Mitsubishi ASX MY15: Το καλό έγινε καλύτερο

Νέα δεδομένα στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover μοντέλων εισήγαγε το 2010 η πρόταση της Mitsubishi Motors που «άκουγε» στο όνομα ASX. Το νέο μοντέλο έτυχε της αποδοχής από περισσότερους 250.000 καταναλωτές – οι 140.000 ήταν Ευρωπαίοι και από αυτούς οι περίπου 3.500 Έλληνες- οι οποίοι αξιολόγησαν θετικά τη δυνατότητα του νέου μοντέλου να κινείται με ιδιαίτερη ευελιξία, ασφάλεια και σταθερότητα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Τέσσερα χρόνια μετά η Mitsubishi  έκρινε ότι έπρεπε να αναβαθμίσει τόσο την αισθητική όσο και τη μηχανική φυσιογνωμία του ASX προσφέροντας ακόμη πιο υψηλά επίπεδα δυναμικής οδικής συμπεριφοράς και οικονομικής μετακίνησης.

Το ανανεωμένο  ASX (ΜΥ MY15) εξελίχθηκε με βάση τη μεσαίου μεγέθους παγκόσμια πλατφόρμα “Project Global” της MMC, έχοντας διατηρήσει τις αρχικές του διαστάσεις (Μήκος: 4.295 χλστ., πλάτος: 1.770 χλστ., ύψος: 1.625 χλστ. -με ράγες οροφής- και μεταξόνιο: 2.670 χλστ.). Διαθέτοντας κοινά με το Outlander το 70% των εξαρτημάτων, το ASX χρησιμοποιεί το μεγαλύτερο μέρος της κάτω δομής του Outlander (εξαιρουμένου του πίσω πατώματος που είναι νέο) όπως και τη βασική αρχιτεκτονική του πλαισίου του (ανάρτηση, φρένα, σύστημα 4WD …) κατάλληλα προσαρμοσμένα γι’ αυτό το μικρότερο και ελαφρύτερο όχημα. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά άκαμπτη δομή αμαξώματος που εγγυάται, παθητική ασφάλεια, άνεση και αντοχή.
Το νέο ASX διαθέτει ανανεωμένη φυσιογνωμία με πιο απαλές γραμμές που αντανακλούν τη σταδιακή μεταμόρφωση της σχεδιαστικής γλώσσας και της οπτικής ταυτότητας της Mitsubishi. Οι εξωτερικές σχεδιαστικές αλλαγές περιορίζονται στην εμπρός μάσκα και τον πίσω προφυλακτήρα.
Στο εσωτερικό, η φιλοσοφία δυναμικής, σπορ κομψότητας συνεχίζεται με εμφανή έμφαση στα σχήματα, την ταπετσαρία και τα υλικά, χωρίς προσπάθεια εντυπωσιασμού. Σε αρμονία με το εξωτερικό, η καμπίνα του ASX αντικατοπτρίζει μία αίσθηση ‘’δυναμικής ποιότητας’’ όπως εκφράζεται μέσα από το ταμπλό των οργάνων, την ποιοτική επένδυση του κεντρικού πίνακα οργάνων που εκτείνεται μέχρι τις πόρτες ή τα ένθετα που πλαισιώνουν το ηχοσύστημα ή κοσμούν τις επενδύσεις των θυρών.  Αν και η χρωματική φιλοσοφία του εσωτερικού βασίζεται στο μαύρο, η χρήση αντιθέσεων μέσα από τη δομή των επιφανειών και τα υλικά δημιουργεί μια εικόνα ‘’δυναμισμού μέσα από την απλότητα’’. Σημείο αναφοράς ως προς τις αλλαγές το μπουτόν All Wheel Control (AWC) που βρίσκεται στην  κονσόλα και που αντικατέστησε τον  περιστροφικό επιλογέα.
