Ducati Multistrada 1200: Απλά η καλύτερη!

Το νέο Multistrada 1200 το λιγότερο, που μπορεί να χαρακτηριστεί, είναι σαν μία εξαιρετική μοτοσικλέτα. Και να μας επιτραπεί μια προσωπική άποψη, η καλύτερη μοτοσυκλέτα, που έχει κατασκευαστεί ποτέ.

Ποτέ ξανά ένα δίτροχο δεν έκανε τόσα υπέροχα πράγματα οδηγώντας το και ποτέ ξανά δεν έχει εξοπλιστεί με τόση ηλεκτρονική τεχνολογία. Ξεχάστε οτι ξέρατε για τo απερχόμενο Multistrada, που απλά κέρδισε μία μερίδα του αγοραστικού κοινού. Εδώ μιλάμε για ένα μοντέλο νέο απο την αρχή ως το τέλος, που εύκολα, μπορεί να ξελογιάσει και τον πιο απαιτητικό αναβάτη.

Το Multistrada 1200S (ή το “T”ourer όπως αυτό που είχαμε στην διάθεσή μας), έχει τέσσερις βασικές λειτουργίες: Sport, Touring, Urban και Enduro. Κάθε μία από αυτές επιλέγεται εύκολα στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με το πάτημα ενός κουμπιού. Στην επιλογή “Sport” ο κινητήρας, προερχόμενος από την superbike ναυαρχίδα της εταιρίας 1198, αποδίδει 150 ίππους, οι αναρτήσεις αυτομάτως σκληραίνουν στις αποσβέσεις τους και το traction control επεμβαίνει πιο δύσκολα. Βασικά ο αριθμός αυτός της ιπποδύναμης είναι κάτι το πρωτοφανές για τα δεδομένα των on-off και σίγουρα χαρακτηρίζει το νέο Multistrada.

Με την επιλογή “Touring” παραμένει η απόδοση των 150 ίππων, αλλά θυσιάζεται λίγο η ευστροφία χάρη της ομαλότητας και οι αποσβέσεις στις αναρτήσεις γίνονται πιο μαλακές. Στην επιλογή “Urban” και “Enduro” η απόδοση πέφτει στους 98 ίππους με τις ανάλογες αλλαγές ξανά στις αναρτήσεις.

Πέρα από αυτές τις βασικές λειτουργίες όμως ο αναβάτης έχει την δυνατότητα να ρυθμίσει και πιο εξειδικευμένα ορισμένα χαρακτηριστικά. Ας πούμε, θέλεις την λειτουργία “Touring” αλλά με πιο σφιχτές αποσβέσεις; Το ρυθμίζεις και εγένετο! Επιθυμείς ακόμα πιο σκληρές αναρτήσεις στην λειτουργία “Sport”; Παιχνιδάκι.

Επίσης το traction control και το ABS απενεργοποιούνται εάν και εφόσον ο αναβάτης το επιθυμεί.
Όπως καταλαβαίνετε οι εν δυνάμει επιλογές είναι πραγματικά απεριόριστες και δίνουν την δυνατότητα στον καθένα να φέρει την μοτοσικλέτα ακριβώς στα μέτρα του.

Από κοντά το Multistrada 1200 δείχνει σε όλο του το μεγαλείο το σχεδιαστικό μεράκι των Ιταλών. Κατά την ταπεινή μου άποψη είναι απείρως ομορφότερο από το προηγούμενο, όπως ακριβώς οφείλει να είναι κάθε Ducati. Το ηλεκτρομαγνητικό κλειδί δίνει σήμα στην κεντρική μονάδα και αφού πιέσεις προς τα κάτω το σβηστήρι ενεργοποιείται ο πίνακας οργάνων και μπορείς κατόπιν να ξεκινήσεις. Φεύγοντας γρήγορα εκτός πόλης επιλέγω την λειτουργία “Sport” και ανοίγω απότομα το γκάζι. Mama mia! Η επιτάχυνση είναι ακαριαία στέλνοντας τον μπροστινό τροχό στον αέρα με τις τρεις πρώτες σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Πραγματικά μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτή ενός superbike. Χωρίς να το καταλάβεις έχεις βρεθεί να κινείσαι με εξωπραγματικές για τα δεδομένα ενός on – off ταχύτητες. Τα 200 έρχονται για πλάκα και από και πάνω συνεχίζει μέχρι τα 250 αβίαστα. Βέβαια σε αυτές τις ταχύτητες οι ψηλές αναρτήσεις και η μεγάλη μετωπική επιφάνεια επιδρούν στην σταθερότητα του συνόλου, χωρίς βέβαια να δημιουργούν υποψίες ανησυχίας. Η ζελατίνα ρυθμίζεται πανεύκολα ως προς το ύψος της και δεν δημιουργεί στροβιλισμούς. Καλύπτει πολύ καλά το κεφάλι αλλά το μικρό της πλάτος αφήνει εκτεθειμένους τους ώμους.

Αμέσως αλλάζω λειτουργία στο “Touring” και η πιο ομαλή απόδοση με ησυχάζει για λίγο. Οι αναρτήσεις μαλακώνουν, όχι πάρα πολύ αφού είναι άνετες ακόμα και στην “Sport” λειτουργία και γενικά το σύνολο προσαρμόζεται καλύτερα σε ταξιδιωτικούς ρυθμούς. Δυστυχώς τα φθαρμένα ελαστικά (το πίσω είχε σχεδόν τετραγωνίσει) δεν επέτρεψαν στο Multistrada να επιδείξει τις ικανότητες του σε επαρχιακούς πιο κλειστούς δρόμους.

Φυσικά αμέσως μόλις βρέθηκα μπροστά από ένα μεγάλο χωματόδρομο δεν αντιστάθηκα και επιλέγοντας την θέση “Enduro” όπου μεγαλώνει και η διαδρομή του αμορτισέρ, τον ακολούθησα. Όσο το τερέν είναι στρωτό, το Multistrada είναι απολαυστικό με πλαγιολισθήσεις ισχύος και άλλα τέτοια. Βέβαια μόλις η κατάσταση αγριέψει υπενθυμίζει ότι με 17άρηδες τροχούς και ασφάλτινα ελαστικά (190άρι το πίσω!) πρέπει να ηρεμήσεις και επιτελεί απλώς ρόλο διεκπεραίωσης.

Μέσα στην πόλη το Multistrada κινείται πανεύκολα. Αν θες να γλυτώσεις από τις κλήσεις το αφήνεις στην λειτουργία “Urban” και όλα καλά. Αν επιλέξεις την “Sport” τότε είναι δύσκολο να κρατήσεις την ψυχραιμία σου. Μερικές λεπτομέρειες άξιες αναφοράς είναι οι πολύ καλοί καθρέπτες που προσφέρουν μεγάλο οπτικό πεδίο και δεν τρέμουν καθώς και η άνετη σέλα και για τους δύο επιβαίνοντες. Το ABS στους γλιστερούς δρόμους αμολάει αρκετά καθότι τα φρένα διαθέτουν άφθονη δύναμη, με αποτέλεσμα να αναγκάζεται να δουλέψει υπερωρίες.

Multistrada Travel Experience 2011

Το επιτυχημένο “Multistrada Travel Experience” ετοιμάζει για το 2011 μια συναρπαστική επιλογή, πέντε διαφορετικών προορισμών, που κάθε ένας από αυτούς υπόσχεται να προσφέρει αξέχαστες εξερευνητικές εμπειρίες.

Απολαυστικές διαδρομές σε χώρες με πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και παράδοση σε συνδυασμό με την μοναδική, 4 – μοτοσυκλέτες – σε - 1, Ducati Multistrada

Η άφιξη της Multistrada 1200, με τις τέσσερις διαφορετικές οδηγικές επιλογές, Sport, Touring, Urban και Enduro, όχι μόνο έθεσε νέα στάνταρ στην μοτοσυκλετιστική αντίληψη, αλλά παράλληλα ενεργοποίησε το πρωτοποριακό “Multistrada Travel Experience” και μία νέα προσέγγιση στον τρόπο που βιώνουμε το ταξίδι με μοτοσυκλέτα.

Με το απλό πάτημα ενός κουμπιού ενεργοποιούνται 4 διαφορετικές οδηγικές επιλογές
οι οποίες προέρχονται από την τεχνολογία των MotoGP, όπως η διαφορετική χαρτογράφηση του κινητήρα, η ηλεκτρονική ρύθμιση των αναρτήσεων και το Traction Control συνδυάζοντας την μέγιστη ασφάλεια, με την άνεση και την φιλικότητα στην χρήση.

Είτε διασχίζοντας την Ιβηρική Χερσόνησο, είτε δημιουργώντας τον δικό σου δρόμο στο αμμώδες Μαρόκο, είτε διασχίζοντας τις μαγευτικές πόλεις της κεντρικής Ιταλίας, είτε εξερευνώντας την Αυστραλία, η βραβευμένη Multistada 1200 αποτελεί την μοτοσυκλέτα ορόσημο που σχεδιάστηκε για να ανταποκρίνεται σε κάθε τερέν.

Στο “Multistrada Travel Experience”  οι πέντε διαφορετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες καλύπτουν την Αυστραλία, την Αυστρία, την Ιταλία, την Γερμανία, το Μαρόκο, την Πορτογαλία, την Ισπανία και την Ελβετία με τις παρακάτω φανταστικές διαδρομές:

Ιούνιος
• 7-14 Ιταλία (Συμπεριλαμβανομένου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος SBK στο Misano)
• 18-26 Άλπεις
Ιούλιος
• 1-8 Ιταλία (Συμπεριλαμβανομένου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP στο Mugello)
• 9-17 Άλπεις
Αύγουστος
• 27/8- 4/9 Άλπεις
Σεπτέμβριος
• 18-26 Ιταλία (Συμπεριλαμβανομένου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος SBK στην Imola)
Οκτώβριος
• 8-23 Ισπανία & Μαρόκο
• 10-22 Αυστραλία
• 25/10-3/11 Ισπανία & Πορτογαλία

Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στην επίσημη σελίδα του εργοστασίου Ducati.com

Πηγή: skai.gr