A3 g-tron: Το πρώτο αυτοκίνητο CNG της Audi

Θυμάστε την πολύχρονη προσμονή που είχαν οι Έλληνες οδηγοί της Αθήνας και Θεσσαλονίκης για το πότε θα απελευθερωθεί η πετρελαιοκίνηση στις δυο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας; Η πολυπόθητη άρση ήρθε και μέσα σε λίγους μήνες οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων κάλυψε το 50% των συνολικών πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων. Εδώ και λίγους μήνες φαίνεται ότι βρισκόμαστε και πάλι σε μια νέα προσμονή για την «έλευση» στην Ελλάδα μοντέλων που κινούνται και με φυσικό αέριο. Όλο και μεγαλύτερος αριθμός εισαγωγικών εταιριών  τοποθετούν στις εκθέσεις τους αυτοκίνητα που συνδυαστικά «καίνε» φυσικό αέριο και βενζίνη. Και ενώ οι εταιρίες δείχνουν να έχουν ικανό αριθμό μοντέλων για να καλύψουν την ζήτηση που θα προκύψει, το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι η ΔΕΠΑ δεν έχει δημιουργήσει ακόμη σταθμούς ανεφοδιασμού για φυσικό αέριο, σε τέτοιο αριθμό που να μπορεί κανείς να κάνει απρόσκοπτα χρήση ενός αυτοκινήτου που καταναλώνει φυσικό αέριο. Σύμφωνα με τον κ. Στέφανο Οικονομίδη αναπληρωτή διευθυντή Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ, η επιχείρηση έως το τέλος του 2014 θα διαθέτει 14 πρατήρια ανεφοδιασμού φυσικού αερίου στον οδικό άξονα Αθήνα Θεσσαλονίκη ( 8 στην πρωτεύουσα, 3 στη Θεσσαλονίκη και από ένα σε Λαμία, Βόλο, Λάρισα).
Γιατί όμως οι εταιρίες δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για την προώθηση μοντέλων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο. Πάντα σύμφωνα με τον κ. Οικονομίδη, υπάρχουν περισσότεροι από 50 λόγοι που αποδεικνύουν ότι το φυσικό αέριο είναι το καύσιμο του μέλλοντος για την αυτοκίνηση. Οι σημαντικότεροι από αυτούς είναι:
• Τα αποθέματα φυσικού αερίου είναι πολλαπλάσια αυτών του πετρελαίου.
• Η ύπαρξη δικτύων αγωγών φυσικού αερίου εξασφαλίζει τη σταθερή ροή του αερίου και συνεπώς μόνιμη διαδικασία ανεφοδιασμού των οχημάτων.
• Η τιμή του φυσικού αερίου , επειδή θεωρείται αλλά και είναι εναλλακτική μορφή ενέργειας, με κοινοτική οδηγία έχει σταθερή τιμή ως προς το συντελεστή φορολογίας σε σχέση με τα προϊόντα του πετρελαίου.
• Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου δείχνει ότι η οδήγηση ενός οχήματος φυσικού αερίου επιτυγχάνει ποσοστό εξοικονόμησης 66% έναντι της χρήσης ενός οχήματος βενζίνης και 33% έναντι του ντίζελ..
• Οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τη βενζίνη και 35% λιγότερο από το ντίζελ ενώ επιτυγχάνουν μειώσεις στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα κατά 95% σε σύγκριση με τη βενζίνη, 80% στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% στα οξείδια του αζώτου. Τέλος σημειώνεται ότι το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, μόλυβδο ή βαριά ίχνη μετάλλων.
• Το φυσικό αέριο απαιτεί θερμοκρασία 600οC για την ανάφλεξη ενώ η βενζίνη και το υγραέριο 450οC.
• To φυσικό αέριο για τα οχήματα έχει υψηλότερο αριθμό οκτανίων από τη βενζίνη (125 έναντι 90). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η καύση να είναι συνολική  χωρία να απαιτείται αυτό- ανάφλεξη.
• Οιταχύτητες που μπορούν να φθάσουν τα οχήματα φυσικού αερίου είναι παρόμοιες με τις υψηλές ταχύτητες των συμβατικών βενζινοκίνητων οχημάτων.

Νέο Audi Α3 g-tron
Σε αυτό το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται γιατην  αυτοκίνηση στην  Ελλάδα η Audi δημιούργησε  το πρώτο της αυτοκίνητο CNG ,το νέο A3 g-tron.  H προστασία του περιβάλλοντος για την Audi δεν είναι απλά μια δέσμευση που καλύπτει εργοστασιακές υποχρεώσεις.Προτεραιότητα της μάρκας είναι η κατασκευή αυτοκινήτων που να επιτυγχάνουν τα χαμηλότερα επίπεδα ρύπων C02 και τις μικρότερες καταναλώσεις καυσίμου με στόχο ακόμα και την εκμηδένιση τους.
Η φιλοσοφία του Audi g-tron καλύπτει απόλυτα αυτή την προτεραιότητα ενώ έχει μια σειρά από οφέλη που προσφέρει όχι μόνο στους πελάτες της, αλλά ακόμα και στο ίδιο το περιβάλλον.

Το νέο Audi Α3 g-tron βαδίζει ακριβώς επάνω σε αυτή την κατεύθυνση αφού παρέχει:

• Σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές CO2 τόσο από τους κινητήρες βενζίνης όσο ακόμα και αυτούς του πετρελαίου TDI.
• Μέσω της τεχνολογίας CNG συνδυάζει μια σημαντική δέσμευση ως προς το περιβάλλον με χαμηλό κόστος λειτουργίας.
• Συνδυάζει έναν συμβατικής τεχνολογίας ΤurboFSI κινητήρα με την τεχνολογία CNG παρέχοντας παράλληλα ιδιαίτερα δυναμική οδηγική συμπεριφορά.
• Παρέχει τη δυνατότητα μετακίνησης με δύο εναλλακτικές καυσίμου (Βενζίνης και Φυσικού Αερίου) προσφέροντας αυτονομία που αγγίζει και τα 1.300χλμ.
• Το CNG είναι φθηνότερο τόσο από τη βενζίνη όσο και από το diesel.
• To νέο Audig-tron προσφέρει εξαιρετική οικονομία σε συνδυασμό με sport επιδόσεις.

Η καρδιά του νέου Audi A3 Sportbackg-tron χτυπά μέσω ενός βελτιστοποιημένου για λειτουργία με CNG βενζινοκινητήρα 1.4 Τurbo FSI κινητήρα ο οποίος αποδίδει 110hp. Εκτός του συμβατικού ρεζερβουάρ βενζίνης (50lt), το νέο g-tron είναι επίσης εφοδιασμένο με δύο δεξαμενές CNG με συνολική χωρητικότητα 14,4 κιλά.  .
Πρόκειται για 2 επιπρόσθετα δοχεία υψηλής πίεσης (δομή ρεζερβουάρ: 2 x 7.2 κιλά) εξαιρετικά ελαφριάς κατασκευής που λόγω των συνδυασμένων υλικών κατασκευής  CFRP-GRP matrix ζυγίζουν 16 κιλά το κάθε ρεζερβουάρ (27 κιλά  λιγότερο συγκριτικά με τα συμβατικά ρεζερβουάρ).
Το ρεζερβουάρ του CNG βρίσκεται στον χώρο εφεδρικού τροχού (ο εφεδρικός τροχός αντικαθίσταται με κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού) ενώ ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 380lt

Ο διττός αυτός χαρακτήρας του αυτοκινήτου (Bi-fuel) προσφέρει μοναδικά επίπεδα αυτονομίας και οικονομίας χωρίς κανέναν περιορισμό στη μετακίνηση. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως η αυτονομία με φυσικό αέριο φτάνει τα 400χλμ. και περισσότερα  ενώ με αυτή της βενζίνης τα 900χλμ. / συνδυαστικά 1.300χλμ..

Το βασικό καύσιμο κίνησης του αυτοκινήτου είναι το CNG, εφόσον όμως αυτό καταναλωθεί και μέχρι το αυτοκίνητο να βρεθεί στον επόμενο σταθμό ανεφοδιασμού το αυτοκίνητο παραμένει σε κίνηση χρησιμοποιώντας αυτομάτως το καύσιμο της βενζίνης.

Το νέο AudiA3 g-tron θα διατίθεται μόνο στην έκδοση Sportback με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και με δύο εναλλακτικές σε ότι αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων: την χειροκίνητη 6 σχέσεων καθώς και την αυτόματη διπλού συμπλέκτη  Stronic 6 ταχυτήτων.

 












Τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν το νέο ΑudiA3 g-tron από ένα συμβατικό AudiA3 Sportback είναι τα εξής:

• Ειδική σχεδίαση πίσω προφυλακτήρα ο οποίος περιλαμβάνει διαχύτη με αντηρίδες σε γκρι απόχρωση αποκρύπτοντας τις απολήξεις εξάτμισης.
• Λογότυπα g-tron:
o στα εμπρός φτερά και στην πίσω πόρτα των αποσκευών
o στο κατώφλι των θυρών
o στο κεντρικό πίνακα οργάνων
o στο σύστημα πληροφόρησης του οδηγού (DIS) κατά την έναρξη
o στο λεβιέ ταχυτήτων (μόνο για Stronic) 

Το επίπεδο τόσο του βασικού όσο και του προαιρετικού εξοπλισμού του νέου Audi Α3 g-tron είναι αντίστοιχο με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας του Α3, ικανοποιώντας ακόμα και τους πιο απαιτητικούς πελάτες.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται:

• 5 Χρόνια Εργοστασιακή Εγγύηση 
• ABS με EBD & ESC, ASR & EDL
• Αερόσακοι οδηγού συνοδηγού  & κεφαλής (ΑudiSideguard)
• Πλευρικοί αερόσακοι εμπρός.
• Αερόσακοι γονάτου οδηγού.
• Ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο.
• Σύστημα μείωσης κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων Start-Stop.
• Μερική υποβοήθηση εκκίνησης οχήματος.
• Δερμάτινο τιμόνι ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης. 
• Επενδύσεις καθισμάτων σε ύφασμα Marathon.
• Προεγκατάσταση παιδικού καθίσματος (ISOFIX) με δυνατότητα απενεργοποίησης αερόσακου συνοδηγού. 
• Ρύθμιση εμπρός καθισμάτων καθ’ ύψος.
• Ηλεκτρικά παράθυρα.
• Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό &Immobilizer.
• Προβολείς ομίχλης.
• Οθόνη βασικών λειτουργιών & υπολογιστής ταξιδίου.
• Ηλεκτρομηχανικός κλιματισμός (Air Condition).
• Ηχοσύστημα Αudi βυθιζόμενο στο ταμπλό με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3 & ΑUXIN.
• Εξωτερικοί καθρέπτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι στο χρώμα του αμαξώματος.
• Πίσω Spoiler οροφής.
• Τροχοί αλουμινίου 16’’.

Η έκδοση Ambition επιπρόσθετα περιλαμβάνει:
• Audi Drive Select.
• Sport εμπρός καθίσματα σε ύφασμα Rallye.
• Ρύθμιση εμπρός καθισμάτων καθ’ ύψος & υποστήριξης μηρού.
• Εκτεταμένα στοιχεία αλουμινίου στο εσωτερικό.
• Κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός.
• Αυτόματος κλιματισμός 2 ζωνών.
• Έγχρωμη οθόνη  βασικών λειτουργιών & υπολογιστής ταξιδίου.
• Sport δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι 3 ακτίνων.
• ΗχοσύστημαAudiMMI με ηλεκτρικά αναδυόμενη έγχρωμη οθόνη 5.8’’ στο ταμπλό.
• Sport ανάρτηση.
• Τροχοί αλουμινίου 17’’ 5 βραχιόνων.

Οι τιμές του νέου Αudi A3 Sportbackg-tron ορίζονται ως εξής. 

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης