρκάρισμα «παιχνιδάκι», το νέο Mini προσφέρει πολλά παραπάνω από τις προηγούμενες γενιές του. Τέλος, μόνο ως καλοδεχούμενα μπορούν να θεωρηθούν τα συστήματα αυτόματης χρήσης της μεγάλης σκάλας των φώτων κατά τις νυχτερινές ώρες αλλά και της επαναφοράς στα φώτα πορείας όταν εντοπιστεί αυτοκίνητο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, καθώς και το εξελιγμένο cruise control που ειδοποιεί όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειωθεί αλλά και η κάμερα που αναγνωρίζει (και αναπαράγει στον πίνακα των οργάνων) τα όρια ταχύτητας.
Με μία ασυναγώνιστη γκάμα ειδικού εξοπλισμού και αξεσουάρ, η Βρετανική κατασκευάστρια premium αυτοκινήτων ΜΙΝΙ προσφέρει στους πελάτες της τεράστιες δυνατότητες εξατομίκευσης με σκοπό τη δημιουργία ενός απόλυτα προσωπικού στυλ. Η πλούσια γκάμα εξωτερικών αποχρώσεων και ζαντών αλουμινίου, ταπετσαριών και χρωματικών συνδυασμών εσωτερικού, εκδόσεων εξοπλισμού καθώς και οι πολυάριθμες επιλογές που προσφέρονται ειδικά για το ΜΙΝΙ, όπως καλύμματα καθρεπτών, πρόσθετοι προβολείς, διάκοσμος οροφής και γραφικά στοιχεία απαριθμούν σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες για να γίνει κάθε ΜΙΝΙ μοναδικό.
Το νέο ΜΙΝΙ που κυκλοφόρησε στην αγορά φέτος την άνοιξη, κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις – με τις κλασικές αναλογίες, τον τυπικό τριεπίπεδο διαχωρισμό αμαξώματος, παραθύρων και οροφής και μία μοντέρνα εκδοχή των διάσημων σχεδιαστικών στοιχείων  της μάρκας.
Οι τιμή διάθεσης του  ΜΙΝΙ One 102PS είναι  16.940 (συμπεριλαμβάνεται το όφελος της απόσυρσης)

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης