Mustang V6 4.000cc

Yπάρχουν αυτοκίνητα και ...αυτοκίνητα και...αυτοκίνητα. Υπάρχουν και ΤΑ αυτοκίνητα! Αυτά, που δεν μπορείς να τα βάλεις σε σύγκριση με τα άλλα. Αυτά, που είναι πάνω απο τα...αυτοκίνητα, που οι περισσότεροι αγοράζουν.

Τα αυθεντικά αυτοκίνητα, με μεγάλες δόσεις αυθεντικής οδηγικής απόλαυσης. Αυτά, που χαρίζουν στον οδηγό τους πλατιά χαμόγελα, όπως αυτά, που νοιώσαμε και εμείς σε όλο το εφταήμερο, που είχαμε στην διάθεσή μας ένα θρύλο των τεσσάρων τροχών.

Το FORD ΜUSTANG COUPE. Ένα μυθικό όνομα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η Mustang, ήταν μέχρι πριν λίγους μήνες πρακτικά ανύπαρκτο στους ελληνικούς δρόμους, αν και γνωστό στους φανατικούς του αυτοκινήτου.

Πιστεύοντας σε αυτό το μύθο, ένας ελληνικός όμιλος εταιρειών με πολύχρονη ασχολία στο χώρο αποφάσισε να εισάγει επίσημα στη χώρα μας τη νέα Mustang.

Ο όμιλος Τιρεκίδη είναι ο αποκλειστικός εισαγωγέας της Mustang στην Ελλάδα, επενδύοντας για αυτή δυο μονάδες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Το Mustang της δοκιμής μας, φοράει τον V6 κινητήρα της Ford των 220 ατμοσφαιρικών ίππων και των 4.000 cc! Πρόκειται για ένα σχετικά νέο αλουμινένιο σύνολο με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων 60 μοιρών, που αντικαθιστά το παλαιότερο σύνολο της Ford των 3,8 λίτρων.

Λίγα θα πείτε 220 άλογα για ένα 4λιτρο. Και έτσι είναι αν μιλάμε για Ευρώπη. Για Αμερική όμως? Δώστε κυβικά να έχουν και αφήστε την ιπποδύναμη, που έτσι κι αλλιώς θα έρθει και χωρίς υπερσυμπιεστές.

Ο κινητήρας αποδεικνύεται πρόθυμος στο πάτημα του γκαζιού, με τεράστια αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, παρόλο που οι μακριές σχέσεις του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων (των πέντε σχέσεων) προσπαθούν να τον φιμώσουν.

Μην περιμένετε αναλύσεις επί αναλύσεων για τεχνολογικές λύσεις. Μιλάμε για την σύγχρονη εκδοχή ενός μύθου της αυτοκίνησης. Κάτι σαν το γνήσιο «American dream» της δεκαετίας του ’60 και του ’70. Αυτόν τον μύθο, που θα τον νοιώσετε αν το οδηγήσετε.. Και δεν είναι δύσκολο να συνειδητοποιήσει κανείς άμεσα την αμερικανική φιλοσοφία και κουλτούρα σε τέσσερις τροχούς.

Μεγάλος σε χωρητικότητα κινητήρας, με υψηλές τιμές ροπής και έμφαση στην αισθητική, η οποία παντού προκαλεί το λαϊκό αίσθημα. Κινητήρες μπροστά, κίνηση στον πίσω άξονα, όπως συμβαίνει στα κλασικά roadster. Η ανάρτηση μπροστά περιλαμβάνει γόνατα McPherson και πίσω τρεις συνδέσμους.

Ακολουθώντας την παράδοση ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί στο εμπρός μέρος κατά τον διαμήκη άξονα ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς όπως συνέβαινε σε όλα τα προηγούμενα Mustang. Δύναμη, πολύ δύναμη. Αλλά για την κακή ελληνική άσφαλτο δεν τιθασεύεται εύκολα. Η πρόσφυση των πίσω ελαστικών με μικρή πίεση στο δεξί πεντάλ «χάνεται».

Εδώ δεν μιλάμε και δεν έχουμε ηλεκτρονικά βοηθήματα και προηγμένες μηχανολογικά αναρτήσεις. Δεν μιλάμε σε καμία περίπτωση για ένα «supercar» με την έννοια και τη φιλοσοφία κατασκευής των Ευρωπαίων ή αν θέλετε των Ιαπώνων. Δεν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε για απόλυτους χρόνους σε πίστες. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που απλά σε κάνει να το απολαμβάνεις.

Το τετραθέσιο coupe διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο και διαστάσεις από το προηγούμενο Mustang με αποτέλεσμα την ύπαρξη καλύτερων χώρων. Στο εσωτερικό του επικρατεί το ρετρό στοιχείο με το δέρμα και το χρώμιο να έχουν τον πρώτο λόγο.

Το αυτοκίνητο άλλαξε. Ανανεώθηκε. Έγινε πιο όμορφο και πιο Ευρωπαϊκό. Με δυναμικές γραμμές, έντονες αμερικανικές γωνίες. Τις ημέρες που είχαμε τη Mustang στα χέρια μας στο πέρασμά της συγκέντρωνε όλα τα βλέμματα.

Η πέμπτη γενιά του διάσημου "muscle car", που παράγεται ανελλιπώς απ' το 1964, διατίθεται σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις. Η «μικρότερη» από αυτές θα κινείται από έναν τετράλιτρο V6 220 ίππων, ενώ η αμέσως επόμενη "GT" από έναν V8 4,6 λίτρων με ισχύ 330 ίππων. Η κορυφαία έκδοση "Shelby" εφοδιάζεται με έναν V8 5,4 λίτρων, o οποίος με την βοήθεια μηχανικού υπερσυμπιεστή, αποδίδει 520 ίππους

Για την ιστορία: Η Ford κατασκεύασε στις 9 Μαρτίου 1964 το πρώτο Mustang χρησιμοποιώντας τμήματα από το παλιότερο Falcon. Το αυτοκίνητο αυτό δημιούργησε ουσιαστικά την κατηγορία «pony car», των σπορ μοντέλων με μακρύ καπό και κοντό πίσω μέρος. Πέραν της Ford, σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκε η General Motors με την Camaro (του χρόνου θα έρθει η καινούργια, μάλλον και στην Ελλάδα), η AMC με το Javelin και η Chrysler με το Barracuda. Τo Μustang πάντως συνεχίζει ακάθεκτο εδώ και τέσσερις δεκαετίες, περνώντας μέσα από πέντε γενιές ανανέωσης (1964-1973, 1974-1978, 1979-1993, 1994-2004 και 2004-2009).

Το πρωτότυπο Mustang του 1962 ήταν ένα διθέσιο roadster που μετατράπηκε σε ένα τετραθέσιο coupe για την παραγωγή του συμμετέχοντας μάλιστα σε μια από τις καλύτερες ταινίες του Τζέιμς Μποντ, το Goldfinger. Το 1970 με τους νόμους για μείωση των ρύπων, τα «pony cars» επλήγησαν μια και χρησιμοποιούσαν κινητήρες μεγάλου κυβισμού.

Η Ford προχώρησε στην παραγωγή ενός μικρότερου σε διαστάσεις και οικονομικότερου Mustang που παρουσιάστηκε μόλις δύο εβδομάδες πριν την μεγάλη ενεργειακή κρίση του 1973.

Το Mustang μάλιστα ανταγωνίστηκε τα μικρότερα μοντέλα εισαγωγής στην Αμερική, το Toyota Celica και το ευρωπαϊκό Ford Capri. Η δεύτερη γενιά του Mustang παράχθηκε σε coupe και hatchback, πεντάθυρη έκδοση. Το Mustang του 1979 βασίστηκε σε μία μεγαλύτερη πλατφόρμα της Ford, κι έγινε ένα άνετο coupe για 4 άτομα.

Διατίθετο αρχικά σε coupe και hatchback εκδόσεις και από το 1983 και σε cabrio. Το 1994 το Μustang άλλαξε πολύ. Μόνο σε coupe και cabrio αμάξωμα, φορούσε κινητήρες βενζίνης: 3.8 lt V6 – 150 hp και 4.6 lt V8 – 215 hp. Πέντε χρόνια αργότερα οι ίδιοι κινητήρες έγιναν πιο ισχυροί με 190 hp και 260 hp στην έκδοση GT.

Η στιγμή του χωρισμού με το Mustang της δοκιμής ήταν δύσκολη. Απο την πρώτη στιγμή το ερωτεύεσαι. Όπου βρεθεί και όπου σταθεί ξεχωρίζει, μπαίνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Και το αξίζει. Το δράμα της επιστροφής κορυφώθηκε όταν ο υπεύθυνος της αντιπροσωπείας Βαγγέλης Αθανασόπουλος μας έδωσε να οδηγήσουμε για λίγο το Mustang Shelby των 5.400 κυβικών και των 520 ίππων. Εκεί δέχεσαι το τελειωτικό κτύπημα!! Υπεράνω κριτικής. Ξεχειλίζει απο συναισθήματα.
Πηγή: Νίκος Σάλτας - automoto@skai.gr