Panda Cross: Πάει παντού, εύκολη και αξιόπιστα

Την τελευταία έκδοση του Panda που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου διαθέτει στην ελληνική αγορά η Fiat. Πρόκειται για την έκδοση Panda Cross, ένα ευκίνητο «μικρό» SUV που οδηγείται εύκολα στην κίνηση της πόλης, αλλά έχει το πνεύμα και τις δυνατότητες και τον εξοπλισμό ενός τετρακίνητου SUV υψηλότερης κατηγορίας, όπως αποδεικνύεται από τη χρήση στον στάνταρ εξοπλισμό του συστήματος μετάδοσης με παροχή «ροπής ανάλογα με τη ζήτηση» (Torque on demand) -ενεργοποιείται αυτόματα όταν χρειάζεται- και του συστήματος ελέγχου ευστάθειας ESC (Control) με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού (ELD).
Επιπλέον διαθέτει επιλογέα "Terrain Control"  που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τριών λειτουργιών:
• AUTO - Αυτόματη κατανομή της ροπής μεταξύ των δυο αξόνων ανάλογα με την πρόσφυση που προσφέρει το έδαφος
• LOCK - το σύστημα τετρακίνησης είναι μόνιμα ενεργοποιημένο για βέλτιστη χρήση εκτός δρόμου, με κατανομή της ροπής ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς, φρενάροντας τους τροχούς που χάνουν πρόσφυση (ή γλιστρούν περισσότερο από τους άλλους) και μεταφέρει την κίνηση στους τροχούς με την μεγαλύτερη πρόσφυση.
• HILL DESCENT - για βέλτιστο έλεγχο σε απότομες κατωφέρειες ή κατά την κίνηση σε κατηφορικές διαδρομές με πολύ μεγάλες ανωμαλίες.
Το σύστημα παρέχει τη δυνατότητα της καλύτερης δυνατής χρήσης του συστήματος τετρακίνησης, ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης. Το Panda Cross κινείται με ευκολία και στην πιο ανώμαλη και δύσκολη επιφάνεια, τόσο χάρη στη γενναιόδωρη απόσταση του δαπέδου από το έδαφος (16 εκατοστά για το MultiJet II και 15 εκατοστά για το TwinAir Turbo), όσο και από τις εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης 24°, αυξημένη κατά 3° σε σχέση με το Panda 4x4, γωνία φυγής 33° και γωνία ράμπας 20°, ενώ μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίσεις 31,5° (70%).
Τα εξωτερικά γνωρίσματα του  Panda Cross αναφέρονται στα εξής:
•    Νέος προφυλακτήρας, ο οποίος προβάλλει μια μεγάλη ποδιά σε ένα σατέν χρώμα τιτανίου με ένα σχέδιο οπών το οποίο ερμηνεύει το χαρακτηριστικό μοτίβο «καμπύλου κύκλου» του Panda.
•    Οι γάντζοι ρυμούλκησης διαθέτουν ένα εντελώς νέο σχέδιο με να χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα, δίνοντας έμφαση στον εκτός δρόμου χαρακτήρα.
•    Τα φώτα είναι νέα, χάρη στους κύριους φανούς και στα φώτα ομίχλης που έχουν ενσωματωθεί με το λογότυπο στο τέλος του καπό και στα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, που είναι ενσωματωμένα στην ποδιά.
•     Στο πλάι, κύρια στιλιστικά στοιχεία όπως οι τονισμένοι θόλοι, σημεία με το λογότυπο "Cross" και οι νέες μπάρες οροφής ξεχωρίζουν με την παρουσία και το στιλ τους.
•    Οι ζάντες ελαφρού κράματος είναι 15" με 5 ακτίνες σε σχήμα V.
•    Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από τον νέο προφυλακτήρα με ποδιά κάτω από το δάπεδο, που είναι παρόμοιος σε σχεδίαση με τον μπροστινό προφυλακτήρα, νέα φώτα και χρωμιωμένη εξάτμιση.
Το νέο Panda Cross εγγυάται μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, την ευκολία του 5θυρου αμαξώματος και τον εύκολα διαμορφώσιμο εσωτερικό χώρο.
Δυο κινητήρια σύνολα με στάνταρ το σύστημα Start&Stop είναι διαθέσιμα για το Panda Cross. Ο τούρμπο ντίζελ 1.3 MultiJet II των 80 ίππων και ο 0.9 TwinAir Turbo των 90 ίππων, ο τελευταίος με 6ταχυτο κιβώτιο με κοντή πρώτη σχέση.
Το νέο μοντέλο ξεχωρίζει άμεσα είτε κινείται στην πόλη είτε ταξιδεύει και χαρίζει ένα αίσθημα ελευθερίας στον οδηγό του, ο οποίος μπορεί να κινηθεί με άνεση σε κάθε έδαφος. Όμως δεν έχει γίνει κανένας συμβιβασμός σε τομείς όπως είναι η άνεση και η ποιότητα κύλισης, χάρη βέβαια και στις δοκιμασμένες και αξιόπιστες αναρτήσεις του: μπροστά υπάρχει ένα σύστημα με γόνατα MacPhersonκαι και ένα σύστημα με ημιάκαμπτο άξονα πίσω ειδικά σχεδιασμένο για την έκδοση all-wheel-drive.
H Fiat έχει διαμορφώσει μια  φόρμα για όσους ενδιαφέρονται να έχουν μια οδηγική off-road εμπειρία με το καθαρόαιμο μικρό 4X4. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπουν στο  www.fiatpress.gr , να αναζητήσουν το "Οδηγείστε το εδώ πρώτοι" και να συμπληρώσουν τη φόρμα για να κλείσουν το σχετικό ραντεβού.  
Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης