Νέα γενιά 2.0 CDTI 170 hp για Insignia και Zafira Tourer

Τον πρώτο κινητήρα της νέας γενιάς μεγάλων diesel που εξελίχθηκαν από μία διεθνή ομάδα μηχανικών στο Τορίνο (FIAT)  και το Ρίσελχάιμ (OPEL) με την υποστήριξη των μηχανικών της GM Β. Αμερικής θα  παρουσιάσει σε παγκόσμια πρώτη η Opel στο “Mondial de l’Automobile 2014” στο Παρίσι (4 – 19 Οκτωβρίου). Ο νέος 2.0 CDTI που θα κυκλοφορήσει του χρόνου Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο κινητήρων της μάρκας στο Kaiserslautern (Γερμανία).
Με ισχύ 125 kW/170 hp και υψηλή ροπή 400 Nm, θα αντικαταστήσει τον τρέχοντα 2.0 CDTI 120 kW/ 163 hp στην κορυφή της οικογένειας κινητήρων diesel της Opel. Αυτός ο πολύ αποδοτικός κινητήρας προδιαγραφών Euro 6 αποδίδει σχεδόν 5% περισσότερη ισχύ και 14% περισσότερη ροπή, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Κάτι επίσης σημαντικό είναι ο εντυπωσιακά αθόρυβος και πολιτισμένος χαρακτήρας του λόγω των σχολαστικών μέτρων σχεδιασμού ήχου για την ελαχιστοποίηση θορύβων, κραδασμών & τριγμών (NVH).
Βασικοί παράγοντες για  τις εντυπωσιακές επιδόσεις του κινητήρα είναι ο νέας σχεδίασης θάλαμος καύσης, οι αυλοί εισαγωγής νέου προφίλ και το νέο σύστημα ψεκασμού καυσίμου με πίεση έως και 2.000 bar και μέχρι 10 ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης. Αυτό διασφαλίζει υψηλή ισχύ, βελτιωμένο σπρέι καυσίμου, ενώ συμβάλλει στην πιο αθόρυβη λειτουργία. Για το σχεδιασμό του θαλάμου καύσης μόνο προηγήθηκαν 80 και πλέον προσομοιώσεις μέσω υπολογιστή, πριν επιλεγούν τελικά οι πέντε καλύτερες για την εξέλιξη του εξαρτήματος.
Ο Υπερσυμπιεστής Μεταβλητής Γεωμετρίας VGT (variable geometry turbocharger) διαθέτει ηλεκτρικό ενεργοποιητή για την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, που προσφέρει 20% ταχύτερη αύξηση στην πίεση υπερπλήρωσης από έναν ενεργοποιητή υποπίεσης. Οι εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις του VGT και του intercooler ελαχιστοποιούν επίσης τον όγκο αέρα μεταξύ υπερσυμπιεστή και κινητήρα, συμβάλλοντας στην ταχεία αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης. Ο υπερσυμπιεστής είναι υγρόψυκτος και έχει φίλτρο λαδιού τοποθετημένο στην παροχή λαδιού για μείωση της φθοράς στο σύστημα ρουλεμάν και μεγαλύτερη αντοχή.
Στη βάση του κινητήρα, τοποθετείται νέα αντικραδασμική μονάδα, που κατασκευάζεται από χυτό αλουμίνιο υπό υψηλή πίεση. Αυτή φιλοξενεί δύο αντικραδασμικούς άξονες που αντισταθμίζουν έως και το 83% των κραδασμών 2ας τάξης. Ένα ελικοειδές γρανάζι στο στρόφαλο κινεί τον ένα αντικραδασμικό άξονα, ο οποίος μέσω ενός άλλου γραναζιού κινεί τον δεύτερο. Η ψαλιδωτή οδόντωση των γραναζιών εξασφαλίζει ομαλή εμπλοκή, ενώ η κατάργηση της καδένας εκμηδενίζει την πιθανότητα εμφάνισης θορύβου (κροτάλισμα).
Το κάρτερ λαδιού έχει ομοίως ανασχεδιαστεί. Η προηγούμενη μονοκόμματη λύση αντικαθίσταται από μία σχεδίαση δύο τμημάτων με το κάτω να κατασκευάζεται από φύλλο μετάλλου, ενώ το πάνω από χυτό αλουμίνιο υπό υψηλή πίεση.
Ο νέος 2.0 CDTI λειτουργεί καθαρά σαν βενζινοκινητήρας με το σύστημα Επιλεκτικής Αναγωγής Καυσαερίων Blue Injection  της Opel - Selective Catalytic Reduction (SCR), που διασφαλίζει συμβατότητα με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης