«Ιστορική» παρουσία της Opel στο 42ο Oldtimer Grand Prix

Δυναμικό παρών στο 42ο Oldtimer Grand Prix στο θρυλικό Nurburgring και υπό το σλόγκαν “Corsa, old and yellow“, δηλώνει  φέτος η  Opel εκθέτοντας 17 αγωνιστικά αυτοκίνητα προερχόμενα από μία ιστορία άνω των 100 χρόνων στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αρχαιότερο είναι ένα 1903 Opel Motorwagen 10/12 PS, και νεότερο ένα Corsa OPC τέταρτης γενιάς. Αγωνιστικά αυτοκίνητα σιρκουί και ράλι από τις δεκαετίες 1960 – 1970, όπως τα Rekord C “Black Widow“, RallyeKadett, Manta A Irmscher, Ascona B Group 2 και Kadett C GT/E, θα δημιουργήσουν μία γέφυρα που ενώνει το παρελθόν με το παρόν.
Το 1969, η Opel επέστρεψε στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, μετά τις μεγάλες, προπολεμικές αγωνιστικές επιτυχίες της. Η εταιρία σηματοδότησε την επιστροφή της με το πρώτο κύπελλο ενιαίου στο Nurburgring, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Automobil club von Deutschland (AvD) κατά τη διάρκεια του Γερμανικού Grand Prix. Ακολούθησαν πολυάριθμοι τίτλοι σε διεθνή και εθνικά ράλι και πρωταθλήματα αυτοκινήτων τουρισμού.
Και ενώ η νέα, πέμπτη γενιά Corsa βρίσκεται προ των πυλών για την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού στις αρχές Οκτωβρίου, οι παλαιότερες σπορ εκδόσεις Corsa θα δώσουν ένα ηχηρό παρών στο Nurburgring. Σύμφωνα με το φετινό σλόγκαν “Corsa, old & yellow“, τα Corsa A Spider, Corsa A Cup και Corsa A GSi, αλλά και πιο πρόσφατα μοντέλα όπως τα Corsa C Rallye, Corsa Race Camp και το σημερινό Corsa OPC, θα συμμετέχουν στη διοργάνωση.
Το FWD, 1982 Corsa A θα συνοδεύεται από ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο. Πριν καν το νέο μικρό μοντέλο αποκαλυφθεί το καλοκαίρι του 1982, το Corsa Spider αναζωπύρωσε τις ελπίδες για μία σπορ έκδοση. Το τετραθέσιο, ανοιχτό Corsa Spider μπορεί να μεταμορφώνεται σε διθέσιο ή ακόμα και σε μονοθέσιο με τη βοήθεια εξαρτημάτων του αμαξώματος από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα. Το Spider εφοδιάζεται με προσκέφαλο αγωνιστικού τύπου από τη δεκαετία του 1950. Ωστόσο, με εντυπωσιακά φτερά, φώτα πλήρους πλάτους πίσω από ένα φιμέ κρυστάλλινο πάνελ και ιριδίζουσα λευκή βαφή, το Spider είναι ‘γνήσιος εκπρόσωπος’ της εποχής εκείνης.
Το Corsa Cup έκανε ντεμπούτο το 1983. Τα Kadett D και Corsa A ανταγωνίστηκαν μεταξύ τους στο ONS Opel Junior Cup, διάδοχο του Kadett Cup που λανσαρίστηκε το 1979 για ερασιτέχνες και νεαρά ταλέντα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το Kadett 1.3 είχε 75 hp, ενώ το Corsa Cup απέδιδε 70 hp. Οι πρώτοι αγώνες και διοργανώσεις ράλι έγιναν το 1985, με χρηματικά βραβεία που ανέρχονταν στα 100.000 Γερμανικά μάρκα. Ο νικητής του Junior Cup έλαβε ένα Corsa 1.3 S στο τέλος της χρονιάς. Το 1988, λανσαρίστηκε ένα νέο κορυφαίο Corsa: το Corsa A GSi είχε κινητήρα 1.6L με 101 hp και τελική ταχύτητα 186 km/h. Παρέμεινε στη σειρά Corsa μέχρι το 1992  που η γενιά Corsa B κυκλοφόρησε στην αγορά.
Το Corsa C λανσαρίστηκε το 2000, και το Corsa Super 1600 έκανε ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Essen την ίδια χρονιά. Το νέο ράλι Corsa είχε ένα 16V 4κύλινδρο κινητήρα 1.600 κυβ. εκ. με 200 hp και, όπως οι προκάτοχοί του, ήταν σχεδιασμένο σαν μία προσιτή αγωνιστική πρόταση για την άσφαλτο και το χώμα.
Η σημερινή τέταρτη γενιά Corsa OPC διατίθεται από το 2007. Με υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 L, η ακόμα πιο σπορ έκδοση Corsa D αποδίδει 192 hp. Στο  Nurburgring, δίπλα στις εκδόσεις Corsa OPC και OPC Race Camp της Opel αποτελεί μία προσιτή πρόταση για συμμετοχή σε αγώνες.
Τρία ιστορικά αγωνιστικά Opel εκτίθενται τιμώντας τη γέννηση του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο Russelsheim. Το παλιότερο βασίζεται στο πρώτο Motorwagen 10/12 PS της Opel που κατασκευάστηκε το 1903. Την ίδια χρονιά, αυτός ο τύπος αυτοκινήτου κέρδισε στην κατηγορία “Light” Class II (για οχήματα μέχρι 10 hp) σε διοργάνωση στο ιπποδρόμιο Niederrad στη Φρανκφούρτη. Στο τιμόνι ήταν ο Fritz Opel με το διάσημο οδηγό της Opel Carl Jorns, ο οποίος στη συνέχεια κέρδισε σε 288 αγώνες, σε ρόλο συνοδηγού. Η εκθεσιακή έκδοση του λευκού αγωνιστικού 10/12 PS έχει ανακαινιστεί από την Opel Classic και αποτελεί πιστό αντίγραφο του ιστορικού αυτοκινήτου από το 1903.
Το δεύτερο όχημα είναι ένα γνήσιο μονοθέσιο Grand Prix από το 1913. Αυτός ο προάγγελος των σημερινών αγωνιστικών της F1 ήταν ένα προηγμένο όχημα για την εποχή του, με τετρακύλινδρο, 16βάλβιδο κινητήρα 4.0 L (σε διάταξη ανάστροφου V) και εκκεντροφόρο επικεφαλής με κάθετο άξονα κίνησης.
Μόλις ένα χρόνο νεώτερο είναι το αγωνιστικό αυτοκίνητο των 12.3 λίτρων που έσπασε ρεκόρ. Τεχνικά βασίστηκε στο αγωνιστικό 1913 Grand Prix έχοντας προηγμένη, τετραβάλβιδη τεχνολογία. Με τον τεράστιο κινητήρα του, αυτό το μοναδικό όχημα 260 hp αποτελεί μνημείο τεχνολογικής εξέλιξης: κανένα άλλο αυτοκίνητο στην ιστορία της Opel δεν είχε μεγαλύτερο κυβισμό από αυτό το θηριώδες μοντέλο του 1914, το οποίο έκανε την αγωνιστική πρεμιέρα του αφού τελείωσε ο 1ος Παγκόσμιος Πόλεμος. Το 1926, η Opel σταμάτησε επίσημα την εργοστασιακή στήριξη των αγώνων.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης