Κλείσιμο

Οργώνει!

Οι διαθέσεις του άγριες, ανάλογη είναι και η εμφάνιση του, ενώ το στήσιμο στο δρόμο θα το χαρακτηρίζαμε απλά υποδειγματικό. Οι μηχανικοί του Opel Performance Center τοποθέτησαν στο εξελιγμένο Astra GTC, ένα δίλιτρο διαμάντι απόδοσης 240 ίππων και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου (0100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. και τελική ταχύτητα 244 χλμ./ώρα) δείχνουν μέρος μόνο των προθέσεών τους.

Το πλαίσιο υιοθετεί φυσικά το σύστημα IDS Plus, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει επιπλέον ένα ακόμα πιο σπορ σετάρισμα, πατώντας το διακόπτη SportSwitch. Το αυτοκίνητο παραμένει εξαιρετικό, η φιλικότητα και η προβλεψιμότητά του είναι πολύ σημαντικές, αλλά αν μπεις με μεγάλη δύναμη στη κλειστή στροφή όχι αν είναι ανοιχτή παρατεταμένη, οπότε το πλαίσιο και η στιβαρότητά του σου επιτρέπουν να μπεις όπως έρχεσαιη έντονη υποστροφή καραδοκεί. Αν η στροφή είναι κλειστή, με ανάποδη κλίση και ελάχιστη πρόσφυση (σα να θυμίζει κλασικό ελληνικό δρόμο αυτό), οφείλεις να σεβαστείς τη δύναμη του αυτοκινήτου και να μειώσεις ταχύτητα.

Πατάς το γκάζι και το OPC καρφώνεται στο δρόμο και αρχίζει η λίμπιντο να σου θυμίζει ότι ζεις (αν το ξεχνάς κατά διαστήματα). Η ονειροπόληση τελειώνει, ήρθε η ώρα να συγκεντρωθείς καθώς καρφώνεις τη δευτέρα και, δευτερόλεπτα μετά, αλλάζεις σε τρίτη και μαζί αλλάζεις διάθεση.

hspace=4Η αποφασιστικότητα που χρειάζεται για να πας γρήγορα σου δείχνει το δρόμο και στις προσωπικές σου αποφάσεις. Δεν γίνεται αλλιώς. Πρέπει να πατήσεις κι άλλο γκάζι. Το Astra OPC μόνο έτσι αναδεικνύεται, όπως και η ζωή σου δηλαδή. Σε καλή άσφαλτο και με μία σχέση επάνω στο κιβώτιο, εκμεταλλεύεσαι τη ροπή των 32,6 kgm και κινείσαι σαν τον άνεμο, χάρη στο πολύ καλό κράτημα, χωρίς ηλεκτρονική βοήθεια. Όταν πάλι γλιστράει, το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας περισσότερο βοηθά παρά ενοχλεί, συμμορφώνοντας τις υπερβολές του δεξιού ποδιού που οδηγούν σε ακατάσχετο σπινάρισμα, έντονη υποστροφή και αντιδράσεις στο τιμόνι.

Την ίδια στιγμή, η χαμηλωμένη (κατά 15 mm) και πιο σκληρή ανάρτηση, σε σχέση με το GTC, ελέγχει πολύ καλά το αμάξωμα, ενώ με το πάτημα του κουμπιού Sport οι κλίσεις σχεδόν εκμηδενίζονται και η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται. Ταυτόχρονα, όμως, οι αντιδράσεις τονίζονται και απαιτείται περισσότερη εγρήγορση, χωρίς το τιμόνι να κερδίζει σε αίσθηση.

Τα ηλεκτρονικά θα εξασφαλίσουν την ασφάλειά σου και την έξοδό σου από τη στροφή (στα πλαίσια της φυσικής πάντα), αλλά θα το ευχαριστηθείς περισσότερο αν κόψεις ταχύτητα στην είσοδο, σημαδέψεις την κορυφή και επιταχύνεις με δύναμη στην έξοδο. Αφήστε το αυτοκίνητο να σας ταξιδέψει με τους κανόνες του, και δεν θα χάσετε. Κοφτερό τιμόνι διαβήτης (κι ας μην είναι ιδιαίτερα βαρύ), σχεδόν πλήρης (το σχεδόν διότι δεν έχουμε οδηγήσει ...Ferrari, Bugatti, Lamborghini και Σια) απουσία κλίσεων, γερά φρένα, απόλυτη συμπεριφορά. GTi; Μάλλον όχι. Πιο πολύ σε αγωνιστικό δρόμου μοιάζει (τηρουμένων των αναλογιών πάντοτε), παρά σαν ένα απλώς γρήγορο GTi με δυνατό κινητήρα.

Ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι πληρέστατος, περιλαμβάνοντας 6 αερόσακους, ABS με EBD και BAS, ESP αλλά και το σπορ πακέτο ανάρτησης IDS plus. Ο εξοπλισμός άνεσης είναι απλώς ικανοποιητικός, αλλά οι αγοραστές της κατηγορίας μάλλον θα αποζημιωθούν από τις ζάντες 18, τους προβολείς xenon, τα ημιδερμάτινα μπάκετ και τις αισθητικές παρεμβάσεις στο αμάξωμα.

Το επιθετικό εμπρός σπόιλερ και ο κεντρικός αεραγωγός, οι πολύ όμορφες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, με χαρακτηριστική σχεδίαση OPC έξι ακτίνων, τα μαρσπιέ, οι μπλε δαγκάνες των φρένων, η κεντρική (μια) απόληξη τραπεζοειδούς διατομής που έχει ρυθμιστεί για να παράγει σπορτίφ θόρυβο, ο οποίος αυξάνεται ραγδαία όσο αυξάνουν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ (και αυξάνουν καταιγιστικά), είναι μόνο η αφορμή, σε ένα αυτοκίνητο που το θερμό ταμπεραμέντο της εμφάνισης προϊδεάζει ότι εδώ η αδρεναλίνη είναι πιστή στο ραντεβού της με τη φυγή.

Το αγωνιστικό δρόμου της Opel μπορείτε να το έχετε στο γκαράζ σας με 29.900 ευρώ. Τιμή που δεν είναι απλώς ανταγωνιστική (με βάση τα Golf GTi, Focus ST, Megane RS, τα οποία όμως είναι εντελώς διαφορετικά, οπότε δεν είναι ανταγωνιστικά του OPC στην ουσία), αλλά με βάση το χαρακτήρα του και την ιπποδύναμή του, θεωρούμε ότι είναι ιδιαίτερα καλή.

Ο τιμοκατάλογος της εταιρείας δεν αφήνει τίποτα αφρόντιστο, αφού μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό κλιματισμός, ABS, ESP, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, αερόσακοι μετωπικοί, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας, προσαρμοζόμενος εμπρόσθιος φωτισμός AFL που περιλαμβάνει σύστημα πλύσης προβολέων, προβολείς BiXenon και προβολείς ομίχλης, κ.α.

Με περίπου 30.000 ευρώ, 240 ίπποι μπορούν να σας κάνουν παρέα σαν πιστοί φίλοι, αλλά μην μπερδεύεστε. Δεν είναι Golf GTi, Focus ST, Megane RS. Το Astra OPC δεν είναι φτιαγμένο για να είναι ομοιογενές (άλλωστε υπάρχει και το Astra 2.0T). Το Astra OPC αντανακλά τον πόθο σας.

Ήταν ένα επταήμερο που πολύ δύσκολα θα ξεχάσουμε...
Πηγή: Νίκος Σάλτας