SYM CITYCOM 300i: Best value for money




Τo SYM Citycom 300i CBS είναι ένα πολυτάλαντο σκούτερ με τροχούς 16 ιντσών για χρήση πόλης, αλλά και ικανό να κάνει κοντινά ταξίδια, κι αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Είναι άνετο, με μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από την σέλα και κινείται από έναν ομαλό, ήσυχο κινητήρα με χαμηλή κατανάλωση. Προστατεύει καλά τον αναβάτη του από αέρα, βροχή και κρύο και έχει αργές, σταθερές αντιδράσεις σε όλες του τις κινήσεις. Παράλληλα είναι φθηνό, ειδικά στην τιμή μετρητοίς


Το Citycom 300i ήταν το δημοφιλέστερο 300άρι της εταιρίας και “γνωστή ποσότητα” στο χώρο, και τώρα επανέρχεται αφού πρώτα τοποθέτησε ένα σύστημα συνδυασμένων φρένων CBS. Η επαναφορά αυτή συνδυάζεται και με μια συμφέρουσα τιμή στην πληρωμή μετρητοίς, στα 3.395 ευρώ (κανονική τιμή 3.795 ευρώ) καθιστώντας το έτσι το φθηνότερο 300άρι της αγοράς μαζί με το Aprilia Street 300 (και το Derbi Rambla 300, που είναι ίδιο) που κοστίζει το ίδιο.


Τα φρένα με μεγάλη διάμετρό δίσκων στα 260 χλστ και τη συμβολή πλέον του συστήματος CBS, έχουν γίνει αποτελεσματικότερα από πρίν, αφού – βλ. μεταλλικά σωληνάκια και καλές τρόμπες – και αίσθηση έχουν και δύναμη. Με το πάτημα της αριστερής μανέτας φρενάρει εν μέρει και το μπροστινό δισκόφρενο και η ρύθμιση του κατανομέα πίεσης είναι τέτοια, ώστε να μπλοκάρει πρώτα ο πίσω τροχός και ο μπροστινός να συνεχίζει να γυρίζει. Πατώντας και τα δύο φρένα μαζί επιτυχγάνεται φυσικά το καλύτερο φρενάρισμα,




 Η διαφοροποίηση του Citycom σε σχέση με όλα τα άλλα 300άρια είναι ότι προσφέρει μεγαλύτερες διαστάσεις και άνεση, αλλά και καλή προστασία από τον αέρα, άρα και δυνατότητες ταξιδιού. Όντας σκούτερ με τροχούς 16 ιντσών δεν κινείται στο δρόμο του Honda SH που είναι λεπτό, κόμπακτ σκούτερ πόλης. Το Citycom έχει μεγαλύτερες επιφάνειες θέλοντας να καλύψει εκτός από τη χρήση πόλης και τις κοντινές εκδρομές. Το σημαντικό είναι βέβαια η διάμετρος των τροχών, που είναι 16άρηδες μπροστά και πίσω δίνοντας ένα μεγάλο πλεονέκτημα στο σκούτερ στον τομέα της οδικής προβλεψιμότητας και του περάσματος πάνω από τις κακοτεχνίες των δρόμων.

Ο μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος κινητήρας του Citycom έχει προέλθει από την αναβάθμιση του κινητήρα του GTS 250. Είναι τετραβάλβιδος και διαθέτει αυτό το μεγάλο πλεονέκτημα που έχουν τα SYM, ειδικά για τις ελληνικές συνθήκες οδήγησης με υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι, δηλαδή την κεραμική επίστρωση στο χιτώνιο, που δεν επιτρέπει τη γρήγορη αύξηση θερμοκρασίας ακόμα και σε επιβαρυνμένες συνθήκες. Στην πράξη τα βεντιλατέρ των SYM δουλεύουν λιγότερο από τα υπόλοιπα μέσα στην πόλη και τα μποτιλιαρίσματα. Η ιπποδύναμη του κινητήρα των 263,7 κυβικών εκατοστών (τα λιγότερα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα 300άρια της αγοράς) φτάνει σχεδόν τους 24 ίππους στις 7.500 σ.α.λ και η ροπή του τα 2,44 kgm στις 6.000 σ.α.λ.

Πρόθυμο από χαμηλά, διακριτικός ήχος από την εξάτμιση και εύκολα και γρήγορα, από τη σωστή τοποθέτησή τους, βλέπεις από τους καθρέφτες τα οχήματα γύρω σου

 Ξεκινάς τους ελιγμούς μέσα στη κίνηση και στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης το σκούτερ πατάει καλά και σίγουρα. Πάλι επαινείς τη θέση των καθρεφτών, αυτή τη φορά για το ύψος της, καθώς όντας ένα επίπεδο ψηλότερα από τα χέρια σου, σου δίνουν τη δυνατότητα να περνάς ανάμεσα από τα αυτοκίνητα χωρίς φόβο ότι δεν χωράς - αν εξαιρέσεις τα SUV που σε παίζουν στα ίσια. Φανάρι πάλι και σκέφτεσαι την άνετη θέση οδήγησης με την ελαφρώς κατηφορική κλίση, η οποία ξεκουράζει στις μικρές και συχνές στάσεις αντί να κουράζει. Ανεβαίνεις Κηφισίας και αρχίζεις να ανεβάζεις ρυθμούς. Μετά από κάθε φρενάρισμα γυρνάς το γκάζι στο τέλος και αισθάνεσαι τα 262,8 κυβικά εκατοστά του να ωθούν τα ομολογουμένως πολλά κιλά του (184) με αρκετή ζωηράδα. Δεξιά για Αττική οδό, τα γνωστά 1,30 ευρώ και έφυγες. Τα 120 έρχονται γρήγορα στο κοντέρ και το Citycom.300 παραμένει σταθερό, σίγουρο στις αλλαγές κατεύθυνσης και τα φρένα έτοιμα να σε υπηρετήσουν σε εύκολες ή δύσκολες στιγμές. Στις ανοιχτές στροφές, οι τροχοί του το βοηθάνε, ενώ κουνήματα και τζόγους δεν νιώθεις.

Σε περίπτωση ανωμαλίας, θα την καταπιεί χωρίς να επηρεάσει το τιμόνι σου. Βγαίνεις από την Αττική οδό και κατευθύνεσαι μέσα από τα στενά των Βριλησσίων για το γραφείο. Οι αμέτρητες λακκούβες, τα σαμαράκια και οι κακοτεχνίες απορροφούνται ικανοποιητικά από το πακέτο μεγάλων τροχών 16’’ και ανάρτησης. Φτάνεις στον προορισμό σου, κατεβαίνεις να παρκάρεις και είναι η πρώτη φορά που αντιλαμβάνεσαι το βάρος του. Ενώ το σωστό στήσιμό του κρύβει το βάρος στην κίνηση και στον ανοιχτό δρόμο, όταν σταματήσεις και θες να το βάλεις στο διπλό σταντ δεν κρύβεται.


Μετά από λίγα χιλιόμετρα οδήγησης σε συνθήκες κίνησης και ανοιχτού δρόμου ξέρεις ότι έχεις να κάνεις με ένα μεγάλο σκούτερ το οποίο είναι καλός σύμμαχος μέσα στην πόλη, με καλή οδική συμπεριφορά, ευέλικτο, με σωστά και ασφαλή φρένα, αλλά και ικανό για μικρές και μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει ή να κουράζεται. Όλα αυτά όμως τι να τα κάνεις αν δεν συνοδεύονται από τους ανάλογους χώρους; Ανάλογοι χώροι μπορούν να θεωρηθούν οι χώροι του Citycom.300. Σηκώνεις τη σέλα εύκολα και γρήγορα, γυρνώντας αντίστροφα τα κλειδί της μίζας, και το φορτώνεις με ένα full face κράνος, αδιάβροχα ρούχα, γάντια και ένα τσαντάκι. Χώρος αρκετός. Το μόνο θέμα είναι ότι το κράνος πρέπει να είναι μέχρι Medium, αλλιώς δεν χωράει. Υπάρχει και μια ωραία θήκη μπροστά στα γόνατα του οδηγού, η οποία κλειδώνει και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κινητό, γάντια ή άλλα μικροπράγματα. Όταν το μάτι πέσει στα όργανα, δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις πως είναι ευανάγνωστα και ευχάριστα χωρίς να κουράζουν.


Η θέση του συνεπιβάτη είναι κάτι παραπάνω από άνετη και βάζοντας ένα υπέρβαρο άτομο πίσω συμπεραίνεις ότι αφού κάθεται άνετα και απολαμβάνει τη διαδρομή το ίδιο θα... πάθει και οποιοσδήποτε άλλος. Αξίζει να σημειωθεί ότι και με δύο άτομα το SYM διατηρεί τα καλά οδηγικά του χαρακτηριστικά. Τα φρένα εξακολουθούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, χωρίς να κουράζονται, ενώ η σταθερότητα στις στροφές και τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης παραμένουν στα ατού του.




Πηγή: skai.gr