BMW 4 420d: Τα φαινόμενα δεν απατούν!

Όποιοι αναζητούν ένα καλό κουπέ αυτοκίνητο που εκτός από σπορ εμφάνιση έχει και την ανάλογη συμπεριφορά και προσφέρει απόλαυση στην οδήγηση, θα βρουν σ' αυτήν την 420d μια ιδανική πρόταση. Γιατί εκτός από το στιλ, την ποιότητα, την κορυφαία οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζουν το αυτοκίνητο και συνδυάζονται με τις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει ο εξαιρετικός ντίζελ, η ύπαρξη του τελευταίου έχει ως αποτέλεσμα όλα αυτά να προσφέρονται μ' ένα πολύ προσιτό κόστος χρήσης, με περιορισμένη κατανάλωση και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.

Δυστυχώς η τιμή αγοράς ανεβαίνει πολύ ψηλά λόγω και της υψηλής φορολογίας και κατά συνέπεια το αυτοκίνητο απευθύνεται σε πολύ λίγους.

Ο νέος 2λιτρος ντίζελ με τους 184 ίππους, που έχουμε ήδη δοκιμάσει σε άλλα αυτοκίνητα της BMW, είναι ένα από τα κορυφαία σύνολα της κατηγορίας του και, παρ' όλο που οι πετρελαιοκινητήρες δεν δημιουργούν άμεσο συνειρμό για σπορ οδήγηση με ένα κουπέ, είναι τελικά ένα από τα ατού του αυτοκινήτου. Πρόκειται για ένα πραγματικά πολύ δυνατό κινητήρα, εύστροφο για ντίζελ και σχετικά πολύστροφο, αφού αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του στις 4.000 στροφές, ο οποίος προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5'' με χειροκίνητο κιβώτιο και σε 7.3'' με το αυτόματο), επιτρέποντας την οδήγησή του όσο γρήγορα επιθυμεί ο οδηγός. Με εξαιρετική ροπή από πολύ χαμηλά κάνει πολύ ευχάριστη την οδήγηση με τις άμεσες αντιδράσεις του στις εντολές του οδηγού και φυσικά προσφέρει ασφαλέστατα προσπεράσματα κάτω απ' όλες τις συνθήκες.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυαζόταν με το εξαιρετικό αυτόματο 8άρι κιβώτιο, το οποίο με το εύρος κατανομής των σχέσεών του δεν σε αφήνει ποτέ να μείνεις «κρεμασμένος» και βοηθάει και στη συγκράτηση της κατανάλωσης σε λογικά επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό, ότι αυτή η κατανάλωση έχει ελάχιστες διαφορές με αυτήν της 320d των 163 ίππων που είχαμε δοκιμάσει πρόσφατα, ιδιαίτερα στην πόλη, παρά τη μεγαλύτερη δύναμη και τις καλύτερες επιδόσεις της 420d. Στην πόλη, λοιπόν, η κατανάλωση μπορεί να είναι 8-8,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει κάτω από 7, τιμές φυσικά πολύ καλές για ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο. Αντίστοιχα, οι χαμηλές τιμές των τυποποιημένων εκπομπών CO2 (124 g/km με χειροκίνητο κιβώτιο, 121 g/km με αυτόματο) εξασφαλίζουν χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, που ρυθμίζει απόκριση στο γκάζι, την αίσθηση του τιμονιού και τις αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου είναι ένα ακόμα «μπόνους» που κάνει ακόμα πιο προσωπική τη σχέση του αυτοκινήτου με τον οδηγό. Για όσους ενδιαφέρονται για τη μέγιστη δυνατή οικονομία, στη λειτουργία Eco Pro υπάρχουν ενδείξεις στο ταμπλό για τις αλλαγές ταχυτήτων και την εξοικονόμηση ενέργειας, για να βοηθούν τον οδηγό να οδηγεί οικονομικά, όπως και ρυθμίσεις οικονομίας στον κλιματισμό και το σύστημα Start-Stop.

Για την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν έχουμε παρά μόνο υπερθετικά. Παρά την πίσω κίνηση (που το εξαιρετικό ESP της BMW σε κάνει να ξεχνάς εντελώς την ύπαρξή της!), η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι τόσο προβλέψιμη και τόσο εύκολα ελεγχόμενη, που πρέπει να πηγαίνεις γυρεύοντας για να βγεις από το δρόμο! Το κράτημά του είναι εξαιρετικό και επικοινωνία του με τον οδηγό είναι πολύ καλή. Ξέρεις ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεσαι, προς τα πού κατευθύνεσαι και αν και πότε αρχίζει να χάνεται η πρόσφυση, κάτι που φυσικά εμποδίζεται από τα εξαιρετικά ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου. Το τιμόνι είναι πολύ καλό, ως εξαιρετικό στην επιλογή Sport του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης, ακριβέστατο και με πολύ καλή αίσθηση, ενώ αντίστοιχα υψηλού επιπέδου είναι και τα φρένα. Όσο για την άνεση, δεν είναι φυσικά η πρώτη προτεραιότητα της BMW, που επιδιώκει πάντα ένα πιο σπορ χαρακτήρα για τ' αυτοκίνητά της. Tα runflat ελαστικά με τα σκληρά πλαϊνά και οι σφιχτές αναρτήσεις έχουν ως αποτέλεσμα να μη γίνεται πλήρες φιλτράρισμα των ανωμαλιών του δρόμου και το αυτοκίνητο δεν είναι μεν κουραστικό, αλλά δεν είναι και από τα κορυφαία σε άνεση.


Από πλευράς ποιότητας φυσικά το αυτοκίνητο είναι άψογο όπως και η σειρά 3, με τα υλικά και την ποιότητα της συναρμολόγησης (αλλά και την ηχομόνωση) να «μιλάνε» για την κατηγορία στην οποία ανήκει.

Δεν θα περίμενε κανείς βέβαια κάτι λιγότερο από ένα ακριβό αυτοκίνητο που κοστίζει από 47.650 ευρώ χωρίς απόσυρση (45.039 με απόσυρση). Όπως δεν θα περίμενε και κάτι λιγότερο από το πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC με λειτουργία ηλεκτρονικού «μπλοκέ διαφορικού», 6 αερόσακοι, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτρικά παράθυρα κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, φώτα με ξένον και σύστημα καθαρισμού προβολέων, προβολείς ομίχλης, ραδιο-CD με έγχρωμη οθόνη, 6 ηχεία, θύρα Aux, MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού και περιοριστής ταχύτητας.





Πηγή: skai.gr