Ανανεώθηκε και αναβαθμίστηκε το Mitsubishi L200

Σε μία σειρά αλλαγών τόσο  εξωτερικά όσο και στην καμπίνα των επιβατών, προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου Ευρωπαϊκού pickup ενός τόνου, πραγματοποίησε  η  Mitsubishi στο μοντέλο L200. Ένα ελαφρύ ανοικτό φορτηγό που συνδυάζει το καθαρόαιμο χαρακτήρα ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου με τα χαρακτηριστικά σχεδίασης, άνεσης και ασφάλειας ενός σύγχρονου SUV.
Οι εμφανείς αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση αφορούν:
• Την καινούργια μάσκα για όλες τις εκδόσεις Club & Double Cab
• Φαρδύτερα φρύδια τροχών για τις εκδόσεις Club Cab & Double Cab Intense Plus
Οι αλλαγές στο εσωτερικό του L200 που έρχονται ως συμπλήρωμα αυτών του εξωτερικού, αφορούν την υιοθέτηση καμπύλων σχημάτων στο ταμπλό που διαθέτει ανθεκτικά και εύκολα στο καθάρισμα υλικά, καθώς και μια «τολμηρή» κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί τα χειριστήρια του A/C, τους αεραγωγούς και τον υπολογιστή ταξιδιού.
Πλείστες σχεδιαστικές λεπτομέρειες στοχεύουν να κάνουν τη ζωή στο αυτοκίνητο ξεχωριστή, από το ελκυστικό σχήμα του τιμονιού μέχρι και τα μπλε επικαλυπτόμενα όργανα με τα χρωμιωμένα πλαίσια, το δαχτυλίδι που πλαισιώνει τους επιλογείς ταχυτήτων και τετρακίνησης ή τα σύγχρονα μπλε χειριστήρια του A/C. Το φως συμβάλλει στη δημιουργία ενός ξεχωριστού περιβάλλοντος. Τη νύχτα, πηγές φωτός που βρίσκονται σε όλη την καμπίνα δημιουργούν μία χαλαρωτική ατμόσφαιρα, βελτιώνοντας παράλληλα την εργονομία. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, η καμπίνα είναι «ευάερη», χάρη στη χαμηλή γραμμή των παραθύρων, και σε ένα μεγάλο, έντονα κεκλιμένο  παρμπρίζ. Αυτή η τεράστια κρυστάλλινη επιφάνεια,  που τοποθετείται μακριά από το ταμπλό για να απελευθερώσει πολύ χώρο μπροστά από τον οδηγό και το συνοδηγό, είναι επίσης μία ευχάριστη αλλαγή, προσφέροντας μία πιο ξεκούραστη θέση οδήγησης η οποία θυμίζει αυτοκίνητα με πολύ μικρό εμπρός τμήμα (cab forward). Σημειώνεται ότι η καμπίνα των επιβατών έχει μήκος εσωτερικού 215,3 εκατ. (Double Cab) μέγεθός που την κατατάσσει στην κορυφή του ανταγωνισμού ως προς την ευρυχωρία.

Ενεργητική ασφάλεια

Από άποψης ασφάλειας, το νέο L200 αποδίδει «σε όλα τα μέτωπα», ανεβάζοντας τον πήχη πολύ ψηλά στην κατηγορία pickup σε όλο τον κόσμο και φτάνοντας σε επίπεδα SUV. Ειδικότερα:

Αποφυγή ατυχημάτων: Ακριβής κατευθυντικότητα, χαμηλό κέντρο βάρους, πρόσφυση & ευστάθεια, ισχυρά φρένα και καλή επιτάχυνση κατά την προσπέραση: όλα προσδιορίζουν το είδος της δυναμικής συμπεριφοράς που απαιτείται στην Ευρώπη.

Τετρακίνηση “Super Select”:  Μοναδικό στην κατηγορία pick-up και όμοιο με του Pajero, το σύστημα Super Select της Mitsubishi Motors επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση στο κιβώτιο της τετρακίνησης, σύμφωνα με τις εδαφικές και οδηγικές συνθήκες. Μπορεί να αλλάζει από 2WD σε 4WD «εν κινήσει», χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο (εφικτό κάτω από 100 χλμ/ώρα), ανεξαρτήτως είδους οδοστρώματος. Το πλεονέκτημα του Super Select βρίσκεται στη θέση μόνιμης τετρακίνησης “4H” Full Time που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οποιαδήποτε ταχύτητα και σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Στην ιδιαίτερη περίπτωση ενός pickup όπως το L200, το Super Select προσδίδει σημαντική πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα, όπως συμβαίνει πολύ συχνά στην περίπτωση ενός SUT. Επιπλέον του συστήματος τετρακίνησης “Super Select”, διατίθεται επίσης το σύστημα “Easy Select”, που μπορεί επίσης να αλλάζει από 2WD σε 4WD χωρίς να σταματά το αυτοκίνητο (εφικτό κάτω από 100 χλμ/ώρα), ανεξάρτητα από το είδος του οδοστρώματος, όπως συμβαίνει και με το “Super Select”). Οι μηχανικοί της Mitsubishi Motors έχουν προτιμήσει έναν πρακτικό επιλογέα τετρακίνησης αντί για τον περιστροφικό διακόπτη του ανταγωνισμού. Τέλος, το L200 εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα εμπλοκής πίσω διαφορικού. Με το πάτημα ενός διακόπτη στο ταμπλό,  κλειδώνουν εντελώς και οι δύο πίσω τροχοί (εφικτό κάτω από 12 χλμ/ώρα) για μέγιστη πρόσφυση σε σαθρά  εδάφη.

Συστήματα ASC και  ATC: Το σύστημα ελέγχου ευστάθειας υιοθετείται για πρώτη φορά σε pickup από τη Mitsubishi Motors στο νέο L200. Εδώ, προστίθεται και ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, με αποτέλεσμα ένα ενιαίο σύστημα ASTC (Active Stability & Traction Control) το οποίο ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Το ASTC: 
? Ελέγχει τη συμπεριφορά του οχήματος σε έκτακτες καταστάσεις
? Ελέγχει την υπερστροφή και υποστροφή σε βρεγμένο οδόστρωμα
? Προειδοποιεί τον οδηγό
? Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί μέσω ενός διακόπτη τοποθετημένου στο ταμπλό για off-road οδήγηση
? Κινητήρας DOHC 2.5: Ο κινητήρας του ανανεωμένου L200 πέρα από την ισχύ του 136 και 178 ps που του παρέχει, συμβάλλει επίσης στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, χάρη στην υψηλή του  ροπή 314 Nm @ 2,000 rpm και 400 Nm @ 2,000 rpm  αντίστοιχα και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (μικτός κύκλος) 7.8 l λίτρα /100 χλμ.

  

Παθητική Ασφάλεια

Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, οι μηχανικοί της Mitsubishi Motors έχουν ανεβάσει τα πρότυπα για τα pickup με την εφαρμογή τεχνολογικών καινοτομιών και κυρίως με τη δομή RISE. Πατέντα της Mitsubishi Motors το σύστημα “Reinforced Impact Safety Evolution” παίζει σημαντικό ρόλο, ενσωματώνοντας και συνδέοντας μεταξύ τους δομικά στοιχεία για μία ενεργή προστασία των επιβατών κατά τη διάρκεια ατυχήματος.

Επιπρόσθετα, το L200 προσφέρει:
- Αερόσακους για τον οδηγό και το συνοδηγό,
- Διακόπτη απενεργοποίησης για τον αερόσακο του συνοδηγού
- Βάσεις πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων ISO-FIX,
- Προεντατήρες & περιοριστές φορτίου για τις ζώνες ασφαλείας οδηγού και συνοδηγού
- Εμπρός άκρο (καπό) σχεδιασμένο για βελτιστοποιημένη προστασία των πεζών.
- Νέα σχεδιαστική δομή καθισμάτων (καλύτερη προστασία από οπίσθια σύγκρουση, τράνταγμα και μετωπική σύγκρουση).
- Προσεκτική σχεδίαση πίσω τμήματος οροφής (στη συνένωση του πίσω παρμπρίζ) για την αποφυγή τραυματισμών.
- Λειτουργία ασφαλείας (προστασίας από παγίδευση) για όλα τα ηλεκτρικά παράθυρα, την ηλεκτρική ηλιοροφή και το πίσω ανοιγόμενο ηλεκτρικό παρμπρίζ.
- Δοκοί προστασίας από πλευρική σύγκρουση στις πόρτες
- Δομή πεντάλ που υποχωρεί, για τον περιορισμό του τραυματισμού των κάτω άκρων του οδηγού τη στιγμή της σύγκρουσης
- Κολόνα τιμονιού που υποχωρεί σε δύο στάδια
- Ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετημένο εμπρός από τον πίσω άξονα
- Πλαίσιο τετραγωνικής διατομής με εμπρός στοιχεία παραμόρφωσης, για καλύτερη απόσβεση της ενέργειας κρούσης.

Το ανανεωμένο L200 MY15 είναι άμεσα διαθέσιμο στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές (με απόσυρση):


Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης