Κλείσιμο

Η Ford πρωτοστατεί στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας στην Ευρώπη των «28»

Με τη βασική επισήμανση ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι στην εμπροσθοφυλακή της τεχνολογίας και της καινοτομίας στην Ευρώπη ο executive vice president & president Ευρώπης, Μέσης Ανατολής & Αφρικής της Ford Motor Company , Stephen Odell, απέστειλε  ανοιχτή επιστολή στους υπεύθυνους λήψης πολιτικών αποφάσεων και άλλα σημαντικά στελέχη της Ε.Ε. καλώντας τους σε συντονισμένη δράση για τη διασφάλιση θέσεων εργασίας, προώθηση οικονομικής ανάπτυξης και αύξηση ανταγωνιστικότητας.
Σύμφωνα με τον κ.  Odell η ανάδειξη  της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής τις προσεχείς εβδομάδες καθώς και η νέα σύνθεση του Ευρωκοινοβουλίου αποτελούν  μία ευκαιρία για δέσμευση σε μία ισχυρότερη και πιο ανταγωνιστική αυτοκινητοβιομηχανία και βιομηχανική βάση στην Ευρώπη εν όψει του αυξανόμενου παγκόσμιου ανταγωνισμού. Ειδικότερα ο κ. Odell στην επιστολή του επισημαίνει τα εξής:

«Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε τους ηγέτες της Ε.Ε. να ανταποκρίνονται στις πρόσφατες εκλογές με σαφή δέσμευση στην ανάπτυξη, τις θέσεις εργασίας και την ανταγωνιστικότητα. Η υλοποίηση αυτού του στόχου είναι η πραγματική πρόκληση που όλοι αντιμετωπίζουμε τώρα.

Η Ενιαία Ευρωπαϊκή Αγορά παίζει πρωταρχικό ρόλο στην ευρωστία της Ευρωπαϊκής οικονομίας εδώ και πολλές δεκαετίες, συμβάλλοντας στην παραγωγή πλούτου και θέσεων εργασίας σε επίπεδα που θα ήταν ασύλληπτα χωρίς αυτή. Η Ενιαία Αγορά προβλέπει την ελεύθερη διακίνηση αγαθών, υπηρεσιών και ανθρώπινου δυναμικού, ένα κοινό ρυθμιστικό πλαίσιο που συμβάλλει στην υποστήριξη των επιχειρήσεών μας και την κλίμακα που απαιτείται για τη διαπραγμάτευση παγκόσμιων εμπορικών ευκαιριών. Αυτά είναι οφέλη που εμείς στη Ford υποστηρίζουμε πλήρως και πιστεύουμε ότι πρέπει να προστατεύονται και να προάγονται. 

Επίσης είναι αλήθεια ότι μία ισχυρή και παγκοσμίως ανταγωνιστική Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την Ενιαία Αγορά, δημιουργώντας πλούτο, οδηγώντας την καινοτομία και διασφαλίζοντας θέσεις εργασίας. Η Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί σχεδόν 13 εκατομμύρια άτομα, και είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής στην Ε.Ε. σε Έρευνα & Εξέλιξη (R&D).

Αλλά η τρέχουσα οικονομική κατάσταση ενέχει προκλήσεις. Η οικονομική ανάκαμψη είναι αδύναμη και σταδιακή, η ανεργία παραμένει σθεναρά υψηλή και η Ευρώπη αντιμετωπίζει μία αυξανόμενη και οξεία οικονομική πρόκληση από άλλες περιοχές του κόσμου.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, πιστεύω ότι θα πετύχουμε όλα τα δυνατά οφέλη της Ενιαίας Αγοράς εάν ορίσουμε μία πραγματικά νέα πορεία για την Ευρώπη.

Πρώτο – και σημαντικότερο – θέσεις εργασίας, ανταγωνιστικότητα και ανάπτυξη πρέπει να είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από την Ευρωπαϊκή πολιτική. Όποτε ένας νέος νόμος η εμπορική συμφωνία εξετάζεται, θα πρέπει να αξιολογείται με γνώμονα τα οφέλη στην Ευρωπαϊκή οικονομία την αύξηση των θέσεων εργασίας, τη βελτίωση της ανάπτυξης και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Αυτό το σκεπτικό πρέπει να προωθήσει η νέα ηγεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Κοινοβουλίου και να υποστηριχτεί πλήρως από όλα τα Κράτη Μέλη.

Δεύτερον, χρειάζεται να υπάρξει μία νέα προσέγγιση της νομοπαρασκευαστικής στην Ευρώπη – κάποια που πραγματικά να στοχεύει σε ευφυείς νομοθεσίες.
και είμαστε περήφανοι για τα παγκοσμίως κορυφαία πρότυπα που έχουμε καθιερώσει στους τομείς περιβάλλοντος και ασφάλειας – και για τις εξαιρετικές θέσεις εργασίας που δημιουργούμε στα προηγμένα κέντρα R&D. Αλλά εάν πρόκειται να υπάρξουν νέα πρότυπα, θα πρέπει να αξιολογηθεί σωστά και ανεξάρτητα η επίδρασή τους στην ανταγωνιστικότητα. Όπως δήλωσε ο ίδιος ο πρόεδρος της Ε.Ε. Barroso, μερικές φορές είναι καλύτερα η Ε.Ε. να κάνει λιγότερα. 

Τρίτον, χρειάζεται να ασπαστούμε ευκαιρίες για ανάπτυξη, επιδιώκοντας ενεργά θεμιτές και ισορροπημένες εμπορικές συμφωνίες. Η υποστήριξη του ελεύθερου εμπορίου είναι μέρος του DNA της Ford. Πάνω από το 50% της παραγωγής Ford σε όλο τον κόσμο είναι εμπορεύσιμη και η επιχείρησή μας εξαρτάται από τη δυνατότητα ελεύθερων εισαγωγών και εξαγωγών οχημάτων και εξαρτημάτων.

Μία ολοκληρωμένη εμπορική συμφωνία μεταξύ Ε.Ε. και ΗΠΑ θα μπορούσε να αποφέρει τεράστια πιθανά οφέλη για ανάπτυξη, θέσεις εργασίας και καταναλωτές. και χρειάζεται να διατηρηθεί ένα ισχυρό ρεύμα προς μία συμφωνία.

Οι εμπορικές συμφωνίες πρέπει να είναι όχι μόνον ελεύθερες αλλά και θεμιτές. Η προτεινόμενη συμφωνία μεταξύ Ε.Ε. και Ιαπωνίας είναι ένα παράδειγμα μη ισορροπημένης συμφωνίας, προσφέροντας απεριόριστη πρόσβαση στην Ευρωπαϊκή αγορά χωρίς να διασφαλίζει την απελευθέρωση της Ιαπωνικής αγοράς. Αυτό εκθέτει την αυτοκινητοβιομηχανία σε αθέμιτο ανταγωνισμό στον οποίο έρχεται να προστεθεί ένα σκόπιμα εξασθενημένο Ιαπωνικό νόμισμα ενώ διακυβεύει πολλές χιλιάδες Ευρωπαϊκές θέσεις εργασίας. Έρχεται σε συνέχεια της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου ΕΕ-Κορέας που έγινε πριν από τρία χρόνια. Αυτή η συμφωνία έχει ανοίξει πλήρως την Ευρωπαϊκή αγορά στους Κορεάτες ανταγωνιστές μας αλλά δεν έχει ανοίξει την Κορεατική αγορά σε μεγάλους Ευρωπαίους παραγωγούς  -  οι οποίοι παραμένουν αποκλεισμένοι εξ αιτίας νέων κάθε φορά μη δασμολογικών εμποδίων.

Η Ευρώπη βρίσκεται σε ένα αυξανόμενα ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον. Μερικές Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων και η Ford, έχουν λάβει σκληρές αποφάσεις τα τελευταία χρόνια προκειμένου να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων. Αλλά χρειαζόμαστε πιο συντονισμένη, πανευρωπαϊκή ηγεσία και δράση με τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων μερών προκειμένου το όραμα μιας πιο ανταγωνιστικής Ευρώπης να γίνει πραγματικότητα, και αυτή η Ενιαία Ευρωπαϊκή Αγορά – που έχουμε υποστηρίξει με σθένος όλα τα χρόνια – να εκπληρώσει όλες τις δυνατότητές της.

Η Ford παραμένει πλήρως δεσμευμένη στις δραστηριότητες και επενδύσεις της στην Ευρώπη – κάτι που κάνουμε καλά επί 100 χρόνια. Αλλά επίσης πιστεύουμε ότι όπως τότε που η Ενιαία Αγορά δημιουργήθηκε για πρώτη φορά, το σήμερα είναι κρίσιμο για όλους τους εμπλεκόμενους στην Ευρωπαϊκή οικονομία προκειμένου να δείξουν το θάρρος και την αποφασιστικότητά τους.

Γι’ αυτό καλούμε τους υπεύθυνους λήψης πολιτικών αποφάσεων στην Ε.Ε. και τη νέα Επιτροπή και τους επιχειρηματικούς και συνδικαλιστικούς ηγέτες να δεσμευτούν σε μία ισχυρότερη και πιο ανταγωνιστική αυτοκινητοβιομηχανία και βιομηχανική βάση στην Ευρώπη που θα παράξει θέσεις εργασίας και θα δημιουργήσει πλούτο τόσο για το παρόν όσο και για τις επόμενες γενιές.»

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης