Κλείσιμο

ΔΟΚΙΜΗ VOLVO XC60

Hταν ένας Βρετανός ο Πόλ Χόρμπορι, που άλλαξε με τα πρωτότυπα S70 και C80 το χαρακτηριστικό στύλ των σκανδιναβών. Και ήρθε ένας άλλος βρετανός σχεδιαστής O Στίβ Μάτιν να αλλάξει ριζικά το ύφος της volvo με το νέο XC 60. Τελευταία του δουλειά ήταν τα GL και ΜL της mercedes. Είναι ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω απο το SUV, που σύμφωνα με την εταιρεία ενσωματώνει έντονες συναισθηματικές ιδέες.

Σίγουρα έχει εντυπωσιακό design.Στην αγορά των 4Χ4 η volvo με το XC 60 παίρνει μια πραγματικά ξεχωριστή θέση. Ένας απο τους λόγους που είναι τόσο είναι απλά οτι φαίνεται και είναι μεγάλο, όχι σαν ένα ..."συρρικνωμένο", αλλά σαν ένα εκσυγχρονισμένο XC 90. Και αν το εξωτερικό αποτελεί ένα ευχάριστο...σοκ, το εσωτερικό παραμένει πολύ volvo, το οποίο και είναι καλό. Γεμάτο απο καθαρές γραμμές, υπέροχης αφής επιφάνειες, με μια εξαιρετικά πρακτική καμπίνα και με πολλούς χώρους μπροστά και πίσω. Η ποιότητα του τόσο κατασκευαστικά όσο και σχεδιαστικά φθάνει στα ανώτατα κλιμάκια της κατηγορίας. ίσως να μην ειναι το πιο fun-drive αυτοκίνητο στο δρόμο, αλλά σαν αγορά αποτελεί ένα ασφαλές στοίχημα απο πολλές πλευρές, τις οποίες και θα δούμε στη συνέχεια.

Τα πάντα στο αυτοκίνητο αποπνέουν τάξη, κυρίως στο εσωτερικό, το οποία επηρεάζεται σαφώς από το κλασικό σκανδιναβικό σχεδιασμό. Τα πλαστικά σε όλες τις μεγάλες επιφάνειες είναι όλα τα μαλακά στην αφή και η επιλογή των υλικών για την κεντρική κονσόλα είναι υψηλής ποιότητας. Μην ξεχνάμε οτι η volvo ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία, που εγκατέστησε ζώνες τριών σημείων, η πρώτη που εισήγαγε το πλαστικοποιημένο παμπρίζ, έφερε συστήματα προστασίας του αυχένα, της πλάτης και των νεκρών σημείων του αυτοκινήτου. Οπότε όταν λέει οτι έχει δημιουργήσει ένα ασφαλέστερο όσο ποτέ αυτοκίνητο, πρέπει να την προσέξουμε. Διακριτικά στοιχεία περιλαμβάνουν μια νέα πιο σφηνοειδή μύτη με επανασχεδιασμένο το σήμα της Volvo, νέους προβολείς που τονίζουν το σχήμα V του καπό και πισω φώτα LED.

Δοκιμάσαμε το XC60 σε βρεγμένο, ολισθηρό δρόμο ορεινούς δρόμους και τα διάφορα ηλεκτρονικά και Haldex 4ης γενιάς σύστημα τετρακίνησης, συνεργάστηκαν για να εξασφαλίσουν ότι είναι παραμένει πάντα ισορροπημένο, με ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος. Σίγουρα το στυλ του υπαινίσσεται μια σπορ συμπεριφορά, αλλά δεν την έχει απόλυτα. Είναι όμως ένα συμπαγές SUV-CROSSOVER, σαν αυτό, που ακριβώς περιμένουν οι υποψήφιοι αγοραστές των εν λόγω αυτοκινήτων. Έχει επιπλέον όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας, ενώ και η υψηλή θέση οδήγησης, που εξασφαλίζει επιβλητική θέα του δρόμου, ευνοεί πολλούς οδηγούς και κυρίως γυναίκες. Και με αρκετή δύναμη για να ικανοποιήσει τους κατόχους του. Επίσης πολύ καλή είναι η ορατότητα προς τα πίσω.

Δεδομένης της απόστασης από το έδαφος των 23 εκατοστών, αλλά και των βοηθητικών συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, όπως το RCS (αποτρέπει την ανατροπή του οχήματος) ή το Hill Descent Control, το XC60 τα καταφέρνει πολύ καλά και στο χώμα, ενώ οι επιδόσεις του θα ήταν ακόμη καλύτερες αν προβλεπόταν κλείδωμα (lock) του κεντρικού διαφορικού. Οι Σουηδοί συνεχίζουν να πρωτοπορούν παρουσιάζοντας το πρώτο σύστημα στον κόσμο που αποτρέπει τη σύγκρουση με μικρές ταχύτητες που συνήθως αναπτύσσονται σε αστικό περιβάλλον. Το City Safety όπως ονομάζεται, τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο XC60, το νεότευκτο μεσαίο SUV της Volvo. Λειτουργεί με ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα, μέσω λέιζερ που βρίσκεται στο άνω μέρος του παρμπρίζ.

Το σύστημα ανιχνεύει οχήματα ή μεγάλα σε μέγεθος αντικείμενα έως και 10 μέτρα από τον εμπρός προφυλακτήρα και στην περίπτωση που το προπορευόμενο όχημα ακινητοποιηθεί ή κινηθεί πιο αργά, αυτό υπολογίζει πόση δύναμη χρειάζεται στα φρένα για να αποφευχθεί η σύγκρουση. Αν η δύναμη που έχει υπολογισθεί ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο όριο χωρίς να αντιδράσει ο οδηγός, το City Safety αναγνωρίζει κίνδυνο σύγκρουσης και φρενάρει αυτόματα κλείνοντας το γκάζι!

Στην καρδιά του Haldex βρίσκεται ένας πολύδισκος ηλεκτροϋδραυλικός συμπλέκτης με θεωρητικά ευέλικτη κατανομή της ροπής, η οποία μπορεί να διαμορφωθεί σε αναλογία 100/0 εμπρός/πίσω ή το αντίστροφο. Το σύστημα συνεργάζεται στενά με τον εγκέφαλο του κινητήρα, της μετάδοσης και των ABS/ESP, χωρίς να χρειάζεται η ανίχνευση της διαφοράς περιστροφής των τροχών για να εμπλακεί το Torsen και να κανονίσει τη ροπή που θα περάσει. Είναι ελαφρύτερο από ένα μηχανικό σύστημα, ενώ ευνοεί και την κατανάλωση, καθώς στην ευθεία η εμπλοκή του πίσω άξονα είναι πολύ μικρή (10%, με την υπόλοιπη ροπή να μεταφέρεται στον εμπρός). Επίσης, το σύστημα μπορεί να κατανέμει την ροπή ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς ανάλογα με την πρόσφυση.

Υπενθυμίζουμε πως η τετρακίνηση με Torsen μπορεί να μειονεκτεί στο θέμα της κατανάλωσης (ως βαρύτερη και με σχετικά μικρότερο εύρος), προσδίδει όμως πιο σπορ χαρακτηριστικά σε ένα αυτοκίνητο, καθώς ο οδηγός μπορεί να επιταχύνει στη διάρκεια στροφής με προοδευτικότερο τρόπο από ό,τι συμβαίνει με τον Haldex. Ο τελευταίος όμως είναι αυτός που, με σύμμαχο τα ηλεκτρονικά, «ξυπνά» πιο γρήγορα και... τα δίνει όλα σε όποιον άξονα χρειαστεί. Δίχως αμφιβολία, το σύστημα τετρακίνησης με την τελευταία εκδοχή του Haldex είναι ένα από τα πιο εξελιγμένα και παρόλο που δεν θεωρείται το ιδανικότερο για το χώμα, δεν μπορεί να πει κανείς το ίδιο και για την άσφαλτο. Οι γωνίες προσέγγισης του σουηδικού SUV είναι 23 μοίρες, διαφυγής 25 μοίρες και ράμπας 19 μοίρες. Οι τιμές στα 56.900 και 60.200ευρώ, ενώ προσφέρεται με έκπτωση 2975ευρώ και μερικά με μειωμένο τέλος ταξινόμησης.
Πηγή: Νίκος Σάλτας - automoto@skai.gr