Follow Oloi Mazi Boroume on Facebook

AUTO

Abarth 595 Tourismo – Ιστορίες πίσω από το τιμόνι


Πενήντα χρόνια εντυπωσιακής… τρέλας!

Όταν ένας Ελβετός μηχανικός αποφάσισε φτιάξει τα γρηγορότερα Fiat πεντακοσαράκια του κόσμου, όλοι τον θεωρούσαν τρελό για δέσιμο. Φέτος, η τρελή εκείνη ιδέα του κυρίου Abarth κλείνει τα πενήντα της χρόνια και εγώ γιορτάζω την επέτειο πίσω από το τιμόνι του πιο εξωφρενικού δημιουργήματός του

 
 
 
Όταν ένας Ελβετός μηχανικός αποφάσισε φτιάξει τα γρηγορότερα Fiat πεντακοσαράκια του κόσμου, όλοι τον θεωρούσαν τρελό για δέσιμο. Φέτος, η τρελή εκείνη ιδέα του κυρίου Abarth κλείνει τα πενήντα της χρόνια και εγώ γιορτάζω την επέτειο πίσω από το τιμόνι του πιο εξωφρενικού δημιουργήματός του

Για μένα, τα πολύ μικρά αυτοκίνητα πρέπει να έχουν ένα από τα δύο παρακάτω χαρακτηρίστηκα. Είτε να είναι απίστευτα πρακτικά και οικονομικά στην καθημερινή χρήση, είτε να είναι εντελώς – μα εντελώς – παρανοϊκά! Οτιδήποτε άλλο ενδιάμεσα είναι απλώς ένας συμβιβασμός. Κι αν το απλό Fiat 500 με τους μικρούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου υπερκαλύπτει την πρώτη κατηγορία, η έκδοση Abarth κυριολεκτικά είναι ο ηγέτης της δεύτερης. Όσο κι αν ψάξεις δεν πρόκειται να βρεις πιο εξωφρενικό μικρό αυτοκίνητο. Κι όμως! Στο πνεύμα του κυρίου Abarth που λέει ότι όσο πιο τρελό τόσο πιο καλό, η Fiat σκέφτηκε ότι η πυρηνική βόμβα που έχει μέσα στο καπό του το κανονικό Abarth 500 δεν είναι αρκετή και είπε να βάλει στην θέση της… ολόκληρο τον πυρηνικό αντιδραστήρα!

Κυρίες και κύριοι, το Abarth 595 των 155 ίππων κυκλοφορεί ελεύθερο και καλό θα ήταν να ρίξετε ένα ξεσκόνισμα το πυρηνικό καταφύγιο της γειτονιάς σας για παν ενδεχόμενο


Θα μου πεις ότι με σχεδόν 24.000 ευρώ που κοστίζει, σιγά μην βρεθεί κανείς τρελός να το αγοράσει. Χα! Την πάτησες μεγάλε. Σίγουρα το χρήμα δεν ρέει άφθονο στις μέρες μας , όμως στο πόσοι θα ήθελαν να το αγοράσουν, επέτρεψε μου να έχω διαφωνία. Όπως επίσης, διαφωνώ κάθετα ότι είναι τρελός όποιος δώσει τόσα λεφτά για αυτό το αυτοκίνητο.

Κι επειδή μου αρέσει να μιλάω με πραγματικά γεγονότα κι όχι με θεωρίες της καφετέριας, σου λέω ότι το με το Abarth 595 αν θέλεις θα γνωρίσεις περισσότερους φίλους απ΄ότι αν κάνεις add στο Facebook κάθε πικραμένο για τρία χρόνια. Κάθε φορά που έβγαινα βόλτα, τουλάχιστον πέντε διαφορετικού φίλου και ηλικίας άτομα θα με ρωτούσαν για το αυτοκίνητο. Κι ο αριθμός πέντε ήταν το χειρότερο ημερήσιο σκορ. Το αποκορύφωμα ήταν μια κυρία στην Γλυφάδα που κυριολεκτικά μπήκε μέσα από το ανοιχτό παράθυρο αλά ducks και άρχισε να θωπεύει το κόκκινο ταμπλό με αλαλαγμούς ‘’Αυτό- αυτό – το θέλω – το θέλω – από πού το πήρες;’’.

Αντίστοιχα σκηνικά είχαν βιώσει πριν μερικά χρόνια δύο συνάδερφοί μου στο Monaco οδηγώντας ένα Abarth 500C, όπου σταμάταγαν δίπλα τους οι Ferrari, οι Lamborgini και οι Bentley και χάζευαν το πεντακοραράκι! Αν λοιπόν το Abarth σβήνει στα φανάρια αυτοκίνητα των 300.000 ευρώ στην πιο μπλαζέ περιοχή του κόσμου, ακόμα πιστεύει ότι στα 24.000 ευρώ που κοστίζει είναι ακριβό; Πλάκα μου κάνεις; Τσάμπα είναι!

Επίσης, αν δώσεις 300.000ευρώ για Ferrari όλοι θα σε κοιτάνε μεν, αλλά με το ύφος: ‘’Να σου καεί το iPhone κερατά’’. Αντίθετα με το Abarth, όλοι σε κοιτάνε και σε προσεγγίζουν σαν να θέλουν να γίνουν φίλοι μαζί σου. Τις περισσότερες φορές και κάτι παραπάνω…

Ακούω ήδη τους political correct εναλλακτικούς να φωνάζουν ότι τα αυτοκίνητα δεν είναι μέσω αυτοπροβολής, επίδειξης ή κοινωνικού status και ότι η προσωπικότητα των ανθρώπων δεν πρέπει να καθορίζεται από τα υλικά αγαθά και άλλες τέτοιες μπούρδες. Στον δικό σου κόσμο μπορεί να είναι έτσι τα πράγματα, αλλά στον κόσμο που ζω εγώ εδώ και σαράντα χρόνια, ανάλογα με το αυτοκίνητο που οδηγώ κάθε εβδομάδα ο κόσμος γύρο μου αλλάζει συμπεριφορά. Κι από την στιγμή είναι κομματάκι δύσκολο να αλλάζω προσωπικότητα εγώ κάθε εβδομάδα, μάλλον τα 6.000.000 των Αθηναίων πιστεύει ότι το αυτοκίνητό μου εκφράζει την προσωπικότητά μου. Αν θες λοιπόν να κράξεις κάποιον, κράξε τα 6.000.000 που κυκλοφορούν γύρο σου.

Άσε μας ρε μεγάλε, τα σπορ αυτοκίνητα πρέπει να τα κρίνουμε μόνο για τις επιδόσεις και τα κρατήματά τους θα πει κάποιος άλλος. Μαζί σου μπορώ να συνεννοηθώ καλύτερα.

Η αλήθεια είναι ότι το Abarth 595 με τα κριτήρια των καθαρά σπορ αυτοκινήτων σηκώνει πολύ κουβέντα. Από επιδόσεις είμαστε παραπάνω από εντάξει. Βασικά, οι 155 ίπποι του 1400 turbo κινητήρα αγγίζουν τα όρια της υπερβολής σε ένα τόσο μικρό και ελαφρύ αυτοκινητάκι. Κι αυτή ακριβώς είναι η οδηγηκή απόλαυση πίσω από το τιμόνι του 595. Στις στροφές είναι σαν να έχεις βγάλει βόλτα με το λουρί τον δαίμονα της Τασμανίας. Όπως ο Taz στροφογυρίζει δαιμονισμένα στο ομώνυμο cartoon έτσι και το Abarth 595 στρίβει τις στροφές. Πολύ γκάζι για ταχύτητα και μικρό μεταξόνιο για ευελιξία. Τέλος, τίποτα άλλο. Πολύ γέλιο και διασκέδαση μεν, αλλά καμία σχέση με την ακρίβεια χειρισμών του Mini Cooper S για παράδειγμα. Το γεγονός ότι το Mini είναι κοντά στο δεκαχίλιαρο ακριβότερο, φαίνεται στις αναρτήσεις.

 Όπως στο απλό Abarth των 135 ίππων, έτσι και στο 595 η διαδρομή των αναρτήσεων είναι υποτυπώδεις κι σαν να μην έφτανε αυτό, του έβαλαν και ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά φλοίδα και δείκτη ταχύτητας ZR! Δηλαδή τα ίδια ελαστικά που φοράει μια Porsche 911 εμπρός για να μην υπερθερμαίνονται στην Autobahn με 250. Φυσικά στο Abarth δεν ζεσταίνονται ποτέ και επειδή η ανάρτηση τερματίζει σε κάθε χαλικάκι που εξέχει από την άσφαλτο, περισσότερο κουτρουβαλάς στις στροφές παρά τις στρίβεις.

 Έχει όμως πολύ πλάκα, όση ακριβώς κι όταν οδηγάς με τέλειες γραμμές ένα Mini Cooper S, οπότε η κουβέντα καταλήγει στο αν σου αρέσουν περισσότερο οι ξανθές ή οι μελαχρινές και φυσικά δεν καταλήγει πουθενά. Στο μόνο σημείο που το 595 τρώει κόκκινη κάρτα είναι για το πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Μονίμως σου δίνει την αίσθηση ότι έχεις επιλέξει λάθος ταχύτητα και φυσικά στην εθνική οδό η απουσία μιας μακριάς έκτης σχέσης εκτοξεύει την κατανάλωση χωρίς λόγω. Κοντεύω της χίλιες λέξεις σε αυτό το κείμενο κι ακόμα δεν έχω πει τα ούτε μισά από αυτά που έζησα κάνοντας 1200 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Abarth 595. Θα σταματήσω εδώ και θα ζητήσω από την Fiat να μου ξαναδώσει το 595 για να γράψω σε άλλο κείμενο τα υπόλοιπα. Φτηνή δικαιολογία το ξέρω, αλλά θέλω πάλι να έχω εκείνο το χαμόγελο στο πρόσωπο που είχα όταν το οδηγούσα εκείνη την εβδομάδα.

 
Το θρυλικό Mini του Alec Issigonis έγινε 55 ετών
Όταν το πρώτο κλασικό Mini, παραγωγής Birmingham, κυκλοφόρησε στις 18 Αυγούστου του 1959, κανείς από τους...
20.08.2014, 13:36
Ξεπέρασαν τις 100.000 οι παραγγελίες για το Opel ADAM
Ο πρωταθλητής εξατομίκευσης με IntelliLink infotainment και νέα γενιά βενζινοκινητήρων turbo εμπλουτίζει τη...
20.08.2014, 13:30
Πρώτευσε το MINI Countryman στη δοκιμή πρόσκρουσης του IIHS των ΗΠΑ
Την κορυφαία βαθμολογία «Καλό» στη δοκιμή «Ελαφρώς Έκκεντρης Πρόσκρουσης» του Ινστιτούτου για την Ασφάλεια...
19.08.2014, 11:55
Η Audi δημιουργεί το SUV-Coupe Q8
Το Q8, τα πρώτα σκίτσα του οποίου ήδη έχουν δημοσιευτεί , θα βασίζεται στο Q7 και θα έχει σχήμα Coupe...
19.08.2014, 11:36
Ο 1.0 EcoBoost τούρμπο κινητήρας της Ford «συγκινεί» όλο και περισσότερους… οδηγούς
Ένα στα πέντε αυτοκίνητα Ford που έχουν πουληθεί ( σε σύνολο αυτοκινήτων 120.000 το πρώτο εξάμηνο του 2014)...
13.08.2014, 10:43
High-tech έμβολα χάλυβα για μεγαλύτερη απόδοση στην τεχνολογία ντίζελ επιβατικών αυτοκινήτων της Mercedes-Benz
Προβλέπεται ότι τα νέα έμβολα θα είναι πολύ σύντομα σε χρήση και σε τετρακύλινδρους κινητήρες diesel της...
11.08.2014, 15:19
Νέο Hyundai i20: Μεγαλύτερο και ομορφότερο
Πιο δυναμικό σχεδιαστικά, μεγαλύτερο σε όγκο και με σαφώς Ευρωπαϊκή αισθητική το νέο Hyundai i20 αναμένεται...
11.08.2014, 11:17
Με 45 νέα τετρακίνητα περιπολικά Nissan QASHQAI 1.6 dCi εξοπλίστηκε το Λιμενικό Σώμα
Στην προμήθεια των εν λόγω οχημάτων προχώρησε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, υπογράφοντας προ μηνών...
11.08.2014, 11:15
Το Hennessey Venom F5 κυνηγά το ρεκόρ ταχύτητας
Διαθέτοντας ένα επτάλιτρο V8 κινητήρα με διπλά τούρμπο και με τιμή συντελεστή αεροδυναμικής 0.40 το...
08.08.2014, 13:35
«Ιστορική» παρουσία της Opel στο 42ο Oldtimer Grand Prix
Εκθέτοντας 17 αγωνιστικά αυτοκίνητα προερχόμενα από μία ιστορία άνω των 100 χρόνων στο μηχανοκίνητο...
08.08.2014, 13:32

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ... | 22  Επόμενη

Σχόλια Αναγνωστών
Αποστολή Παραπόνων
Παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και να σέβεστε τους συνομιλητές σας. Αποφύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Προστατέψτε τα προσωπικά σας δεδομένα. Αν κρίνετε ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι παράνομο ή προσβάλει οποιοδήποτε δικαίωμα σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα απαντήσουμε στο αίτημα σας το συντομότερο δυνατόν.
 

Κίνηση στην Αθήναmyroute.gr

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΤΗΣ Λ. ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΑΠΟ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΣΕΦ, ΣΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΛΩΡΙΔΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.

Μποτιλιάρισμα

ΑΛΙΠΕΔΟΥ ΜΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΔΥΤΙΚΑ, ΑΠΟ ΤΗ ΓΡ. ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΙΠΠΟΔΑΜΕΙΑΣ (προς αποσυμφόρηση)