Porsche Cayenne S Hybrid:Tεχνολογικό... κόσμημα!


Κάποιοι θα πουν, πως τέτοιες εποχές δεν έχει νόημα να γράφεις για ένα αυτοκίνητο που κοστίζει πάνω από 100.000 ευρώ, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν έχει στοχοποιηθεί κοινωνικά από πολύ κόσμο, που το συνδέει με τις υπερβολές της ελληνικής κοινωνίας των τελευταίων χρόνων. Η ζωή, όμως, συνεχίζεται, η τεχνολογία προχωράει και η ενημέρωση δεν μπορεί να σταματάει μόνο και μόνο επειδή δεν μπορούμε τώρα να αγοράσουμε κάτι (στην πραγματικότητα άλλωστε, η συντριπτική πλειοψηφία από εμάς ούτε πριν την κρίση δεν μπορούσε να το αγοράσει).

Η Cayenne S Hybrid διαθέτει έναν V6 3.0 λίτρων turbo κινητήρα απόδοσης 333 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 34 kW (47 ίππων) που συνολικά αποδίδουν 380 άλογα με 58 κιλά ροπής διαθέσιμα από τις 1.000 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινήσει μόνος τους το θηριώδες SUV με τελική ταχύτητα 64 χλμ/ώρα.Η κατανάλωση της S Hybrid ανέρχεται στα 11.5 λίτρα/100 χλμ μέχρι τα 13, ενώ οι εκπομπές CO2 αγγίζουν τα 193 γρ/100 χλμ. Η κίνηση σε όλους τους κινητήρες μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου Tiptronic S 8 σχέσεων.

Η νέα γενιά Cayenne της Porsche από τη στιγμή της πρώτης της παρουσίας στην αγορά έθεσε νέα πρότυπα στην κατηγορία της. Αυτή τη φορά δεν έχει να επιδείξει μόνο την αξεπέραστη τεχνολογία της Porsche και τον άψογο σχεδιασμό, αλλά και ακόμα πιο εντυπωσιακές αποδόσεις τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και οικονομίας.

Δεν είναι, λοιπόν, απλά ένα ακόμα ακριβό αυτοκίνητο που προσπερνάς χωρίς δεύτερη ματιά, αλλά ένα τεχνολογικό επίτευγμα, που αντικατοπτρίζει την τεράστια πρόοδο της τεχνολογίας στην αυτοκινητοβιομηχανία και αξίζει την προσοχή και αυτών που δεν μπορούν να το αγοράσουν. Αυτών δηλαδή που μπορούν να εκταμιεύσουν τα 114.500 ευρώ που κοστίζει (τα οποία είναι λιγότερα από τα 131.100 της βενζινοκίνητης Cayenne S, λόγω των λιγότερων φόρων που πληρώνει η υβριδική, η οποία είναι εξίσου καλή και καταναλώνει πολύ λιγότερο καύσιμο).



Σ' αυτή την τιμή φυσικά περιλαμβάνεται φυσικά ένα εξαιρετικό επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού, με ένα σωρό συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες (συμπεριλαμβάνοντας τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα), ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο σαλόνι, cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα με 10 ηχεία, υπολογιστή ταξιδιού, 5 «πρίζες» των 12 V, αυτόματους καθαριστήρες και θερμαινόμενα μπεκ νερού, φώτα με αυτόματα ρυθμιζόμενο ύψος δέσμης, συναγερμό, σύστημα Start-Stop κλπ., κλπ.

Με κατανάλωση καυσίμου που δεν ξεπερνά τα 13 λίτρα/100 χλμ, συνδυάζει τις επιδόσεις ενός οκτακύλινδρου κινητήρα με την οικονομία ενός εξακύλινδρου, απαιτώντας πολύ λιγότερο καύσιμο, και με εκπομπές CO2 μόλις 193 γρ./χλμ, αποτελεί όχι μόνο την «καθαρότερη» έκδοση του Cayenne αλλά και την «καθαρότερη Porsche ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της εταιρείας.




Με την έξυπνη συνεργασία μεταξύ των τριών υπετροφοδοτούμενων τρίλιτρων κινητήρων V6 και του ηλεκτροκινητήρα, το Cayenne S Hybrid δίνει έμφαση στη μέγιστη αποδοτικότητα ολόκληρου του συστήματος κίνησης. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, το όχημα επιτυγχάνει τον στόχο αυτόν είτε μόνο με τον ένα κινητήρα σε λειτουργία, είτε με τη συνεργασία και των δύο κινητήρων. Στο πλαίσιο αυτό, ο ηλεκτροκινητήρας των 34 kW (47 ίππων) αποτελεί φυσικά τον ιδανικό συνεργάτη του κινητήρα των 333 ίππων με τον συμπιεστή, εξασφαλίζοντας μεγάλη ροπή στις χαμηλές στροφές. Και οι δύο κινητήρες μαζί αποδίδουν μέγιστη ισχύ 380 ίππων και μέγιστη ροπή 850 Nm μόλις από τις 1.000 σ.α.λ., προσφέροντας επιδόσεις αντίστοιχες αυτών του Cayenne S με τον κινητήρα V8.

Οι δύο κινητήρες συνδέονται μεταξύ τους με έναν συμπλέκτη διαχωρισμού, τον οποίο ελέγχει ο εγκέφαλος του υβριδικού συστήματος. Όταν οδηγεί συγκρατημένα και ήρεμα, για παράδειγμα σε μια κατοικημένη περιοχή, ο οδηγός μπορεί να καλύπτει μικρές αποστάσεις μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, οπότε το όχημα κινείται με μηδενικές εκπομπές ρύπων και σχεδόν αθόρυβα μέχρι την ταχύτητα των 60 χλμ./ώρα, περίπου.

Όλα είναι πληθωρικά στην Cayenne, οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές άφθονοι (είναι και μεγαλύτερη από την προηγούμενη), η πρακτικότητα μεγάλη χάρη στα ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, η ποιότητα κορυφαία, η λειτουργικότητα άψογη. Αν θέλαμε να κάνουμε μια παρατήρηση, έτσι για την ιστορία, είναι πως και στη νέα γενιά οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα θα έπρεπε να είναι περισσότεροι, για να συμβαδίζουν με τις ανάγκες της σύγχρονης ζωής. Από εκεί και πέρα, όλα είναι φτιαγμένα για να υπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο τον οδηγό και τους επιβάτες και δεν θα περίμενε βέβαια κανείς τίποτα λιγότερο από ένα αυτοκίνητο που κοστίζει όσο ένα διαμέρισμα, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν έχει τα σήματα της Porsche!


Τα παραπάνω χαρακτηριστικά και οι νέες τεχνολογίες κάνουν την οδήγηση της νέας Cayenne ακόμα πιο απολαυστική, τόσο στο δρόμο όσο και εκτός, σε συνδυασμό με ακόμη πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά οδήγησης και μεγαλύτερη άνεση.

Το υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελεί και το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του αυτοκινήτου και αυτό που αποτέλεσε για εμάς το μεγαλύτερο κίνητρο για να επιδιώξουμε την οδήγησή του (όχι πως κατά τα άλλα είναι ...αδιάφορο να οδηγείς μια Porsche, απλώς η ευχαρίστηση στις υπόλοιπες είναι προβλέψιμη, ενώ εδώ υπήρχε και η αποκάλυψη του διαφορετικού). Ο βενζινοκινητήρας που χρησιμοποιείται στην υβριδική Cayenne δεν είναι κάποιος από τους ήδη υπάρχοντες στην γκάμα, αλλά έχει εξελιχθεί ειδικά γι' αυτό το μοντέλο.
 
Είναι ο μικρότερος V6 της εταιρείας, με χωρητικότητα 3 λίτρων, με άμεσο ψεκασμό και με μηχανικό υπερσυμπιεστή. Αποδίδει 333 ίππους σταθερά από τις 5.500 ως τις 6.500 στροφές και μέγιστη ροπή 44,9 kgm από τις 3.000 ως τις 5.250. Συνδυάζεται μ' έναν ηλεκτροκινητήρα 47 ίππων, σ' ένα παράλληλο υβριδικό σύστημα (που επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου με τον βενζινοκινητήρα, ή με τον ηλεκτροκινητήρα, ή και με τους δύο ταυτόχρονα), ο οποίος παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου 288 volt, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος είναι 380 ίπποι, αλλά ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι υπάρχουν διαθέσιμα από αυτό 59,1 kgm ροπής από τις ...1.000 στροφές του βενζινοκινητήρα!

Η μετάδοσης της κίνησης γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου Tiptronic 8 ταχυτήτων, ενώ και το σύστημα τετρακίνησης είναι διαφορετικό από αυτό των άλλων Cayenne (οι οποίες έχουν ένα πολύδισκο συμπλέκτη για την κατανομή της ροπής στους δύο άξονες), περιλαμβάνοντας (όπως και στην Cayenne diesel) κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, που μεταδίδει τη ροπή αρχικά σε ποσοστό 40-60% εμπρός-πίσω, το οποίο μεταβάλλεται ανάλογα με τις ανάγκες της στιγμής. Μία επιπλέον λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας επιτρέπει στο σύστημα να σβήνει τον κινητήρα και να τον αποσυμπλέκει από τη μετάδοση σε ταχύτητες μέχρι 156 χλμ./ώρα, όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι στον αυτοκινητόδρομο. Το κιβώτιο είναι εξαιρετικό, με απόλυτα ομαλή λειτουργία και πολύ γρήγορες αλλαγές και μόνο το κορυφαίο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK της Porsche μπορεί να δημιουργήσει μία σύγκριση σε βάρος του!

