Καταλυτική η αναβάθμιση του Toyota Yaris

Αποστολή στη Γερμανία (Ντίσελντορφ)

Κίνηση «ματ», τουλάχιστον για το τελευταίο  τετράμηνο του έτους,  φαίνεται ότι έκανε η Toyota με την αναπάντεχα ευρεία ανανέωση του πιο σημαντικού της μοντέλου επί ευρωπαϊκού εδάφους και που δεν είναι άλλο από το σούπερ μίνι Yaris. Συνήθως όταν ακούμε ανανέωση μοντέλου έχουμε την εικόνα της αισθητικής κατά βάση αλλαγής- μέσα και έξω- ή κάποιες  βελτιώσεις  στα μηχανικά μέρη ή και ακόμη αναβάθμισης της ποιότητας στα υλικά. Για να δικαιολογήσουμε τον όρο «αναπάντεχα» που δώσαμε στην ανανέωση του  Yaris λέμε ότι για το μικρό της Toyota όλες αυτές οι επεμβάσεις έχουν συντελεστεί συνολικά και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που στην κυριολεξία μπορούμε να μιλάμε για ένα καινούργιο μοντέλο και όχι για την ανανέωση ενός προϋπάρχοντος.
Η Toyota αντιλαμβανόμενη ότι ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των σουπερ μίνι θα ενταθεί και θα κορυφωθεί στο τέλος του 2014 με την τοποθέτηση στην αγορά σημαντικών μοντέλων ήθελε να προλάβει ή και να προκαταλάβει το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών της συγκεκριμένης κατηγορίας και έδωσε ότι  ακριβώς έλειπε ή αν θέλετε ότι αποτελούσε ανασταλτικό παράγοντα για την αξιολόγηση του Yaris τρίτης γενιάς που μπήκε στην αγορά το 2011. Και πια ήταν αυτά τα στοιχεία; Πρωτίστως η εξωτερική εμφάνιση. Το υπάρχον Yaris έδειχνε αισθητικά αναχρονιστικό σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η επέμβαση της Toyota σε αυτόν τον  τομέα ήταν ριζική και καταλυτική. Το νέο  Yaris υιοθέτησε το μοτίβο “X” (η εικόνα  περιγράφεται από την  τρισδιάστατη μάσκα, με τις δύο αψίδες που σχηματίζουν το καπό και τα φωτιστικά σώματα από πάνω και η εισαγωγή του αέρα στο κάτω μέρος) που είναι η  νέα σχεδιαστική «ταυτότητα» της  ιαπωνικής μάρκας και που πρωτοεμφανίστηκε στο  καινούργιο  Aygo.  Αυτόματα το Yaris έγινε πιο δυναμικό , ανάλαφρο και νεανικό βλέποντας στα «μάτια» τον ανταγωνισμό.  Αυτό όμως από μόνο του δεν φθάνει. Οι σχεδιαστές της Toyota προχώρησαν στην επανασχεδίαση τόσο του προφυλακτήρα εμπρός και πίσω όσο και  των φωτιστικών σωμάτων (διαθέτουν πλέον φώτα ημέρας τεχνολογίας  LED).  Στη δυναμική αισθητική αναβάθμιση συντελούν και οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 15 και 16 ιντσών  καθώς και οι νέες χρωματικές προτάσεις.
Στο έτσι και αλλιώς ευρύχωρο εσωτερικό οι παρεμβάσεις δημιούργησαν ένα ευχάριστο, φιλικό, λειτουργικό και  άνετο περιβάλλον. Οι νέες σχεδιαστικές πινελιές αφορούν το σε οριζόντια διάταξη ταμπλό που είναι επενδεδυμένο με μαλακής αφής υλικό, τον  νέο πίνακα οργάνων, την 7 ιντσών οθόνη πολυμέσων touch screen 7’’ μέσω της οποίας γίνεται ο πλήρης έλεγχος  του infotainmentτου  του δεύτερης γενιάς Toyota Touch 2. Άλλο ένα σημείο που διαφοροποιήθηκε είναι η τοποθέτηση της κεντρικής κονσόλας ψηλότερα κατά 2,3 εκ. καθώς και του  επιλογέα ταχυτήτων χαμηλότερα κατά 3,3 εκ.  καθιστώντας τις κινήσεις του οδηγού πιο εύκολες, άνετες  και γρήγορες. Τα καθίσματα έχουν υποστεί  και αυτό το μέτρο της βελτίωσης με αποτέλεσμα να είναι πιο ξεκούραστα και λειτουργικά.
Όσον αφορά το επίπεδο εξοπλισμού το νέο Yaris θα διατίθεται  σε έκδόσεις STYLE ,Τ LOUNGE , ACTIVE , COOL/ LIVE  με τη βασική έκδοση STYLE να περιλαμβάνει:
•    Ατσάλινες Ζάντες 15'‘ & πίσω δισκόφρενα
•    Ηλεκτρικούς  εξωτερικούς καθρέπτες
•    Ραδιο/ CD 6 ηχείων με USB & Aux-in
•    A/C
•    Δερμάτινο λεβιές ταχυτήτων
•    Εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα
•    Πίσω διαιρούμενα καθίσματα
•    Φώτα ημέρας
•    Σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSC & πρόσφυσης TRC
•    Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών
•    Εμπρόσθιους και πλευρικούς αερόσακους
•    Χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι
Στην παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου  Yaris που έγινε στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε τις  εκδόσεις  με το βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου καθώς και με τον πετρελαιοκινητήρα του 1.4 λίτρου.. Και αν για το δεύτερο η εμπειρία μας ήταν η αναμενόμενη- ήσυχη λειτουργία, ευκολία στη κίνηση λόγω της υψηλής ροπής στις χαμηλές στροφές, για το πρώτο αποκομίσαμε ευχάριστα συμπεράσματα. Ο χιλίαρης ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος κινητήρας  με την ισχύ των  69 ίππων κινεί με άνεση και οικονομία το νέο Yaris, ενώ ο χαρακτηριστικός ήχος της «τρικύλινδρης» λειτουργίας που στο Aygo αποτελεί σημείο αναφοράς, στο  Yaris έχει περιοριστεί χαρακτηριστικά .  Στις μεσαίες στροφές  έχει την καλύτερη απόδοση του αφού υπακούει άμεσα και γρήγορα στο αίτημα του οδηγού για περισσότερη δύναμη κυρίως στη φάση της προσπέρασης. Ο συγκεκριμένος κινητήρας πριν  τοποθετηθεί στο νέο μοντέλο έχει υποστεί  βελτιώσεις – αυξήθηκε η συμπίεση ενώ απέκτησε νέες επιστρώσεις για μικρότερες τριβές. Σε γενικές γραμμές η οδηγική εμπειρία με τον χιλιάρη κινητήρα είναι ιδιαίτερα ευχάριστη και αποδοτική βοηθώντας τον οδηγό να εκτιμήσει τη βελτίωση της αντιληπτής ποιότητας που έχει σημειωθεί στο νέο Yaris. Στη γκάμα υπάρχει και η επιλογή με το γνωστό βενζινοκινητήρα των 1.33 λίτρων καθώς και της υβριδικής για την οποία θα κάνουμε ειδική αναφορά σε επόμενη δημοσίευση.
Η Toyota Ελλάς εφάρμοσε μια ορθολογική τιμολογιακή πολιτική –εξ` ου και η κίνηση ματ του προλόγου μας-  τέτοια που κάνει το νέο Yaris  ιδιαίτερα προσιτό και ανταγωνιστικό (σε παρένθεση η τιμή με απόσυρση).

Κινητήρας 1.0
Live Plus         12.400 (11.487)
Live             12.900 (11.930)
Active Plus          14.715 (13.755)
Κινητήρας 1.33
Active Plus          15.265 (14.305)
Active Plus CVT      16.000 (15.040)
Active Plus  Go CVT  15.550 (15.590)

Κινητήρας 1.4D-4D
Cool             14.800 (13.840)
Live Plus        15.300 (14.340)
Active Plus        16.100 (15.140)
Active Plus  Go    16.930 (15.970)
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης