Mercedes-Benz A 180 cdi: Δεσποινίς με γαλλικά και πιάνο!

Είναι δεδομένο ότι όποιος σκέφτεται να αγοράσει αυτοκίνητο αυτή την εποχή καλό θα ήταν να έχει στο μυαλό του ότι με αυτό που θα επιλέξει θα ζήσει πολλά χρόνια. Τα προηγούμενα χρόνια που μπορούσες να αλλάζεις αυτοκίνητο όποτε το βαριόσουν ή όποτε σου γυάλιζε στο μάτι κάτι καινούριο είναι απλώς αναμνήσεις.

Κι αν σκεφτείς ότι για το μέλλον σου και των παιδιών σου ασχολούνται ο Σαμαράς, ο Βενιζέλος, ο Τσίπρας, η Παπαρήγα , τότε καλά θα κάνεις να σεβαστείς το κάθε ευρώ που έχεις στην τσέπη σου.

Εδώ ακριβώς έρχεται στην κουβέντα μας η νέα Mercedes A-class με τον κινητήρα diesel των 1500 κυβικών ή για να είμαι ακριβής των 1461 κ.εκ. Με τον κυβισμό σε αυτή την χώρα καλό είναι να είμαστε ακριβείς γιατί ποτέ δεν ξέρεις αν βγει πρωθυπουργός η Μπακογιάννη και την συμβουλέψει ο Μητσοτάκης να επαναφέρει την φορολογία της δεκαετίας του ’70 όπου πάνω από 1000 κυβικά αυτοκίνητο είχε μόνο ο Νιάρχος. Πάντως με τα σημερινά δεδομένα, τα 1500 κυβικά της A-Class 180 cdi σας δίνουν έναν αέρα ασφαλείας 500 κυβικών από τα 2000 κυβικά που είναι ο αριθμός του σατανά!

Ο μικρός αυτός turbo-diesel προέρχεται από την γαλλική Renault και αν αυτό σας ακούγεται κάπως για μια Mercedes, θα πρέπει να ξέρετε ότι και ο αντίστοιχος της BMW προέρχεται από την Citroen-Peugeot. Σημασία για σας θα πρέπει να έχει ότι και οι δύο αυτοί κινητήρες είναι καταπληκτικοί, αλλά έχουν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα. Ενώ ο κινητήρας των BMW-PSA προσπαθεί να μοιάσει με βενζινοκινητήρα σε ευστροφία και γραμμικότητα, των Mercedes-Renault έχει πιο τονισμένα τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα των κινητήρων diesel.

Έτσι, η ροπή στις χαμηλές στροφές είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή και μέσα στην πόλη είναι σαν να οδηγάς βενζινοκίνητο με πάνω από 2000 κυβικά. Εξίσου εντυπωσιακή είναι η απουσία οποιουδήποτε δισταγμού στην απόκριση του γκαζιού όταν ο κινητήρας έχει λιγότερες από 1000 στροφές. Εδώ αξίζουν ένα βραβείο όλοι αυτοί που σχεδίασαν και ρύθμισαν τον κινητήρα, διότι σε τόσο λίγες στροφές η ταχύτητα των καυσαερίων είναι πολύ μικρή για να περιστρέφει την τουρμπίνα και οι περισσότεροι κινητήρες πετρελαίου πάσχουν σε αυτό το σημείο, επιβάλλοντας την αγορά αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων για να μην σου σπάνε τα νεύρα.

Φυσικά, αν μπορούσες να βάλεις αυτόματο κιβώτιο στην μικρή A-Class θα άξιζε το επιπλέον κόστος, όμως δεν μπορείς διότι μόνο η A-180cdi με τον κινητήρα των 1796 κυβικών διατίθεται αυτόματη. Κρίμα μεν, αλλά και με το χειροκίνητο των έξι σχέσεων μια χαρά είναι η έκδοση των 1500 κυβικών. Κατανάλωση; Από 4,5 με 5,2 λίτρα στην εθνική εντός ορίων ταχύτητας και 5,5 με 5,8 αν φλερτάρεις με το αυτόφωρο. Στην πόλη μπορεί να δεις έως και 6,2 αν οδηγείς πολύ νευρικά, αλλά με φυσιολογική οδήγηση χωρίς να σε μουτζώνει όλος ο κόσμος καίει κατά μέσω όρο 5,5 λίτρα. Ανθέλετε την άποψή μου, η κατανάλωση είναι πολύ καλή διότι η μικρή Mercedes δεν είναι καθόλου… μικρό αυτοκίνητο. Στην πραγματικότητα είναι μια hatchback εκδοχή της C-Class και οι χώροι αρκετά μεγάλοι για εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Όμως πέρα από την πρακτικότητα και το ελάχιστο δυνατό κόστος χρήσης που έχει η A-Class 180cdi, εκείνο που πρέπει πραγματικά να σε απασχολεί είναι αν θα γουστάρεις να ζεις μαζί της για τα επόμενα πέντε χρόνια ή αν απλώς θα κάνεις υπομονή. Διότι αυτοκίνητα που να καίνε το ίδιο και να χωράνε τα ίδια πράγματα υπάρχουν πολλά και μερικά από αυτά είναι φτηνότερα. Όμως εγώ πιστεύω ότι σε τρία ή τέσσερα χρόνια η A-Class θα συνεχίζει να σε εντυπωσιάζει με τον ήχο που κάνουν οι πόρτες της όταν κλείνουν, με την πολυτελή φιλοξενία του σαλονιού της, τον απίστευτο κλιματισμό της που σε κάνει να νοιώθεις φρέσκος μετά από πέντε ώρες ταξίδι και την ασφάλειά της.

Και όπως και να το κάνουμε, αν είναι να ακούμε τα επόμενα χρόνια κάθε μέρα από το ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ τους εθνοπατέρες-εθνοσωτήρες μας, καλύτερα να τους ακούμε από το ηχοσύστημα μιας Mercedes.
Πηγή: skai.gr