Φυσιογνωμικά το Subaru XV δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες (και λίγο στέισον και λίγο κουπέ και λίγο SUV και ότι άλλο σχεδιαστικό τρίκ εμφανίζουν τα μοντέλα του ανταγωνισμού). Είναι ένα στιβαρό, με δυναμικές γραμμές crossover όχημα που «φωνάζει» ότι αντέχει στα δύσκολα…. Έτσι και αλλιώς η έννοια του «όμορφου» σχεδιαστικά είναι απόλυτα υποκειμενική εκτίμηση και για αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας αυτό που περισσότερο εκτιμάται είναι η ικανότητα να προσφέρουν αυτά που υπόσχονται με αξιοπιστία και ασφάλεια.
Στο εσωτερικό δεν θα περίμενε κανείς τίποτα περισσότερο ή τίποτε λιγότερο από ένα προϊόν της Subaru. Αν και η λέξη φινέτσα μπορεί να μην υπάρχει στο λεξιλόγιο της μάρκας εντούτοις η ποιότητα των υλικών , το άψογο φινίρισμα και η υψηλού επιπέδου εργονομία είναι τα στοιχεία που υπερτερούν και δίνουν το στίγμα της ευχάριστης οδηγικής εμπειρίας.Το Subaru XV διαθέτει άνετους και λειτουργικούς χώρους (σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό), έχει μεγάλη περιμετρική ορατότητα ενώ ο χώρος των αποσκευών έχει τιμή από 380 έως 1.270 λίτρα. Σε επίπεδο εξοπλισμού το XV διαθέτει αρκετά συστήματα που «κρατούν» καλά πληροφορημένο τον οδηγό για τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Στην οθόνη του συστήματος infotainment προβάλλονται όλα τα δεδομένα της τετρακίνησης σε σχεδόν πραγματικό χρόνο καθώς και εικόνες από την κάμερα οπισθοπορείας.
Το Subaru XV της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον μικρότερο ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο boxer βενζινοκινητήρα των 1,6 lt, με απόδοση 114 ίππους και μέγιστη ροπή 150Nm @ σαλ, που «συνεργαζόταν» με το καινούριο αυτόματο κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) Lineartonic στο οποίο υπάρχει μία επιπλέον θέση, η «L» που προσφέρεται για καλύτερες επιταχύνσεις. Με αυτό το σύνολο το XV επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δευτ. με την τελική ταχύτητα του να αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα. Η μικτή κατανάλωση έχει μέση τιμή (εργοστασιακή) 6,5 λιτρα/100 χλμ.ενω η πραγματική είναι κοντά στα 8 λίτρα/100 χλμ.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας αν και στον ανοικτό δρόμο δεν σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς «δυναμικά», στην εκτός δρόμου κίνηση είναι περίπου ιδανικός. Η συμπεριφορά του στην άσφαλτο είναι ουδέτερη, έχει καλή ποιότητα κύλισης , λογικές κλίσεις στις κλειστές κυρίως στροφές ενώ το σύστημα των αναρτήσεων - γόνατα τύπου McPherson εμπρός και διπλοί εγκάρσιοι βραχίονες πίσω- εξασφαλίζουν άνετη και ασφαλή μετακίνηση. Στην εκτός δρόμου κίνηση αρωγός στην πολύ καλή συμπεριφορά του μοντέλου είναι το εξαιρετικό πλαίσιο. Οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι προοδευτικές και ιδιαίτερα σε επιφάνειες μαλακό χώμα ή χαλίκι. Η ανάρτηση απορροφά όλους τους κραδασμούς και σε συνεργασία με την τετρακίνηση αποτρέπει το αυτοκίνητο να κινηθεί ανεξέλεγκτα. .
Συμπερασματικά θα λέγαμε και πάντα σε σύγκριση με την ταυτότητα της ιαπωνικής μάρκας, ότι το Subaru XV είναι μια καλή πρόταση είτε στην απλή έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων και τιμή αγοράς τα 23.000 € (με απόσυρση) είτε με το κιβώτιο CVT και τιμή στα 25.000 € (με απόσυρση) είναι μια επιλογή που σου δίνει αξιόπιστη οδική συμπεριφορά για τους λάτρεις των εκτός δρόμου διαδρομών , ουδέτερη και ασφαλή μετακίνηση στην άσφαλτο και σε κάθε περίπτωση την αίσθηση ότι έχεις στα χέρια σου ένα στιβαρό και ποιοτικό αυτοκίνητο που σου εξασφαλίσεις το μέτρο της οδηγικής απόλαυσης.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.