Mazda RX-8 Challenge

Mazda RX-8 Challenge. Challenge στην ελληνική «πρόκληση» και αφορά την «ήρεμη» έκδοση του σπορ μοντέλου της Mazda. Το ήρεμη βέβαια είναι σχετικό, καθώς κάθε άλλο παρά ήρεμα αισθάνεται ο οργανισμός πίσω απο το τιμόνι ενός αυτοκινήτου μεγάλων δόσεων αδρεναλίνης. Ένα μοντέλο σημείο αναφοράς στα σπόρ κουπέ αυτοκίνητα.

Το RX-8, που χρησιμοποιεί τoν περιστροφικό κινητήρα τύπου Wankel χωρητικότητας μόλις 1308 κυβ. εκ. (2X654). Καλά διαβάσατε 1308! Με εμφανείς αισθητικές αλλαγές και ισχυρότερο Wankel κινητήρα λανσάρεται στην ελληνική αγορά το Mazda RX-8. To δημοφιλές πισωκίνητο 4θυρο, 4θέσιο κουπέ διατίθεται με δύο τύπους κινητήρα, έναν 205 ίππων για την έκδοση Challenge και έναν 231 ίππων για την έκδοση Cosmo.

Στην πρώτη περίπτωση το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο 5άρι και στη δεύτερη 6άρι. Η ροπή είναι κοινή και στις δύο περιπτώσεις και φτάνει τα 21,5 kgm. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 7,2 sec για τα 0-100 Km/h στο Challenge και 6,4 sec στα Cosmo και Sport.

O εξοπλισμός της έκδοσης Challenge περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μπλοκέ διαφορικό, έξι αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, cruise control, δερμάτινο τιμόνι-επιλογέας ταχυτήτων-χειρόφρενο, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι.

Η έκδοση Cosmo, περιλαμβάνει επιπλέον της Challenge δερμάτινα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και φώτα xenon. Τέλος, η κορυφαία έκδοση Sport, διαθέτει καθίσματα Recaro, σπορ πακέτο εξωτερικής εμφάνισης και ζάντες αλουμινίου.
Με κορυφαία απόδοση και μέγιστο εύρος απόδοσης το οποίο αγγίζει τις 9,000 σ.α.λ. μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ δύο εκδόσεων με διαφορετική απόδοση: 205 ίππων (151 kW) η 231 ίππων (170 KW).

Η απόδοση του νέου Wankel που η Mazda ονόμασε RENESIS και η ισχύς του ανέρχεται στους 205 ίππους χωρίς τη βοήθεια κάποιου συστήματος υπερτροφοδότησης (turbo). Η ροπή κυμαίνεται και αυτή σε πολύ καλά επίπεδα, 220 Nm που επιτυγχάνονται στις 5.000 σ.α.λ. Τα παραπάνω νούμερα προσφέρουν μια γραμμική σχεδίαση στο γράφημα της απόδοσης του κινητήρα, χωρίς ξεσπάσματα.

Tο RX-8 εντυπωσιάζει πρώτα απ' όλα με τη σχεδιαστική καινοτομία ενός 4θυρου αμαξώματος, που εξωτερικά έχει τις γραμμές ενός κλασικού κουπέ. Πρόκειται για μια επιλογή που ενισχύει την πρακτικότητα χωρίς να θυσιάζει το «σπορτίφ» και «αεροδυναμικό» στιλ των κουπέ. Oι πίσω πόρτες έχουν ενσωματωμένη τη μεσαία κολόνα και «κλειδώνουν» πάνω στο «σκελετό» του αμαξώματος έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η πολύ καλή συμπεριφορά του στις δοκιμές πρόσκρουσης. Tο άνοιγμά τους γίνεται προς την αντίθετη κατεύθυνση από αυτή των μπροστινών και μόνον εφ' όσον οι τελευταίες έχουν ήδη ανοίξει, για λόγους ασφαλείας.

Tο αυτοκίνητο είναι καθαρά τετραθέσιο και μπορεί μεν οι πίσω επιβάτες να μην έχουν την άνεση που προσφέρει ένα επιβατικό, το κεφάλι τους όμως δεν ακουμπά την οροφή κι έχουν χώρο για να τοποθετήσουν -έστω και ίσα-ίσα- τα πόδια τους. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα καθαρά 4θέσιο αυτοκίνητο σε αντίθεση με τις λύσεις 2+2 που συναντάμε σε πολλά σπορ κουπέ. Και βέβαια η είσοδος και η έξοδός των επιβατών είναι εδώ πολύ ευκολότερη, χάρη στις πίσω πόρτες.

H δημιουργία μιας κεντρικής κονσόλας που διατρέχει κατά μήκος το εσωτερικό του αυτοκινήτου, εκεί που άλλα αυτοκίνητα έχουν μόνο το εξόγκωμα του «τούνελ» στο δάπεδο, είναι μια έξυπνη λύση, που δημιουργεί επιπλέον χώρους για μικροπράγματα και για τους πίσω επιβάτες. Προσθέστε και το γεγονός ότι η στάνταρ έκδοση, που δεν έχει ρεζέρβα, αλλά «κιτ» επισκευής, προσφέρει χώρο αποσκευών 290 λίτρων κι έχετε την πλήρη εικόνα ενός αυτοκινήτου που προσφέρει τα χαρακτηριστικά ενός σπορ κουπέ με τους λιγότερους δυνατούς συμβιβασμούς στον τομέα της πρακτικότητας

Αυτή η πρακτικότητα ενισχύεται κι από μια καλή θέση οδήγησης και μια σωστή εργονομία. Ενώ η ούτως ή άλλως καλή εικόνα του εσωτερικού, που δεν δείχνει πολύ «ιαπωνικό», συμπληρώνεται και από το ανάλογο επίπεδο ποιότητας κατασκευής, αλλά κι από τον πλήρη εξοπλισμό.

Οι διαφορές στην έκδοση των 205 ίππων(αυτοκίνητο δοκιμής) του περιστροφικού κινητήρα Renesis αφορούν ένα λιγότερο πολύπλοκο σύστημα μεταβλητής εισαγωγής, τα ακροφύσια ψεκασμού (που είναι 2 και όχι 3 ανά ρότορα) και μια διαφορετική ρύθμιση, με στόχο περισσότερο τη ροπή του κινητήρα και τη βελτίωση στις μεσαίες στροφές και όχι τη μεγιστοποίηση της ισχύος.

Έτσι ο κάτοχος του Challenge αποζημιώνεται εν μέρει για τους λιγότερους ίππους με μια ροπή αυξημένη κατά 1 Kgm (22,4 αντί για 21,4), η οποία μάλιστα αποδίδεται και 500 στροφές χαμηλότερα απ' ότι στο Cosmo (στις 5000 αντί για τις 5500). Όλα αυτά τα αισθάνεσαι στην πράξη, καθώς ο κινητήρας, πολύ εύστροφος και αρκετά δυνατός για να μη χαλάει τη σπορ εικόνα του αυτοκινήτου, δείχνει τον καλύτερο εαυτό του στις «μεσαίες» στροφές (που σ' ένα κινητήρα με τέτοιο εύρος λειτουργία μεταφράζονται σε μία περιοχή ανάμεσα στις 3.000 και τις 6.000). Απλώς δεν έχει το «ξέσπασμα» της δυνατής έκδοσης πάνω από τις 6000 στροφές και υστερεί ίσως λίγο στη ροπή σε πολύ χαμηλές στροφές (από τις 2000 και κάτω). Παρ' όλα αυτά, είναι ούτως ή άλλως ένας από τους ισχυρότερους κινητήρες που χρησιμοποιούνται σε σπορ κουπέ αυτοκίνητο.
Όσο για την κατανάλωση, ίσως να είναι λίγο χαμηλότερη από του Cosmo, σίγουρα δεν βρίσκεται μεν στα... δυσθεώρητα επίπεδα των παλιών βάνκελ, είναι πάντως αυξημένη.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός καλού κιβωτίου 5 σχέσεων, που αποδεικνύεται επίσης πολύ εύχρηστο, όπως και το «εξάρι» του Cosmo (έχει άλλωστε η Mazda παράδοση σ' αυτόν τον τομέα), θετικό, με καλή αίσθηση και γρήγορο επιλογέα με μικρές διαδρομές του μοχλού επιλογής.

Για την εξασφάλιση μιας καλή οδικής συμπεριφοράς, πέρα από τα πολύ μελετημένα συστήματα αναρτήσεων (διπλά ψαλίδια εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω), υπάρχει μπλοκέ διαφορικό και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Το τελευταίο, όμως, δεν χρειάζεται να επεμβαίνει και πολύ συχνά, μια και το αυτοκίνητο είναι τόσο καλά στημένο, που αν δεν ξεφεύγεις από τα όρια της λογικής σπάνια ζητάει ηλεκτρονική βοήθεια για να κρατηθεί στην τροχιά του. Μπορείς, αν θέλεις, να δημιουργήσεις «αρχή» υπερστροφής, ειδικά στους ελληνικούς δρόμους, για να σε βοηθήσει να το «τοποθετήσεις», αλλά μέχρις εκεί. Αν η υπερστροφή τείνει να εξελιχθεί πέρα από την «αρχή» της, τα ηλεκτρονικά «μαζεύουν» το αυτοκίνητο, ώστε η διασκέδαση να μην εξελιχθεί σε άγχος. Έτσι, το RX-8 μπορεί να είναι ταυτόχρονα διασκεδαστικό αλλά και ασφαλές, γρήγορο αλλά και προβλέψιμο.

Προσθέστε και το καλό τιμόνι, που βοηθάει τον εύκολο έλεγχο από τον οδηγό κι έχετε την εικόνα ενός αυτοκινήτου που πριν απ' όλα προσφέρει εξαιρετική ευχαρίστηση στην οδήγηση. Με ανάλογα επίπεδα ασφάλειας, τα οποία ενισχύονται και από τα καλά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-πίσω), που στέκονται στο... ύψος των περιστάσεων. Μοιραία η άνεση δεν είναι κορυφαία, όπως και σε όλα τα σπορ αυτοκίνητα, αφού ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά, είναι προφανές ότι οι κατασκευαστές τους δίνουν προτεραιότητα στη δεύτερη.

Για την έκδοση challenge (205hp) η τιμή είναι στα 29.990ευρώ (27060 με μειωμένο τέλος ταξινόμησης) και για την cosmo στα 34.990 (33.870).

Πηγή: Νίκος Σάλτας - automoto@skai.gr