Mercedes-Benz C-Class 180 & 200: Ο πήχης της αποδοτικότητας ανέβηκε πολύ ψηλά

Με βασικό χαρακτηριστικό τη διεύρυνση, ως προς τις διαστάσεις και σμίκρυνση του βάρους αλλά και της κατανάλωσης η νέα γενιά C-Class της Mercedes-Benz επαναπροσδιορίζει την κατηγορία των πολυτελών μεσαίων αυτοκινήτων. Με μεταξόνιο αυξημένο κατά 80 χλστ. (φτάνει τα 2840 χλστ.) σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η νέα C-Class είναι κατά 95 χλστ. μακρύτερη (4686 χλστ.) και κατά 40 χλστ. φαρδύτερη (1810 χλστ.). Το αποτέλεσμα είναι ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Με 480 λίτρα, η νέα C-Class ξεπερνά επίσης την προκάτοχό της σε ότι αφορά τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.

Εξωτερική σχεδίαση
Αυτό που χαρακτηρίζει εξωτερικά τη νέα C-Class είναι η μοντέρνα σχεδίαση που έχει ως βασικά στοιχεία τις λιτές αλλά επιβλητικές γραμμές οι οπαίες «παίζουν» μεταξύ της αρμονίας και του δυναμισμού καθώς και τις ανάγλυφες επιφάνειες που εξασφαλίζουν στο μοντέλο ιδιαίτερα χαμηλή τιμή αεροδυναμικής αντίστασης. Συνολικά η νέα σχεδίαση τονίζει την προχωρημένη τεχνολογία και τις τεχνικές λύσεις που αξιοποιεί το αυτοκίνητο. Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, το μακρύ καπό, η καμπίνα επιβατών που βρίσκεται αρκετά προς τα πίσω και οι μικροί πρόβολοι ορίζουν τις κλασικές, καλά ισορροπημένες αναλογίες Mercedes-Benz που διαθέτει η C-Class.  Η νέα C-Class διαθέτει προβολείς αλογόνου Η7 στο βασικό της εξοπλισμό. Εκτός από τους προβολείς του βασικού εξοπλισμού, διατίθενται και δύο εκδόσεις προβολέων LED που εξοικονομούν ενέργεια: ένα στατικό σύστημα και μια δυναμική έκδοση με το σύστημα φωτισμού "LED Intelligent Light System". Η χαρακτηριστική σχεδίαση νυκτός προσδίδει στη νέα C-Class την απολύτως διακριτή της εμφάνιση και στο σκοτάδι. Τα πίσω φώτα και τα φώτα φρένων στα πίσω φωτιστικά σώματα διαθέτουν την τεχνολογία LED σε όλες τις εκδόσεις προβολέων.

Καμπίνα επιβατών
Και αν για την εξωτερική εμφάνιση  το πρώτο μέλημα των  σχεδιαστών ήταν η σύγχρονη αισθητική για το εσωτερικό πρώτη προτεραιότητα ήταν η εργονομία και η απόλυτη αίσθηση πολυτέλειας και άνεσης. Οι σχεδιαστές της Mercedes-Benz αναβάθμισαν το στυλ του εσωτερικού σε ένα επίπεδο που σπάνια συναντά κανείς, ακόμα και σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Συνδύασαν, στο καλύτερο δυνατόν επίπεδο,  την αισθητική επιβλητικότητα και σαφήνεια με το δυναμικό sport χαρακτήρα, συμβάλλοντας έτσι στην υψηλής κλάσης γοητεία του εσωτερικού. Αυτό ισχύει για τα προσεκτικά επιλεγμένα, υψηλής ποιότητας υλικά με την ευχάριστη αίσθηση που προσφέρουν, καθώς και για την ακρίβεια στο φινίρισμα. Ο οδηγός και ο συνοδηγός «λειτουργούν» σε ιδιαίτερα ευχάριστο περιβάλλον  απολαμβάνοντας άφθονο χώρο και πολυτέλεια με διακριτικό, σύγχρονο στυλ. Κλασικό δείγμα γραφής για την σπορ αίσθηση αποτελεί η νέα κεντρική κονσόλα, στην οποία ξεχωρίζουν οι sport, χυτές γραμμές. Στα οχήματα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μια μεγάλη, ενιαία, κομψή κεντρική κονσόλα εκτείνεται από τους κεντρικούς αεραγωγούς μέχρι το υποβραχιόνιο. Αυτές οι συνεχόμενες, ξεκάθαρες γραμμές δημιουργούν μια αίσθηση ευρυχωρίας και αποπνέουν μια λιτή και ταυτόχρονα σύγχρονη αίσθηση. Στα οχήματα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, η κεντρική κονσόλα έχει ελαφρώς μεγαλύτερη κλίση και διαθέτει δύο ξεχωριστά στοιχεία διάκοσμου, προκειμένου να δημιουργείται άφθονος χώρος για τον εργονομικό χειρισμό του μοχλού αλλαγής σχέσεων. Η κεντρικά τοποθετημένη, αυτόνομη κεντρική οθόνη είναι αυτή που προσελκύει το βλέμμα περισσότερο από όλα τα χαρακτηριστικά της κεντρικής κονσόλας – με διαγώνιο 17,78 εκατ. ή 21,33 εκατ. όταν το όχημα διαθέτει το σύστημα COMAND Online. Πέντε στρογγυλοί αεραγωγοί δίνουν στο ταμπλό οργάνων μια sport πινελιά. Με τη μεταλλική τους αίσθηση "cool-touch" δημιουργούν μια αντίθεση με την  εμφάνιση των άλλων υλικών – όπως το ξύλο στην κεντρική κονσόλα ή το τεχνητό δέρμα ARTICO στο ταμπλό οργάνων. Το πρωτοποριακό touchpad που έχει αναπτύξει η Mercedes-Benz στο υποβραχιόνιο πάνω από το χειριστήριο που βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ εξασφαλίζει τον πολύ απλό και διαισθητικό χειρισμό όλων των λειτουργιών της κεντρικής μονάδας με κινήσεις των δακτύλων. Νέο χαρακτηριστικό στην C-Class είναι επίσης η οθόνη head-up displayμέσω της οποίας απεικονίζονται  σημαντικές πληροφορίες απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού στο παρμπρίζ. Το σύστημα παρέχει πληροφορίες για την ταχύτητα, τα προβλεπόμενα όρια ταχύτητας, ενώ επίσης εμφανίζει οδηγίες και μηνύματα από το σύστημα DISTRONIC. Προσοχή όμως γιατί στην αρχή υπάρχει το πρόβλημα της απόσπασης της προσοχής από τον οδηγό ο οποίος έχει μια διαφορετική αίσθηση του χώρου κυρίως στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Μόλις όμως συνηθίσει το σύστημα, αποδεικνύετε σημαντικά λειτουργικό.

Κινητήρες
Είχαμε την ευτυχή εμπειρία να οδηγήσουμε δύο εκπροσώπους της νέας γενιάς C-Class. Συγκεκριμένα τις εκδόσεις C 180 και C 200 που είναι και οι πλέον σημαντικές από πλευράς ενδιαφέροντος στην ελληνική αγορά. Ο Βενιαμίν της οικογένειας των κινητήρων που τοποθετούνται στη νέα C-Class είναι ο 1595 κ. εκ    τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με την ισχύ των  kW/hp 115/156 στις 5300 σ.α.λ. και τη ροπή των 250Nm στις 1200-4000 σ.α.λ. Ο συγκεκριμένος κινητήρας εξασφαλίζει στη  C 180 μια αξιοπρόσεκτη οδική συμπεριφορά τέτοια που σε αρκετές περιπτώσεις κάνει τον οδηγό να αισθάνεται ότι στα χέρια του έχει ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων.  Η επιτάχυνση 0-100 χλμ. /ώρα σε 8,2 δευτ. και η τελική ταχύτητα των 225 χλμ./ώρα δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να «αυθαιρετήσει» όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο θέλει να κινηθεί χωρίς να έχει το φόβο ότι ρισκάρει επικίνδυνα. Ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού και σε συνεργασία με το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων κινεί το σχεδόν 2 τόνων αυτοκίνητο με αξιοζήλευτη ευκινησία. Η κατανάλωση στη δοκιμή μας, στη διάρκεια της οποίας «παίξαμε» αρκετά τις εναλλαγές στη  ταχύτητα ήταν στο επίπεδο των 8,2 λίτρων, τιμή ιδιαίτερα οικονομική τηρουμένων των αναλογιών τόσο στον όγκο όσο και στη χρήση του αυτοκινήτου. Σταθερή, εύκολα προβλέψιμη στις αντιδράσεις της και κυρίως άνετη η C 180 προσφέρει άλλου επιπέδου οδηγική ευχαρίστηση.
Η δεύτερη έκδοση που είχαμε την  ευκαιρία να δοκιμάσουμε ήταν η C 200 με τον κινητήρα των 1991 κ. εκ. και την ισχύ των 135/184 kW/hp στις 5500 σ.α.λ. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει ροπή 300 Nm στις 1200-4000 σ.α.λ. ενώ επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δευτ. Η τελική ταχύτητα είναι 237 Χλμ./ώρα. Η συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής «φορούσε» το αυτόματο κιβώτιο 7G-TRONIC PLUS. Η άμεση ανταπόκριση του συγκεκριμένου κιβωτίου μας εξέπληξε ευχάριστα. Δεν μας έδωσε σε καμιά στιγμή την αίσθηση ότι δεν συνεργάζεται μοναδικά με την ισχύ του κινητήρα ενώ στην απαίτηση για υπερβάλλουσα δύναμη – ιδιαίτερα στη φάση της προσπέρασης-  ποτέ δεν μας πρόδωσε… Το σωστά ρυθμισμένο σύστημα αναρτήσεων (εμπρός   ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός κα πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός) κρατούσε πάντα το αυτοκίνητο σταθερά στο δρόμο, ενώ στις ελάχιστες περιπτώσεις που έδειχνε τάσεις να «ξεφύγει» από τις γραμμές του δρόμου, τα πολυάριθμα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας διόρθωναν αυτόματα   το πρόβλημα. Δύναμη, άνεση, ευελιξία ήταν τα  στοιχεία που ως τελικό συμπέρασμα μας έδωσε η συνύπαρξη μας για εκατοντάδες χλμ. με τη C 200.
Οι τιμές διάθεσης των δύο εκδόσεων της νέας C-Class διαμορφώνονται ως εξής (σε παρένθεση οι τιμές με απόσυρση):
C180    (156Hp)    €33.350 (€31.970)
C200    (184 Hp)    €39.850 (€37.100)
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης