Tο νέο Peugeot 308

Το νέο Peugeot 308 ξεκινά την πορεία του στην ελληνική αγορά, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει πλέον την ευθύνη της αποκλειστικής εισαγωγής και εκπροσώπησης της μάρκας στην Ελλάδα.

Το νέο Peugeot 308 είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, σε εκδόσεις με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και τιμές που ξεκινούν από τις 14.340 ευρώ (εκδόσεις βενζίνης) και τις 15.870 ευρώ (εκδόσεις Diesel). Οι τιμές περιλαμβάνουν το όφελος της κρατικής απόσυρσης, καθώς και το Bonus της Peugeot.

Το 308 ανήκει στην στρατηγικής σημασίας κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων της αγοράς (C- segment) η οποία αντιπροσωπεύει το 1/3 των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Πρόκειται για μια δυναμική και πολύ ανταγωνιστική αγορά στην οποία τα πεντάπορτα μοντέλα (hatchbacks) παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή αμαξώματος. Το νέο Peugeot 308 τοποθετείται στην αγορά ως μια δυνατή και διαφορετική εναλλακτική πρόταση, της οποίας η φιλοσοφία εστιάζεται σε τέσσερις ενότητες-κλειδιά: οικονομία, σχεδιασμός, οδηγική απόλαυση, ποιότητα.

Οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Peugeot δημιούργησαν ένα νέο πεντάπορτο μοντέλο. Χρησιμοποιώντας τη νέα πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform 2) της εταιρίας, το 308 έχει συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 4,25 μ.) και πολύ χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχό του (-140 κιλά). Tο 308 είναι το χαμηλότερο (με ύψος 1,46 μ.) και το φαρδύτερο (με πλάτος 1,80 μ.). Οι πρόβολοι του αμαξώματος, εμπρός και πίσω, έχουν μειωθεί, σαν συνέπεια της χρήσης της νέας πλατφόρμας EMP2. Έτσι, κατέστη δυνατή η τοποθέτηση των τροχών κοντά στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος. Τα 420 λίτρα του συνολικού όγκου του χώρου αποσκευών του 308 συνιστούν ρεκόρ για την κατηγορία. Το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης (το οποίο βρίσκεται στα 691 χλστ. από το έδαφος) και το ευρύ άνοιγμα της πίσω πόρτας (1068 χλστ.) κάνουν την φόρτωση και την διευθέτηση των αντικειμένων εύκολη υπόθεση. Η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος μπορεί να αυξήσει τον όγκο του χώρου αποσκευών μέχρι και στα 1309 λίτρα.

i-Cockpit
Η επιλογή ενός προηγμένου εσωτερικού με πρωτοποριακά όργανα και το νέο ηλεκτρονικό i-Cockpit της Peugeot, προσφέρει οδηγικές εμπειρίες. Αποτελείται από τέσσερα ολοκληρωμένα εξαρτήματα: ένα μικρής διαμέτρου τιμόνι, έναν υψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων (έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να παίρνει τις απαραίτητες για τη λειτουργία του αυτοκινήτου πληροφορίες, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο) και μια, επίσης υπερυψωμένη, κεντρική κονσόλα πάνω στην οποία δεσπόζει μια ευμεγέθης οθόνη αφής 9,7’’.

Η συγκεκριμένη οθόνη προσφέρει κεντρικό, ολοκληρωμένο έλεγχο όλων των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως του συστήματος κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης, κ.τ.λ. Αυτή η διάταξη του πίνακα οργάνων και της οθόνης για τις δευτερεύουσες λειτουργίες, δίνει στον οδηγό μια πανοραμική, άμεση ανάγνωση των πληροφοριών που αφορούν στο αυτοκίνητο. Η ουσιαστική απουσία διακοπτών, δίνει στην σχεδίαση του ταμπλό καθαρότητα.

Το κουμπί χειρισμού του ηχοσυστήματος περιβάλλεται από ένα δακτύλιο λευκού φωτός, ενώ η υποδοχή του CD ακριβώς δίπλα του, υπογραμμίζεται από μια λεπτή χρωμιωμένη μπάρα, όπως και στα οικιακά συστήματα Hi Fi. Όλα αυτά τα συστατικά του εσωτερικού διακόσμου του νέου 308 (όπως π.χ. τα ηχεία του –προαιρετικού- ηχοσυστήματος της DENON) είναι σχεδιασμένα ώστε να συνδυάζονται τέλεια μεταξύ τους. Το νέο Peugeot 308 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Sochaux, ενώ οι κινητήρες κατασκευάζονται στις μονάδες στο Tremery και στο Douvrin.

Κινητήρες
Το 308 είναι εξοπλισμένο με τελευταίας γενιάς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, όπως ο νέος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας PureTech των 1,2 λίτρων, αλλά και οι πετρελαιοκινητήρες της σειράς e-HDi. Το εύρος ισχύος των βενζινοκινητήρων κυμαίνεται από τους 82 έως τους 155 ίππους, με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από τα 114 γρ./χλμ.

Η Peugeot εφοδιάζει το 308 με τους πετρελαιοκινητήρες HDi, οι οποίοι συνδυάζονται και με το μικρο-υβριδικό σύστημα e-HDi. Χωρητικότητας 1.6 λίτρων απΟδίδουν από 92 έως και 115 ίππους με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από τα 95 γρ./χλμ και την κατανάλωση από τα 3,7λίτρα/100χλμ. Όλοι οι προαναφερθέντες οικονομικοί κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με τα νέα ελαστικά εξαιρετικά χαμηλής αντίστασης κύλισης (Ultra Low Rolling Resistance) τα οποία έχουν εξελιχθεί σε αποκλειστική συνεργασία με την Michelin.

Αυτά τα ελαστικά νέας γενιάς επιτρέπουν τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3 γρ./χλμ., κατά μέσο όρο, παρέχοντας ταυτόχρονα και μειωμένες αποστάσεις ακινητοποίησης στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα. Η αντοχή τους στη φθορά είναι αντίστοιχη με αυτή των συνηθισμένων ελαστικών.
Πηγή: skai.gr