Fiat 500L 1.3 D: Οικογενειακόν και Large

Το 500L είναι ένα ωραίο οικογενειακό αυτοκίνητο με άμεση παραπομπή σε οικογενειακές στιγμές, με έναν κινητήρα που του ταιριάζει και είναι οικονομικός, αλλά κυρίως με έναν χαρακτήρα που κερδίζει το χρήστη εύκολα και αθόρυβα

Η θέση οδήγησης είναι σχετικά καλή, αν και προσωπικά θυμηθήκαμε το κάθισμα του 500, το οποίο δεν έχει σωστή στήριξη της μέσης εκεί που ενώνεται η βάση με την πλάτη του καθίσματος, ενώ δεν κρατάει καλά το σώμα στις αλλαγές κατεύθυνσης, με αποτέλεσμα ο οδηγός να ψάχνει στήριγμα. Είναι καλύτερο από αυτό του 500 μεν, αλλά θα θέλαμε καλύτερη δουλειά εδώ. Ο επιλογέας είναι σε πολύ καλή θέση, ψηλά, και είναι και όμορφος σε εμφάνιση και καλός σε κούμπωμα και αίσθηση. Αν όλα αυτά έχουν αρχίσει να σας αρέσουν, να σας πούμε πως το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου ξεκινάει από 18.550 ευρώ (χωρίς απόσυρση) στην ντίζελ έκδοσή του, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, κλιματισμό, ESP με hill holder, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού και ηχοσύστημα με MP3, οθόνη αφής, Bluetooth και USB. Οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 110 γρ./χλμ. και αυτό σημαίνει τέλη κυκλοφορίας 99 ευρώ ετησίως.



Κάτω από το καπό εργάζεται ο εξαιρετικός ντίζελ Multijet των 1,3 λίτρων στην έκδοση που αποδίδει ισχύ 85 ίππων στις 3500 στροφές και 20,4 kgm ροπής στις 1500 στροφές, ενώ τη δύναμη μοιράζει σωστά το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων. Η ευστροφία και η ελαστικότητα του κινητήρα κερδίζουν τον οδηγό από τα πρώτα μέτρα, αφού υπάρχει ροπή από πολύ χαμηλά, διάθεση να ανεβάσεις στροφές όσο θέλεις, αν και ψηλά η δύναμη δείχνει τα όριά της και τη χωρητικότητα από όπου προέρχεται. Το κιβώτιο όμως κάνει καλή δουλειά και προσφέρει μια πολύ καλή αίσθηση επάρκειας στον οδηγό, ο οποίος θα μείνει ευχαριστημένος. Σε μια ανηφορική διαδρομή με πλήρες φορτίο ίσως δεν κάνει όσα προσπεράσματα θα ήθελε, αλλά δεν θα αισθανθεί και ανασφάλεια. Εμείς πάντως και γρήγορα οδηγήσαμε και σε ανηφοριές το πήγαμε (όχι όμως με πλήρες φορτίο), και στο τέλος μείναμε πολύ ευχαριστημένοι και από την επάρκεια δύναμης και από την συνολικότερη αίσθηση που σου δίνουν η ελαστικότητα και η ευστροφία. Παράλληλα, το αυτοκίνητο μπορεί να γίνει και πολύ οικονομικό, αφού με οδήγηση στην πόλη και με λίγη προσοχή στο γκάζι μπορείς να κινείσαι γύρω από τα 6 λίτρα/100 χλμ., τιμή σίγουρα πολύ ικανοποιητική.

Η απόδοση του κινητήρα με την καλή αίσθηση που σου δημιουργεί οδηγώντας το 500L, συνοδεύεται από πολύ καλά σχόλια και για την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Βέβαια κάθεσαι κάπως πιο ψηλά από ότι θα θέλαμε εμείς, αλλά η περιφερειακή ορατότητα χάρη στο τζάμι που υπάρχει στο μεγαλύτερο μέρος στις εμπρός κολόνες είναι πραγματικά εξαιρετική. Η θέση οδήγησης σε... συνεργασία με τις κλίσεις που δέχεται το αμάξωμα στις γρήγορες καμπές σε αποθαρρύνουν να πιέσεις περαιτέρω και σε κάνουν να αισθάνεσαι πως κάθεσαι «πάνω» και όχι μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά αν επιμείνεις θα βρεις πολύ καλή γεωμετρία, φιλικές αντιδράσεις, αυξημένη πρόσφυση και θα κερδίσει την εμπιστοσύνη σου.


 Ήδη θα έχει κερδίσει την εκτίμησή σου η απουσία τριγμών ακόμη και πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά και η ποιότητα κύλισης που είναι κορυφαία για την κατηγορία αυτή και η άνεση που είναι πολύ καλή. Το τιμόνι είναι λίγο πιο βαρύ σε αίσθηση από ότι θα θέλαμε στη ευθεία, υπάρχει όμως και η επιλογή του City για να γίνεται ελαφρύ στους ελιγμούς που απαιτεί η κίνηση στην πόλη, ενώ γενικότερα η απόκριση από τα χειριστήρια είναι πολύ ικανοποιητική.

H ποιότητα κύλισης, η ροπή από πολύ χαμηλά, η ευστροφία του κινητήρα, η αίσθηση ποιότητας στο εσωτερικό, η σχεδίαση του ταμπλό και του εξαιρετικού πίνακα οργάνων, η οικονομία καυσίμου, το φιλικό πλαίσιο, η ευκολία οδήγησης και ίσως και το στιλ του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό πάντοτε με τους εξαιρετικούς του χώρους, μας κέρδισαν.
Πηγή: skai.gr