Η νέα BMW 120i

H BMW έχει φορέσει πλέον στην 120i το νέο 2λιτρο κινητήρα, που αποδίδει 170 ονομαστικούς ίππους, 20 περισσότερους από πριν, με το ίδιο πάντως αμάξωμα.

Ο δίλιτρος κινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (διπλό Vanos) αποδίδει 170 ίππους, αλλά δεν είναι μόνο η εξαιρετική του απόδοση που τον τοποθετεί στην κορυφή, είναι η συνολική λειτουργία του, που ανταποκρίνεται απόλυτα στην παράδοση της BMW και τη σπορ εικόνα που αυτή επιθυμεί για τα μοντέλα της.

Έτσι, η νέα BMW 120i είναι σαφώς πιο γρήγορη, καθώς χρειάζεται 7,7 sec για τα 0-100 km/h, ενώ παραμένει ένα διασκεδαστικό αυτοκίνητο στο δρόμο. Ελαστικός, εύστροφος και δυνατός, έχει όλα όσα χρειάζονται για να προσφέρει όχι μόνο καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, αλλά και την ευχαρίστηση στην οδήγηση που περιμένει κανείς από μια BMW.

Ιδανικά συνεργάζεται μαζί του και το εξαιρετικό εξάρι κιβώτιο, που έχει σωστή κλιμάκωση των σχέσεων και είναι κορυφαίο σε ακρίβεια και αίσθηση. Το σύστημα start/stop λειτουργεί πολύ καλά, με μηδενική υστέρηση εκκίνησης του κινητήρα μόλις πατηθεί ο συμπλέκτης και σίγουρα βοηθάει στη μείωση της κατανάλωσης του αυτοκινήτου στην πόλη.

Μπορεί η 120i να μη μπορεί να χαρακτηριστεί οικονομικό αυτοκίνητο, αφού έχει 2λιτρο κινητήρα που είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στη γκάμα, με αυτό το σύστημα όμως συγκρατείται η κατανάλωσή του σε πολύ πιο λογικά επίπεδα, αφού στο ταξίδι ούτως η άλλως η κατανάλωση δεν είναι υψηλή.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η τρίθυρη έκδοση και αν εξαιρέσουμε την έλλειψη των πίσω θυρών, τότε δεν θα εντοπίσουμε κάποια διαφορά σε σχέση με την πεντάθυρα σειρά 1, που και αυτή δέχτηκε ένα φρεσκάρισμα περιορισμένης έκτασης.

Αυτό, γιατί οι κυριότερες αλλαγές, οι οποίες συναντώνται και στην τρίθυρη έκδοση, εντοπίζονται στα πλαίσια των φωτιστικών σωμάτων, το τονισμένο σπόιλερ και τους ανασχεδιασμένους προβολείς ομίχλης. Ανεπαίσθητες είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό, το οποίο εξακολουθεί να υστερεί σε χώρους για τους επιβάτες. Εκεί έχουν χρησιμοποιηθεί νέα υλικά, ενώ το γνωστό πλέον σύστημα ελέγχου λειτουργιών iDrive έχει υποστεί αλλαγές όσον αφορά στο χειρισμό του, στα πρότυπα της νέας Χ5.

Σε αυτή την τελευταία του εκδοχή, εξακολουθεί να έχει ένα βασικό χειριστήριο, το οποίο όμως συνοδεύεται από οκτώ βοηθητικά πλήκτρα. Αυτά μπορούν να εκτελέσουν οποιαδήποτε λειτουργία του iDrive επιλέξετε εσείς, από προεπιλογές στο σύστημα πλοήγησης μέχρι και μνήμες ραδιοφώνου.

Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση βρίσκεται σε λογικά επίπεδα, στις απότομες αλλαγές πορείας ο έλεγχος του αυτοκινήτου είναι εύκολος, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές - ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρική υποβοήθηση. Γενικά, για όποιον αρέσκεται σε τιμόνι που παραμένει ανεπηρέαστο από τη δύναμη του κινητήρα, η BMW σειράς 1 αποτελεί μονόδρομο στη συγκεκριμένη κατηγορία, καθώς η κίνηση ως γνωστόν μεταδίδεται στους πίσω τροχούς.
Η οικονομία βενζίνης είναι επίσης βελτιωμένη, καθώς η σειρά 1 (τόσο η τρίθυρη, όσο και η πεντάθυρη) εξοπλίζεται τώρα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, προκειμένου να φορτίζει την μπαταρία, ενώ έχει επίσης εφοδιαστεί και με σύστημα Start-Stop.
Η οδήγηση του αυτοκινήτου στους ελληνικούς δρόμους επιβεβαίωσε ότι οι Βαυαροί πέτυχαν το στόχο τους. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, όπως και το κράτημα, το ηλεκτρονικό σύστημα σταθεροποίησης ενεργοποιείται σπάνια και πολύ διακριτικά (λίγο πιο συχνά στις 120i σε σχέση με τη λιγότερο δυνατή 116i που είχαμε οδηγήσει παλιότερα, αλλά αυτό είναι κάτι αναμενόμενο και σε καμία περίπτωση τόσο συχνό ώστε να γίνεται ενοχλητικό) και το αυτοκίνητο δείχνει πολύ καλά «ζυγισμένο», ασφαλές και πολύ ευχάριστο στην οδήγηση.

Η υποστροφή έρχεται αργά και προοδευτικά, η υπερστροφή είναι άγνωστο πράγμα αν δεν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά και το τιμόνι είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας, ακριβές και με καλή αίσθηση, ιδιαίτερα στις στροφές (αν και υπολείπεται λίγο και αυτό του αντίστοιχου συστήματος της σειράς 3 σε ακρίβεια και αίσθηση).

Τα φρένα είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας, δυνατά, με καλή αίσθηση και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση. Όσο για την άνεση, είναι ικανοποιητική και βρίσκεται σε «γερμανικά» επίπεδα, με την ανάρτηση λίγο πιο σφιχτή από αυτή των γαλλικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα όταν περνάει πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Μ ε μειωμένο τέλος ταξινόμησης, οι τιμές ξεκινούν απο τα 32.000 ευρώ.
Πηγή: Νίκος Σάλτας - automoto@skai.gr