Ο πιο αθόρυβος turbo diesel 1.6 CDTI της Opel τοποθετήθηκε στο σπορ coupe Astra GTC

Με την τοποθέτηση του νέου πετρελαιοκινητήρα 1.6 CDTI στο ανανεωμένο  Astra GTC η Opel  κλείνει τον κύκλο εφαρμογής του συγκεκριμένου καινοτομικού κινητήρα σε όλη τη γκάμα εκδόσεων της οικογένειας  Astra . Ο κατεξοχήν  αθόρυβος turbo diesel 1.6 CDTI έχει ισχύ 100 kW/136 ίππους με μέγιστη ροπή 320 Nm.  Αντικαθιστά τον 1.7 CDTI και αποδίδει περισσότερη ισχύ και υψηλότερη ροπή από λιγότερα κυβικά.
Ο 1.6 CDTI καταναλώνει μόλις 4,1 λίτρα / 100 χλμ. με εκπομπές CO2109 γραμ./χλμ. Με τέτοιες τιμές, το Astra GTC αποκτά τη Γερμανική ετικέτα ενεργειακής κλάσης Α. Και δεν είναι μόνον αυτό – με τις ισχυρές επιδόσεις του, ο turbo diesel δικαιολογεί απόλυτα το σπορ χαρακτήρα του coupe. Με ιπποδύναμη αυξημένη κατά 6 ίππους, το Astra GTC επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 10,2 δευτ. Η εν κινήσει επιτάχυνση 80 - 120 χλμ/ώρα με πέμπτη σχέση ολοκληρώνεται σε 8,9 αντί 10,5 δευτ. που ήταν προηγουμένως. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα.
Η Opel ανανέωσε την οικογένεια κινητήρων του Astra GTC σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Η ποικίλη γκάμα ολοκληρώνεται με τον κορυφαίο OPC 206 kW/280 ίπποι, τον υψηλών επιδόσεων diesel 2.0 BiTurbo CDTI με 143 kW/195 ίπποι  και μέγιστη ροπή 400 Nm, τον ισχυρό 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo με 125 kW/170 ίπποι και 147 kW/200 ίπποι και τον αθόρυβο 1.6 CDTI με 100 kW/136 ίπποι.
Ο νέος κινητήρας 1.6 CDTI διατίθεται με Start/Stop και ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης στάνταρ και συνδυάζεται με το πιο εξελιγμένο, βελτιωμένο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Αυτό εγγυάται υψηλότερη άνεση στις αλλαγές σχέσεων. Μία σειρά βελτιώσεων στα εξαρτήματα του κιβωτίου, τον επιλογέα και το σύστημα ενσωμάτωσής τους στο όχημα, είχαν σαν αποτέλεσμα σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα της άνεσης.

Ο υπέρ αποδοτικός, αθόρυβος diesel της Opel είναι ο πρώτος στη γκάμα του Astra που ήδη πληροί τις μελλοντικές προδιαγραφές Euro 6, όντας ο καθαρότερος diesel που έχει κατασκευάσει ποτέ η Opel. Ο κινητήρας είναι ο καλύτερος στην κατηγορία σε χαρακτηριστικά θορύβων και κραδασμών χάρη στο βελτιστοποιημένο σχεδιασμό των εξαρτημάτων και μία ιδιαίτερα αποδοτική διαδικασία καύσης με πολλαπλό ψεκασμό και πρόσθετα ακουστικά μέτρα. Στις ισχυρές και ‘καθαρές’ επιδόσεις του συμβάλλουν επίσης ο υπερσυμπιεστής VTG (τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας), το σύστημα ψεκασμού common rail υψηλής πίεσης και το σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων NOx (LNT). Το LNT προηγείται στην εξαγωγή του φίλτρου σωματιδίων diesel και μπορεί να συγκρατήσει και να μειώσει τα οξείδια του αζώτου από τα καυσαέρια, αποτελώντας μία καθαρή λύση που δεν καταλαμβάνει πολύ χώρο.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης