Ρεκόρ αυτονομίας από ένα ix35 Hyundai που είχε ως «καύσιμο» υδρογόνο (FCEV)

Σε διαρκή αναζήτηση για το βασικό καύσιμο που θα κινεί στο μέλλον τα οχήματα βρίσκεται η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Άλλες επενδύουν στην υβριδική τεχνολογία (συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης – βενζίνης ή πετρελαίου- με ηλεκτροκινητήρα), άλλες υπερθεματίζουν στο φυσικό αέριο- βλέπε Fiat- αρκετές θεωρούν την ηλεκτροκίνηση ως την πλέον ενδεδειγμένη μιας και τον ηλεκτρισμό μπορούν να τον πάρουν από εναλλακτικές πηγές (ηλιακή, αιολική ακόμη και πυρηνική ενέργεια). Τέλος άλλες εξελίσσουν μια «παλιά» ιδέα που έχει να κάνει με το υδρογόνο (fuel cell).  Στις τελευταίες εντάσσεται και η Hyundai η οποία εξελίσσει την «υδρογονοκίνηση»  και μάλιστα σε μοντέλο παραγωγής και όχι σε πρωτότυπο.
Πρόσφατα η κορεατική μάρκα πραγματοποίησε μια δοκιμή αυτονομίας με το SUV μοντέλο της ix35 το οποίο ήταν εξοπλισμένο με ενεργειακές κυψέλες (fuel cell) με καύσιμο υδρογόνο. Το μοντέλο  διήνυσε μια απόσταση 700 χλμ. σε 10 ώρες με μέση ωριαία ταχύτητα 76 χλμ/ώρα  συνδυάζοντας αστικές συνθήκες κίνησης και οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, καταναλώνοντας ένα ντεπόζιτο  υδρογόνου που είναι η μεγαλύτερη που έχει διανύσει αυτοκίνητο αυτής της τεχνολογίας. Η επίδοση σημειώθηκε σε διαδρομή από το Όσλο (Νορβηγία) μέχρι τo Μάλμο (Σουηδία) περνώντας και από την Κοπεγχάγη.
Το ix35 ήταν ένα κανονικό FCEV παραγωγής δίχως καμία μετατροπή ενώ μετά την ολοκλήρωση της διαδρομής το trip computer έδειχνε αυτονομία για ακόμη 10 χλμ.
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης