Τεχνολογία  

 Επικοινωνία με συντάκτη Μέγεθος Κειμένου

ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Τα αναψυκτικά με ζάχαρη μπορεί να προκαλέσουν καρκίνο στο πάγκρεας

Σύμφωνα με μελέρη ειδικών επιστημόνων

08/02/2010 | 11:53 Τελευταία Ενημέρωση 11:53 08/02/2010

Όσοι καταναλώνουν δύο ή περισσότερα αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη, σε εβδομαδιαία βάση, έχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν καρκίνο στο πάγκρεας, ένα σπάνιο αλλά θανατηφόρο τύπο καρκίνου, ανακοίνωσαν τη Δευτέρα ερευνητές.

Αντίθετα όσοι πίνουν χυμό πορτοκάλι αντί για αναψυκτικό δεν διατρέψουν τον ίδιο κίνδυνο, όπως προκύπτει από μελέτη σε δείγμα 60.000 εθελοντών η οποία διεξήχθη στη Σιγκαπούρη.

Η ζάχαρη μπορεί να ευθύνεται για την εμφάνιση αυτού του τύπου καρκίνου, αλλά όσοι πίνουν αναψυκτικά με ζάχαρη συχνά έχουν και άλλες ανθυγιεινές συνήθειες, είπε ο Μαρκ Περέϊρα του πανεπιστημίου της Μινεσότα, ο οποίος ήταν επικεφαλής της μελέτης.

Σε άρθρό του στην επιθεώρηση Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention, ο Περέϊρα και οι συνεργάτες του αναφέρουν ότι πραγματοποίησαν την έρευνά τους σε δείγμα 60.524 ανδρών και γυναικών σε διάστημα 14 ετών.

Σε αυτό το διάστημα, 140 από τους εθελοντές εμφάνισαν καρκίνο στο πάγκρεας.

Εκείνοι που έπιναν δύο ή περισσότερα αναψυκτικά την εβδομάδα διέτρεχαν κατά 87% περισσότερες πιθανότητες να συγκαταλέγονται σε αυτούς που εμφάνισαν καρκίνο στο πάγκρεας.

Ο Περέϊρα είπε ότι θεωρεί πώς τα ευρήματα αυτά θα αφορούν και άλλες χώρες.

Άλλες μελέτες έχουν συνδέσει τον καρκίνο στο πάγκρεας με την κατανάλωση κόκκινου κρέατος, ειδικά αν είναι στα κάρβουνα ή πολύ ψημένο.

Ο καρκίνος στο πάγκρεας είναι ένας από τους πιο φονικούς καρκίνους με 230.000 κρούσματα παγκοσμίως. Στις ΗΠΑ, 37.680 άνθρωποι διαγιγνώσκονται με καρκίνο στο πάγκρεας κάθε χρόνο και 34.290 από αυτούς πεθαίνουν.

Η Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρία αναφέρει ότι το ποσοστό επιβίωσης για τους πάσχοντες από καρκίνο στο πάγκρεας μέσα σε μια πενταετία είναι περίπου 5%.
 Επικοινωνία με συντάκτη
 
 

Συνεχίζονται οι συζητήσεις της Google με τις κινεζικές αρχές
Συνεχίζονται οι συζητήσεις της Google με την κινεζική κυβέρνηση αναφορικά με τη …
15.03.2010, 12:23
ΕΠΙΣΤΗΜΗ - Τα "σκαμπανεβάσματα" του Χρηματιστηρίου αυξομειώνουν και τα εμφράγματα
Μια "βουτιά" στο χρηματιστήριο μπορεί να μην κάνει κακό μόνο στο πορτοφόλι σας, …
15.03.2010, 11:11
ΕΠΙΣΤΗΜΗ - Απομονώθηκε DNA πουλιών από απολιθωμένα αυγά 19.000 ετών
Ένα ακόμα βήμα για να γίνει πραγματικότητα κάποια στιγμή το σενάριο του "Τζουράσ…
14.03.2010, 11:10
ΕΠΙΣΤΗΜΗ- Επιστήμονες "διάβασαν" τις μνήμες ανθρώπων
Βρετανοί επιστήμονες μπόρεσαν για πρώτη φορά να ξεχωρίσουν ποιο γεγονός του παρε…
13.03.2010, 10:33
Για άλλη μια φορά η Google κάνει τη διαφορά
Η πλατφόρμα Google Εarth συμπεριλαμβάνει πλέον και χάρτες με τους ποδηλατοδρόμου…
12.03.2010, 21:56

ΣΚΑΪΨΗΦΙΣΤΕ

Με τις περικοπές στους μισθούς:


ΑΡΧΕΙΟ| ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