Subaru Forester 2.0T-D: Με άποψη και με προσόντα


Το Forester ήταν πάντα ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο για τους φίλους της εκτός δρόμου κίνησης. Αυτοκίνητο, που όπως και όλα τα Subaru, απευθυνόταν σ' ένα «ψαγμένο» και συνειδητοποιημένο κοινό το οποίο ήξερε τί ακριβώς αγοράζει. Δεν ήταν το «τζιπ» που έπαιρνες για να κάνεις φιγούρα στην πόλη και να μην πατάς ποτέ σε χώμα, αλλά ένα γεροδεμένο, καλά φτιαγμένο και λειτουργικό αυτοκίνητο, που το έπαιρνε κανείς για να το χρησιμοποιήσει οπουδήποτε στις μετακινήσεις και στις εκδρομές του και φυσικά κι εκτός δρόμου. 

Ευρύχωρο εσωτερικά, προσφέρει πολύ καλούς χώρους για 4 επιβάτες, ενώ και ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 505 λίτρων, μπορεί να μην είναι ο κορυφαίος της κατηγορίας, αλλά επαρκεί απόλυτα για τις αποσκευές τους. Η θέση οδήγησης είναι καλή, οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες προσφέρουν πολύ καλή ορατότητα (αλλά και αυξημένο αεροδυναμικό θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες), ενώ ένα σημαντικό στοιχείο, την αξία του οποίου μπορεί κανείς να εκτιμήσει μόνο αν ταξιδεύει στην Ελλάδα του καλοκαίρι, είναι ότι τα μεγάλα σκιάδια έχουν... επέκταση στο εσωτερικό τους, που σύρεται προς τα έξω και σχεδόν διπλασιάζει το μήκος τους όταν αυτά έχουν στραφεί στο πλάι, καλύπτοντας έτσι όλο το παράθυρο.

Το λειτουργικό εσωτερικό έχει, όπως πάντα, υψηλή ποιότητα κατασκευής και πολύ καλή ηχομόνωση, προσφέρει απολύτως επαρκείς χώρους για μικροπράγματα, δείχνει όμως και μία άλλα εξέλιξη στην νοοτροπία της Subaru, που τη φέρνει πιο κοντά στις απαιτήσεις των σύγχρονων αγοραστών. Ενώ δηλαδή παλιότερα τα αυτοκίνητά της αρκούνταν σε μια λιτή λειτουργικότητα, χωρίς καμία ροπή προς τα «γκάτζετ» και τις πολυτέλειες, τώρα υπάρχουν σύγχρονες οθόνες για τις διάφορες ενδείξεις και, ανάλογα με την έκδοση, μπορεί να υπάρχει ακόμα και μεγάλη κεντρική οθόνη με σύστημα πλοήγησης, ενώ η εταιρεία προσφέρει στην ακριβότερη έκδοση ακόμα κι ένα ηχοσύστημα υψηλού επιπέδου της Harman Kardon με 8 ηχεία. Σημαντικό στοιχείο για την ελληνική αγορά, που δείχνει ότι στη Subaru δίνουν προσοχή στη λεπτομέρεια, είναι το γεγονός ότι οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων (προειδοποιητικά κλπ.) ήταν στα ελληνικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας! Με δεδομένα όλα αυτά, η τιμή των 34.550 ευρώ χωρίς απόσυρση (περίπου 32.000 με απόσυρση) δεν είναι υπερβολική για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, πολύ περισσότερο μάλιστα αφού συνδυάζεται μ' ένα πραγματικά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ το ESP με hill holder, 7 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, υπολογιστής ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλύσης φώτων, ράγες οροφής κλπ.

Ο 2λιτρος ντίζελ με τους 147 ίππους αξίζει ιδιαίτερης μνείας για την τεχνολογία του, μια και είναι ο μοναδικός «μπόξερ» ντίζελ, μια επιλογή στην οποία επιμένει εδώ και πολλά χρόνια η Subaru, για τους βενζινοκινητήρες της, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας της για «συμμετρική τετρακίνηση» (με όλο το σύνολο κινητήρα μετάδοσης δηλαδή σε διαμήκη τοποθέτηση και πλήρως συμμετρικό ως προς τον διαμήκη άξονα, ώστε να εξασφαλίζεται απόλυτη ισορροπία στην κατανομή βάρους). Η τροφοδοσία του γίνεται με άμεσο ψεκασμό, ενώ η αρχιτεκτονική των κυλίνδρων του είναι «τετράγωνη» (δηλαδή η διάμετρος και η διαδρομή έχουν ακριβώς το ίδιο μέγεθος). Πρόκειται για έναν εξαιρετικό κινητήρα, όχι ιδιαίτερα πολύστροφο (η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 3.600 στροφές), αλλά με πολύ καλή ροπή από χαμηλά (35,7 kgm σταθερά από τις 1.600 ως τις 2.400 στροφές), εξασφαλίζοντας ευχάριστη οδήγηση και επαρκή αποθέματα δύναμης για ασφαλή προσπεράσματα, τα οποία γίνονται με τη μεγαλύτερη ευκολία.

Το Forester προφανώς δεν είναι ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά οι καλές επιδόσεις του εξασφαλίζουν ενεργητική ασφάλεια, ενώ η καλή απόκριση του κινητήρα και η άφθονη ροπή είναι χαρακτηριστικά που βοηθούν και στην εκτός δρόμου κίνηση. Πολύ καλή είναι η συνεργασία του με το καλό εξάρι κιβώτιο, το οποίο ευτυχώς έχει σωστή κλιμάκωση και όχι πολύ μακριές σχέσεις (κάτι που συνηθίζουν πολλοί κατασκευαστές σήμερα, «πνίγοντας» μερικού καλούς κινητήρες). Αποδεικνύει μάλιστα, όπως έχουμε επανειλημμένως τονίσει, ότι η όχι μακριά κλιμάκωση ευνοεί τη χρήση στην ελληνική πραγματικότητα, επιτρέποντας και χαμηλή κατανάλωση. Γιατί το Forester δεν αποδείχθηκε καθόλου λαίμαργο στα χέρια μας, παραμένοντας γύρω στα 9-9,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη, ενώ στο ταξίδι, παρά το σχήμα (που σε όλα τα «τζιποειδή» δεν ευνοεί την καλή αεροδυναμική) και την τετρακίνηση (που προσθέτει βάρος και κινούμενα μέρη), μπορεί να συγκρατηθεί στα 7-7,5 λίτρα/100 χλμ. Τιμές που είναι πραγματικά πολύ καλές για το είδος, το μέγεθος και το βάρος (γύρω στον 1,5 τόνο) του αυτοκινήτου. Αξιοσημείωτο είναι επίσης, ότι ενώ ο κινητήρας δεν είναι αθόρυβος όταν τον ακούς απ' έξω, η πολύ καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου απομονώνει το θόρυβό του στο εσωτερικό.

Η μόνιμη τετρακίνηση (με συνεκτικό συμπλέκτη στο ρόλο του κεντρικού «διαφορικού»), εξασφαλίζει όπως είναι φυσικό καλή οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο και δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου. Πολύ σταθερό στις ευθείες και τις μεγάλες καμπές των αυτοκινητοδρόμων, το Forester γέρνει λόγω του ύψους του στις γρήγορες στροφές περισσότερο από ένα σεντάν, αλλά ακολουθεί με αρκετά μεγάλη ακρίβεια την τροχιά του, υποστρέφει προοδευτικά όταν το πιέσεις πολύ (και γιατί να το κάνεις σ' ένα «τζιπ»;) και γενικά εμπνέει εμπιστοσύνη και δεν αιφνιδιάζει. Το τιμόνι είναι αρκετά καλό κι έχει ικανοποιητική αίσθηση, σε μια καλή ισορροπία ανάμεσα στις ανάγκες της κίνησης στην άσφαλτο (όπου είναι καλό ένα πιο βαρύ τιμόνι) και της κίνησης σε ανώμαλα εδάφη (όπου χρειάζεται ένα πιο ελαφρύ τιμόνι). Καλά είναι και τα φρένα, ενώ σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες, προφανώς είναι μικρότερες από αυτές ενός «καθαρόαιμου» με κοντές σχέσεις, αλλά η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (22 εκατοστά), η τετρακίνηση και η ροπή του ντίζελ προσφέρουν δυνατότητες που ξεπερνούν τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών. Τέλος, η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι πολύ καλή, ενώ η άνεση είναι μέτρια σε σχέση με τα καλά σεντάν, αλλά αρκετά καλή για «τζιποειδές».

Είναι ευρύχωρο, πολύ ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο και προέρχεται από μία μάρκα που φημίζεται για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων της (από τα ελάχιστα πλέον που είναι πραγματικά "made in Japan"), στοιχεία τα οποία εκτιμούν ιδιαίτερα οι Έλληνες, είναι οικονομικό χάρη στον εξαιρετικό ντίζελ, είναι ασφαλές και ευχάριστο οδηγικά χάρη στην τετρακίνηση και τη δύναμη του κινητήρα, ενώ μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου σε μια από τις ελάχιστες πλέον χώρες τις Ευρώπης όπου επιτρέπεται η κυκλοφορία σε χωματόδρομους μέσα στη φύση. Το μόνο που μας τα χαλάει είναι το ότι ο κυβισμός του αυξάνει την τιμή του και τις διάφορες γελοίες φορολογικές επιβαρύνσεις που επιβάλλονται στη χρήση του (τεκμήριο, τέλος... πολυτελούς διαβίωσης κλπ.) Για όσους δεν έχουν πρόβλημα να τα καλύψουν αυτά, είναι μια πολύ εξαιρετική αγορά.
Πηγή: skai.gr