Το αυτοκίνητο είναι πολύ δυνατό, οι επιδόσεις του είναι εξαιρετικές παρά το μεγάλο βάρος του (0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6.5'' αναφέρει η Porsche!) και η τεράστια ροπή που είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά κάνει εξαιρετικά ευχάριστη την οδήγηση και φυσικά προσφέρει πολύ καλή ενεργητική ασφάλεια, με τα προσπεράσματα να γίνονται αστραπιαία, υποχρεώνοντας σε ελάχιστη παραμονή στο αντίθετο ρεύμα, ακόμα και σε ανηφορικές διαδρομές. Αυτό, βέβαια, είναι αναμενόμενο σε μία Porsche, ακόμα και τη λιγότερο ισχυρή έκδοση της κάθε σειράς, και το αναφέρουμε απλώς για να τονίσουμε ότι η προσπάθεια της εταιρείας να κατασκευάσει μία έκδοση της Cayenne με έμφαση στην οικονομία, δεν έγινε σε βάρος των επιδόσεων (το αντίθετο μάλιστα, γι' αυτό και η υβριδική έκδοση ονομάζεται Cayenne S και όχι απλώς Cayenne, όπως η βασική έκδοση της σειράς).

Εκείνο που εντυπωσιάζει είναι η κατανάλωση, ιδιαίτερα η κατανάλωση στην πόλη, που μπορεί να επιτρέψει την καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, χωρίς την υποψία ...αντικοινωνικού κόστους! Κάναμε διάφορες δοκιμές, με διαφορετικούς τρόπους οδήγησης και γράψαμε καταναλώσεις από 11,5 ως 13 λίτρα/100 χλμ. Καταναλώσεις που παραπέμπουν σ' ένα σεντάν της μεσαίας κατηγορίας με κινητήρα 1,8 - 2 λίτρων κι όχι σ' ένα τέρας 2,5 τόνων με 380 ίππους (που μόλις 10 χρόνια πριν μπορεί να κατανάλωνε πάνω από 20 λίτρα/100 χλμ. σε ανάλογες συνθήκες).

Στον ανοιχτό δρόμο φυσικά τα πάντα είναι θέμα τρόπου οδήγησης. Αν το οδηγείς σαν ...Porsche, με ρυθμούς ειδικής διαδρομής και όχι ασφαλούς και άνετου ταξιδιού, η κατανάλωση αυξάνεται πολύ, αν είσαι πιο ήρεμος και λογικός μπορείς να κινηθείς άνετα με 11-12 λίτρα /100 χλμ., χωρίς να πηγαίνεις σιγά. 

Είναι απίστευτη η ακρίβεια με την οποία ακολουθεί την τροχιά του, η ευκολία με την οποία ελέγχεται, η απόλαυση που προσφέρει στον οδηγό που ξέρει πώς να οδηγήσει ένα αυτοκίνητο με 380 ίππους. Σχεδόν ξεχνάς το μέγεθός του, σημαδεύεις και περνάς λες και οδηγείς ένα χάτσμπακ 4,5 μέτρων. Σκεφθείτε ότι το εξαιρετικό στήσιμο του αυτοκινήτου συνδυάζεται με ένα αντίστοιχου επιπέδου τιμόνι και πολύ καλά φρένα (που έχουν πάντως, και εδώ, όπως και σε όλα τα αυτοκίνητα με ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα, αυτή την περίεργη, ελαφρά «σπογγώδη» αίσθηση την οποία χρειάζεται να συνηθίσεις για να ζυγίζεις σωστά τη δύναμη στο πόδι).

Ο βενζινοκινητήρας που χρησιμοποιείται στην υβριδική Cayenne δεν είναι κάποιος από τους ήδη υπάρχοντες στην γκάμα, αλλά έχει εξελιχθεί ειδικά γι' αυτό το μοντέλο. Είναι ο μικρότερος V6 της εταιρείας, με χωρητικότητα 3 λίτρων, με άμεσο ψεκασμό και με μηχανικό υπερσυμπιεστή. Αποδίδει 333 ίππους σταθερά από τις 5.500 ως τις 6.500 στροφές και μέγιστη ροπή 44,9 kgm από τις 3.000 ως τις 5.250. Συνδυάζεται μ' έναν ηλεκτροκινητήρα 47 ίππων, σ' ένα παράλληλο υβριδικό σύστημα (που επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου με τον βενζινοκινητήρα, ή με τον ηλεκτροκινητήρα, ή και με τους δύο ταυτόχρονα), ο οποίος παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου 288 volt, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος είναι 380 ίπποι, αλλά ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι υπάρχουν διαθέσιμα από αυτό 59,1 kgm ροπής από τις ...1.000 στροφές του βενζινοκινητήρα! 

Πηγή: skai.gr