Όσον αφορά τις επεμβάσεις που έγιναν στον τομέα τω  μηχανικών μερών αυτές εντοπίζονται στα εξής:
Κινητήρες : Το ASX, χρησιμοποιεί την οικογένεια των αλουμινένιων 4-κύλινδρων πετρελαιοκινητήρων  16v DOHC Common rail, άμεσου ψεκασμού Euro 5 χαμηλών περιβαλλοντικών επιπτώσεων (“low impact”). Αυτή η σειρά κινητήρων βασίζεται σε αρκετές καινοτόμες τεχνολογίες της εταιρίας, όπως αυτές που υιοθετούνται στην πρόσφατη οικογένεια βενζινοκινητήρων με κορυφαίο επίτευγμα το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC, πατέντα της Mitsubishi και παγκόσμια πρωτιά για κινητήρες Diesel επιβατικών αυτοκινήτων – που επιτυγχάνει ρεκόρ χαμηλού λόγου συμπίεσης, με επακόλουθα οφέλη για τους πελάτες. Ο κινητήρας 1798 κ. εκ. “4N13” Mitsubishi low impact Diesel MIVEC αν και πληροί τις προδιαγραφές Euro-5, διαθέτει αρκετή ευελιξία για επίπεδα Euro-6+ και για άλλες απαιτήσεις εκτός Ε.Ε. Πρόκειται για ένα συμπαγή και ελαφρύ κινητήρα που προσφέρει υψηλές επιδόσεις 150 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ. άριστη οικονομία καυσίμου (μικτή κατανάλωση 5,8 λίτρα /100 χλμ) και εξαιρετικές εκπομπές ρύπων CO2* 145 g/km με πλείστες εγγενείς δυνατότητες εξέλιξης.  Βασικό στοιχείο του είναι η πολύ χαμηλή (για πετρελαιοκινητήρα) αναλογία συμπίεσής ρεκόρ 14.9:1 κάτι που περιορίζει τις εσωτερικές τριβές μέσα στο μπλοκ. Πέρα από τη βελτιστοποίηση του σχήματος του θαλάμου καύσης και των προδιαγραφών των μπεκ προστέθηκε ένας ψεκασμός πολλαπλών σταδίων που δίνει έμφαση στο σχηματισμό του μίγματος και τα χαρακτηριστικά ανάφλεξης με στόχο την καύση ενός ανάλογα προετοιμασμένου μίγματος.  Ο 4N13 της Mitsubishi αποκτά μεγαλύτερη περιβαλλοντική συμβατότητα με την προσθήκη (ανάλογα με το μοντέλο και την αγορά) ενός ολοκληρωμένου πακέτου ClearTec μειωμένων εκπομπών CO2, που περιλαμβάνει:
- Σύστημα “Automatic Stop & Go”
- Electric power steering
- Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας Πέδησης (Generation Control System)
- Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης
Το ASX προσφέρεται επίσης με ένα κινητήρα 1.6 DOHC 16v MIVEC.
Τα χαρακτηριστικά αυτής της οικογένειας κινητήρων είναι:  Ελαφρύ βάρος), υψηλή ισχύς (117ίππους), χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (5,9 λίτρα/100 χλμ. όταν φέρει AS&G):
Το ASX θα διατίθεται επίσης σε έκδοση 2-wheel drive, με πλήρες πακέτο ClearTec και 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

 

Είχαμε την ευκαιρία να έχουμε μια «πρώτη» οδηγική εμπειρία από το νέο ASX κατά τη διάρκεια της Πανελλαδικής δημοσιογραφικής παρουσίασης του μοντέλου. Οδηγήσαμε το ανανεωμένο ASX τόσο σε on όσοκαι off road διαδρομή και συγκεκριμένα στη δεύτερη περίπτωση στην ειδική διαδρομή του Ράλι Ακρόπολις στην Κινέττα. Οι εντυπώσεις  μας για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου ήταν σε υπερθετικό βαθμό τόσο για την πολιτισμένη, σταθερή, αθόρυβη και δυναμική συμπεριφορά του στον ανοιχτό δρόμο όσο και για την ικανότητα του να κινείται σε ιδιαίτερα κακό χωμάτινο δρόμο με απόλυτη σαφήνεια, σταθερότητα και άνεση. Το επαναρρυθμισμένο σύστημα των αναρτήσεων (Γόνατα MacPherson μπροστά και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων με υστερούντες βραχίονες πίσω)  καθώς και τα ακούραστα φρένα (δισκόφρενα 294 χλστ. αεριζόμενα μπροστά και 302 χλστ. συμπαγή πίσω) σε συνεργασία με το υποβοηθούμενο  διεύθυνσης  σύστημα electric power steering (EPS) μας επέτρεψαν να αναζητήσουμε τα όρια του αυτοκινήτου χωρίς να «ρισκάρουμε» ούτε μια στιγμή. Η συμπεριφορά του ASX τόσο στο δρόμο όσο και στο χώμα θα την χαρακτηρίζαμε υποδειγματική. Χάρη στην υψηλή ακαμψία του αμαξώματος η ανάρτηση αντιδρούσε με ακρίβεια στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, διευκολύνοντας μας να ακολουθούμε  την πορεία που είχαμε επιλέξει.
Σημειώνεται ότι το ανανεωμένο ASX χρησιμοποιεί μία βελτιστοποιημένη έκδοση του “AWC” της Mitsubishi, ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος 4WD που προσφέρει στον οδηγό μία επιλογή τριών προγραμμάτων για έλεγχο της πρόσφυσης σύμφωνα με τις προτιμήσεις του ή τις οδηγικές συνθήκες. Το κεντρικό διαφορικό έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που πραγματοποιεί προληπτικό έλεγχο για να προσδιορίζει τη βέλτιστη κατανομή ροπής εμπρός/πίσω από δεδομένα αισθητήρων για το άνοιγμα του γκαζιού, την ταχύτητα του οχήματος και τις οδικές συνθήκες, λαμβάνοντας υπόψη και τις εντολές του οδηγού:
- Στη λειτουργία 2WD, η ροπή κατανέμεται μόνο στους εμπρός τροχούς για ευέλικτη συμπεριφορά και καλύτερη οικονομία καυσίμου.
-  Στη λειτουργία 4WD AUTO, η κατανομή ροπής ελέγχεται για να επιτυγχάνεται ελκτική πρόσφυση και κατευθυντικότητα σε χωμάτινους δρόμους και / ή σε αντίξοες συνθήκες δρόμους (από 98 % μπροστά / 2 % πίσω μέχρι 50 % μπροστά / 50 % πίσω).
- Τέλος, στη λειτουργία 4WD, περίπου 1,5 φορές η ροπή του 4WD AUTO mode κατανέμεται στους πίσω τροχούς για βελτίωση της πρόσφυσης σε κακές οδικές επιφάνειες και ξεκόλλημα του οχήματος. Έτσι, οι υψηλές επιδόσεις 4WD είναι εφικτές σε όλους τους δρόμους και όλες τις συνθήκες.
 
Η σταθερότητα του οχήματος αυξάνεται περαιτέρω με τη μετάδοση περισσότερης ροπής στους πίσω τροχούς στα 4WD AUTO και 4WD LOCK mode. Επιπλέον, ο βελτιωμένος έλεγχος για αποφυγή ανεπιθύμητου φρεναρίσματος σε κλειστές στροφές βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση όταν οι εμπρός τροχοί δεν βρίσκονται σε ευθεία κατά την εκκίνηση.
Το ASX ΜΥ15 προσφέρει όλη τη γκάμα συστημάτων ενεργητικής & παθητικής ασφάλειας, όπως :
- Active Stability Control,
- Traction Control,
- Hill Start Assist system,
- ABS,
- Electronic Brake Distribution,
- Brake Assist,
- Emergency Stop signal System,
- Μέχρι 7 αερόσακους (συμπερ. αερόσακου γονάτων οδηγού)

Το νέο ASX MY15 είναι άμεσα διαθέσιμο στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές (συμπεριλαμβάνεται δώρο το κόστος της απόσυρσης , το όφελος της προωθητικής ενέργειας και το κόστος επέκτασης της εγγύησης στα πέντε χρόνια) :
1.6 Inform    18,070
1.6 Invite    20,152
1.6 Intense Panorama  21,640
1.8 Invite    23,526
1.8 Invite 4WD   25,981
1.8 4WD Intense Panorama 27,161

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης