SEAT Toledo 1.6 TDI 105 PS: Υπόδειγμα Value for Money

Στη τέταρτη γενιά του πλέον το μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο της Ισπανικής μάρκας επιστρέφει στα χαρακτηριστικά που το είχαν καθιερώσει ως το πιο «τίμιο» αυτοκίνητο της κατηγορίας του και τα οποία ήταν οι άνετοι και πρακτικοί χώροι, η ποιότητα των υλικών, η  καλή οδική συμπεριφορά και η ορθολογική τιμή πώλησης.
Το νέο SEAT Toledo σε σεντάν πλέον αμάξωμα, η πεντάθυρη εκδοχή της τρίτης γενιάς δεν έτυχε της αποδοχής των φίλων του μοντέλου καταρχάς αλλά και των εν δυνάμει υποψήφιων νέων αγοραστών του, υπερθεματίζει σε χώρους και πρακτικότητα.
Η νέα σχεδιαστική φόρμα του τέταρτης γενιάς Toledo χαρακτηρίζεται από καμπύλες γραμμές οι οποίες ισορροπούν σε αναλογία με τα επιμέρους στοιχεία του αμαξώματος όπως τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και το τραπεζοειδές σχήμα της μάσκας εμπρός και το πίσω καπό το οποίο ανοίγει μαζί με το παρμπρίζ ως πέμπτη πόρτα. Με τις συμπαγείς διαστάσεις του ,μήκος 4.48 μέτρα και  μεταξόνιο 2,602 μ. το νέο Toledo μπορεί να συνδυάζει εξαιρετικά τα σπορ χαρακτηριστικά με την αισθητική και την κομψότητα.
Το εσωτερικό του νέου Toledo έρχεται ως συνέχεια των απλών και  λιτών γραμμών του εξωτερικού που όμως αναδεικνύουν  με σαφήνεια την αναβαθμισμένη λειτουργικότητα και πρακτικότητα της  ευρύχωρης καμπίνας των επιβατών. Η πρακτικότητα έχει να κάνει με την ευκολία χειρισμού  όλων των συστημάτων ( όλοι οι διακόπτες βρίσκονται τοποθετημένοι σε σωστά και άμεσα προσβάσιμα σημεία) ενώ η λειτουργικότητα με την εύκολη πλοήγηση στο μενού της οθόνης πληροφοριών στο κέντρο του πίνακα οργάνων, αλλά και στις λειτουργίες του ηχοσυστήματος. Τα καθίσματα είναι άνετα με σχετικά καλή πλευρική στήριξη για τον οδηγό
Σε επίπεδο ποιότητας υλικών λείπει η αίσθηση της πολυτέλειας όμως η δομή τους καθώς και το φινίρισμα είναι τέτοια που πιστοποιούν την ανθεκτικότητα τους.  Στο πίσω κάθισμα ο χώρος για τα γόνατα των επιβατών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, ενώ πολύ καλό είναι και το διαθέσιμο εσωτερικό πλάτος. Μόνο για τα κεφάλια, Η κλίση  όμως της οροφής του πορτμπαγκάζ θα δυσκολέψει την άνεση υψηλόσωμων ατόμων.  Ο χώρος αποσκευών με τα 550 λίτρα χωρητικότητα θα φιλοξενήσει άνετα τις αποσκευές-ανεξαρτήτως όγκου και σχήματος -πέντε επιβατών.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν αυτό με τον 4κύλινδρο, 16βάλβιδο 1.600άρη TDI πετρελαιοκινητήρα στην έκδοση των 105 ίππων (υπάρχει έκδοση με τον ίδιο κινητήρα και ισχύ 90 ίππους). Τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου κινητήριου συνόλου είναι λίγο πολύ γνωστά αφού το «φορούν» αρκετά μοντέλα του ομίλου της VW. Διακρίνεται για τη γραμμική και αθόρυβη λειτουργία του , το ισχυρό τράβηγμα από χαμηλά και την πολύ δυναμική του επιτάχυνση.  Συνεργάζεται με 5ατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Όσον αφορά την κατανάλωση, όποιο οδηγικό στιλ και να διαλέξεις , η μέση τιμή πολύ δύσκολα θα ξεπεράσει τα 6 λίτρα/100 χλμ.
Στο δρόμο το νέο SEAT Toledo  δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παραπλανητικές σκέψεις. Κάθε χιλιόμετρο οδηγικής εμπειρίας πιστοποιεί το χαρακτήρα του. Είναι ένα άνετο, δυναμικό, ευχάριστο, ασφαλές μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Τίποτε περισσότερο  αλλά και τίποτε λιγότερο. Η σφιχτή ρύθμιση των αμορτισέρ και των ελατηρίων σε συνδυασμό με το συμπαγές πλαίσιο, εξασφαλίζουν σταθερότητα στην ευθεία και τις στροφές, δίνοντας ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό , και άνεσης στους επιβάτες.. Σε αυτό συμβάλει και το καλό τιμόνι με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση που δίνει μα σαφήνεια τις συνθήκες του δρόμου.
Τέλος όσον αφορά το επίπεδο εξοπλισμού, το Toledo της δοκιμής μας, είχε όλα τα αναγκαία συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που μας βοήθησαν να απολαύσουμε τα εκατοντάδες χλμ. που μας εξασφάλισε η πολύ χαμηλή κατανάλωση του. Η τιμή του είναι με το όφελος της απόσυρσης και bonus  €15.637.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης